Skribenten_ Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 (endret) Viste ikke helt hvor jeg skulle poste det hen, men jeg lurer på om det er muligheter for at man kan få dagpenger fra første arbeidsledige dag dersom man har en lege erklæring på at man av helsemessige eller psykiske grunner var nødt til å si opp jobben.normalt så må man vente i 8 uker..men da vil man jo rissikere i å få økonomiske problemer oppi alle de andre problemene man han Endret 28. august 2011 av janern21 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 hvorfor ikke bare fortsette på sykemelding? Lenke til kommentar
mortenbr Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 vel, om du blir sykemeldt får du jo penger for alle de dagene du ikke er på jobb. du kan gå sykemeldt opptil ett år. Deretter er det AAP (arbeidsavklaringspenger) fra NAV som gjelder. Disse blir tilbakebetalt til deg fra den dagen de mottar søknaden din. Behandlingstiden kan være ganske lang, så ja, økonomiske problemer kan oppstå. Om dette skulle skje kan du søke sosialpenger mens du venter. Disse må du regne med å tilbakebetale når du da tilslutt mottar AAP. Alle disse tingene har skjemaer å fylle ut, å legeattester o.l. Ei evig papirmølle. Frustrerende Lykke til Lenke til kommentar
Skribenten_ Skrevet 28. august 2011 Forfatter Del Skrevet 28. august 2011 (endret) Vell..det er ikke helt slik dere tror. Det er ikke det at jeg ikke vil jobbe som er årsaken..de er selve arbeidsplassen som jeg ikke greier lenger å være på. Derfor hjelper det ikke å syke melde seg forså komme tilbake dit igjenn. Da kommer jo alt tilbake. så derfor blir jeg nødt til å si opp jobben, men får et problem dersom jeg må vente 8 uker. Endret 28. august 2011 av janern21 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 en lege forstår godt hvorfor du ikke kan være på den arbeidsplassen. Ingen her inne som enda har sagt at du ikke vil jobbe. Når man benekter en ikkepåstått påstand, har man noe å skjule.. Lenke til kommentar
Skribenten_ Skrevet 28. august 2011 Forfatter Del Skrevet 28. august 2011 (endret) en lege forstår godt hvorfor du ikke kan være på den arbeidsplassen. Ingen her inne som enda har sagt at du ikke vil jobbe. Når man benekter en ikkepåstått påstand, har man noe å skjule.. jeg ønsket bare ikke å gå inn i detaljer på grunnen til at jeg ikke lenger orker å jobbe på nåværende arbeidsplass derfor lurte jeg bare på det med de 8 ukene og man kan ungå det. Endret 28. august 2011 av janern21 Lenke til kommentar
mortenbr Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 du kan ikke unngå de 8 ukene, kan selvfølgelig ta mindre, for min egen del tok det mer. men å få inn søknaden på dagpenger så fort som mulig er viktig, for de tilbakebetaler bare inntil den datoen de mottok søknaden. snakk med fastlegen din du hvordan du burde gå frem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå