Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Problem med sentrallås

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

Har en Audi a4 06 som har noe problemer med sentrallåsen.

Sentrallåsen på høyre dør i forsetet, fungerer ikke alltid. Alle de andre dørene fungerer som de skal. Hva kan problemet være? Og hva koster det eventuelt å fikse det?

Hvis det bare er problemet på ei dør er det mer sansynlig låsen eller signalet til låsen som er problemet. Verksted er somregel ganske dyrt uansett, men hvis du er litt fingermessig kan du jo sjekke litt på låsen selv. Prøv å finne ut om det går en ledning til låsen, og sjekke med ett voltmeter om det kommer signal på ledningen. kan være lurt å sjekke en annen dør også, for å finne ut hvordan ting egentlig skal virke, evt ringe verksted for å vite litt.

hvis signalet er i orden er det nok enklest å skifte låsen fra f.eks en bil som skal knokses

Lenke til kommentar

jeg ville vært ytterst forsiktigh i henhold til forsikring med det å tukle med bilen selv. vet at ikke alle selskap dekker dersom det er gjort modifikasjoner fra stock

Hvis det er garanti/reklamasjon på bilen er jo problemet løst av seg selv. Hvis ikke har det jo ingenting å bety alikevel.....

Lenke til kommentar

Jeg har forsøkt å se på problemet selv, uten å skru på noe som helst. Når sentraløsen ikke fungerer, så hører jeg den prøver. Kommer en lys lyd, som en motor som prøver å gå rundt uten at den faktisk fungerer.

Problemet er ikke helt forferdelig, må bare tryke 2-3 ganger ekstra, men er en irriterende feil. Kjøpte bilen nå på onsdag, så skal kreve den fikset. Føler meg på en måte lurt, når jeg kjøper en så dyr bil uten å få høre at det faktisk var en feil med døra.

Lenke til kommentar

Det er tydeligvis noe feil der siden den ikke kan låse opp på første forsøk. Mest sannsynlig ligger problemet i overføringen mellom pumpe og dørlås.

Det kan også være at låsesystemet rett og slett bare trenger re-koding.

Endret av ChristR
Lenke til kommentar

Nå er det vel strengt tatt en motor eller aktuator og ikke en pumpe som styrer låsen. Disse kan bli slitt og få redusert effekt. Da kan det hende man trenger et par forsøk på å få låst opp/igjen. Kan også være selve overføringa som er træg eller slitt. Kan også være dårlig kontakt et sted. Noen biler har problemer med kabelbrudd der hvor kabelen går fra chassis og inn i døra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...