Gå til innhold

BK: Høsten kommer sigende inn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

herlig bilde. passer godt i s/h. men kunne gjerne sett mer kontrast i himlen her. kompet er bra, er det noe uskarphet i gresset til venstre?? (kanskje det er søndagsynet) men alt i alt liker jeg dette veldig godt. men tror et hadde vært enda flottere i farger ,, ;)

Lenke til kommentar

Synes dette er bra med tanek på at det er det første S/H bildet du leverer her inne.

Det etterlyses litt mer kontrast, og det kan jeg vel si meg enig i. Men jeg synes også at denne måten du har gjort det på er veldig bra.

Det er jo ikke noe som heter at alle bilder skal være like.

Jeg ville nok "burna" himmelen litt for å få den mørkere, men så er det jo ikke alle som liker det heller :)

Alt i alt, et bilde du kan være stolt av

Lenke til kommentar

Ser at du HÅPER på en fin høst i dette bildet. Har vanskelig for å se HVA i bildet som er HÅP.

Ellers så synes jeg generelt dette er et bra sort/hvitt til å være første gang, men det er som andre sier: litt lite trøkk i bildet - særlih himmelen - der er det mye dramatikk å hente.

Stå på

RAK-foto

Lenke til kommentar

Ser at du HÅPER på en fin høst i dette bildet. Har vanskelig for å se HVA i bildet som er HÅP.

Ellers så synes jeg generelt dette er et bra sort/hvitt til å være første gang, men det er som andre sier: litt lite trøkk i bildet - særlih himmelen - der er det mye dramatikk å hente.

Stå på

RAK-foto

Lenke til kommentar

Beklager hvis jeg la ut et bilde som ikke PASSET til temadagen, i dine øyne, men meningen hvar god fra MIN side, "FORKLARING FØLGER" en høst sky kommer inn fra venstre og møter en sommerhimmel til HØYRE i bildet og i TEKSTEN som jeg skrev "HÅPET" jeg på en god HØST :yes: Tusen takk for kommentaren RAK-foto :thumbup:

Vanskelig å se at det har noe med høst å gjøre, spesielt når bildet er i sort/hvitt.

Lenke til kommentar

Synes dette er bra med tanek på at det er det første S/H bildet du leverer her inne.

Det etterlyses litt mer kontrast, og det kan jeg vel si meg enig i. Men jeg synes også at denne måten du har gjort det på er veldig bra.

Det er jo ikke noe som heter at alle bilder skal være like.

Jeg ville nok "burna" himmelen litt for å få den mørkere, men så er det jo ikke alle som liker det heller :)

Alt i alt, et bilde du kan være stolt av

Lenke til kommentar

Tusen takk for kommentaren Wasco :) men jeg er nokk ute og kjører når det gjelder S/H

Vi er alle "ute å kjører" - men det er ikke så farlig, bare vi kjører i riktig rettning :thumbs:

Jeg synes du har fått fram mye bra i bildet ditt. Men du trenger å lære litt om burning og dodging, som det heter på "fagspråket"

Det vi si at du lærer å mørke ned noen områder og lyse opp andre. Dette er ekstra viktig i S/H. Også kan du leke deg litt med Curves for å få opp kontrasten

Jeg har foretatt noen små justeringer på bildet ditt. Jeg har burna himmelen, og dodga steinene til høyre i bildet.

Til slutt har jeg brukt Curves for å skape litt mer dramatikk i kontrasten.

En annen ting. Du som liker å jobbe med HDR. Prøv å konverter et HDR bilde til S/H, det blir ganske tøft

post-251400-0-80236300-1314599139_thumb.jpg

Endret av wasco
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...