Kjell Arne Stava Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Høsten kommer sigende inn Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Jane Bjerkli Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Åja, en fin høst hadde smakt godt. *håper* Synes komp er bra her. Når det gjelder gråtonene, så lurer jeg på om jeg ville kjørt på med bittelitt mer kontraster. Fint bilde til temadagen. Lenke til kommentar
Kjetil Øyen Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Det er spennende å gjøre noen sh bilder......Kanskje litt mer kontrast og rettet horisonten. Lenke til kommentar
Kjell Arne Stava Skrevet 28. august 2011 Forfatter Del Skrevet 28. august 2011 Åja, en fin høst hadde smakt godt. *håper* Synes komp er bra her. Når det gjelder gråtonene, så lurer jeg på om jeg ville kjørt på med bittelitt mer kontraster. Fint bilde til temadagen. Lenke til kommentar
Kjell Arne Stava Skrevet 28. august 2011 Forfatter Del Skrevet 28. august 2011 Tusen takk for kommentaren jeg har lagt ut bildet i prøveromet med mer kontrast Det er spennende å gjøre noen sh bilder......Kanskje litt mer kontrast og rettet horisonten. Lenke til kommentar
Kjell Arne Stava Skrevet 28. august 2011 Forfatter Del Skrevet 28. august 2011 Tusen takk for kommentaren la ut et nytt eksemplar i prøverommet med rett horisont og mer kontrast? Lenke til kommentar
thoar Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 herlig bilde. passer godt i s/h. men kunne gjerne sett mer kontrast i himlen her. kompet er bra, er det noe uskarphet i gresset til venstre?? (kanskje det er søndagsynet) men alt i alt liker jeg dette veldig godt. men tror et hadde vært enda flottere i farger ,, Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Vanskelig å se at det har noe med høst å gjøre, spesielt når bildet er i sort/hvitt. Lenke til kommentar
wasco Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Synes dette er bra med tanek på at det er det første S/H bildet du leverer her inne. Det etterlyses litt mer kontrast, og det kan jeg vel si meg enig i. Men jeg synes også at denne måten du har gjort det på er veldig bra. Det er jo ikke noe som heter at alle bilder skal være like. Jeg ville nok "burna" himmelen litt for å få den mørkere, men så er det jo ikke alle som liker det heller Alt i alt, et bilde du kan være stolt av Lenke til kommentar
RAK-foto Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Ser at du HÅPER på en fin høst i dette bildet. Har vanskelig for å se HVA i bildet som er HÅP. Ellers så synes jeg generelt dette er et bra sort/hvitt til å være første gang, men det er som andre sier: litt lite trøkk i bildet - særlih himmelen - der er det mye dramatikk å hente. Stå på RAK-foto Lenke til kommentar
Evgeny W Kunnikoff Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Fint bilde i sh. Kontrast og horisont er nevnt. Lenke til kommentar
Kjell Arne Stava Skrevet 28. august 2011 Forfatter Del Skrevet 28. august 2011 herlig bilde. passer godt i s/h. men kunne gjerne sett mer kontrast i himlen her. kompet er bra, er det noe uskarphet i gresset til venstre?? (kanskje det er søndagsynet) men alt i alt liker jeg dette veldig godt. men tror et hadde vært enda flottere i farger ,, Lenke til kommentar
Kjell Arne Stava Skrevet 28. august 2011 Forfatter Del Skrevet 28. august 2011 Tusen takk for kommentaren jeg kommer til å legge ut bildet i ferger snart Fint bilde i sh. Kontrast og horisont er nevnt. Tusen takk for kommentaren Lenke til kommentar
Kjell Arne Stava Skrevet 28. august 2011 Forfatter Del Skrevet 28. august 2011 Ser at du HÅPER på en fin høst i dette bildet. Har vanskelig for å se HVA i bildet som er HÅP. Ellers så synes jeg generelt dette er et bra sort/hvitt til å være første gang, men det er som andre sier: litt lite trøkk i bildet - særlih himmelen - der er det mye dramatikk å hente. Stå på RAK-foto Lenke til kommentar
Kjell Arne Stava Skrevet 28. august 2011 Forfatter Del Skrevet 28. august 2011 Beklager hvis jeg la ut et bilde som ikke PASSET til temadagen, i dine øyne, men meningen hvar god fra MIN side, "FORKLARING FØLGER" en høst sky kommer inn fra venstre og møter en sommerhimmel til HØYRE i bildet og i TEKSTEN som jeg skrev "HÅPET" jeg på en god HØST Tusen takk for kommentaren RAK-foto Vanskelig å se at det har noe med høst å gjøre, spesielt når bildet er i sort/hvitt. Lenke til kommentar
Kjell Arne Stava Skrevet 28. august 2011 Forfatter Del Skrevet 28. august 2011 Tusen takk for kommentaren Lenke til kommentar
Kjell Arne Stava Skrevet 28. august 2011 Forfatter Del Skrevet 28. august 2011 Synes dette er bra med tanek på at det er det første S/H bildet du leverer her inne. Det etterlyses litt mer kontrast, og det kan jeg vel si meg enig i. Men jeg synes også at denne måten du har gjort det på er veldig bra. Det er jo ikke noe som heter at alle bilder skal være like. Jeg ville nok "burna" himmelen litt for å få den mørkere, men så er det jo ikke alle som liker det heller Alt i alt, et bilde du kan være stolt av Lenke til kommentar
Kjell Arne Stava Skrevet 28. august 2011 Forfatter Del Skrevet 28. august 2011 Tusen takk for kommentaren Wasco men jeg er nokk ute og kjører når det gjelder S/H bilder, jeg har ikke ide om hva som er viktig og hvordan ting skal vere, så jeg kjører på med det jeg synes blir finest i behandlingen av bildet Lenke til kommentar
wasco Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 (endret) Tusen takk for kommentaren Wasco men jeg er nokk ute og kjører når det gjelder S/H Vi er alle "ute å kjører" - men det er ikke så farlig, bare vi kjører i riktig rettning Jeg synes du har fått fram mye bra i bildet ditt. Men du trenger å lære litt om burning og dodging, som det heter på "fagspråket" Det vi si at du lærer å mørke ned noen områder og lyse opp andre. Dette er ekstra viktig i S/H. Også kan du leke deg litt med Curves for å få opp kontrasten Jeg har foretatt noen små justeringer på bildet ditt. Jeg har burna himmelen, og dodga steinene til høyre i bildet. Til slutt har jeg brukt Curves for å skape litt mer dramatikk i kontrasten. En annen ting. Du som liker å jobbe med HDR. Prøv å konverter et HDR bilde til S/H, det blir ganske tøft Endret 29. august 2011 av wasco Lenke til kommentar
Kjell Arne Stava Skrevet 29. august 2011 Forfatter Del Skrevet 29. august 2011 Ja det ble jo veldig flott, jeg må inn i P/S å øve meg ser jeg jeg fikk mye kritikk i går for feil bilde til temadagen, det hvar nokk riktig det, men i din redigering av bildet ble skyen faktisk høstlig, Tusen takk for bryderiet med og hjelpe meg frem her i denne tøffe foto verdenen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg