Step_up Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Hun har fremdeles ikke sagt nr.4... Hvis vi følger særlig høytlønte menns våte drøm, nemlig å fjerne formuskatten, vil vi øke forskjellene på kvinner og menns inntekt. Nesten bare menn vil få en gavepakke, sier hun. jepp. Nesten Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Spørs om det er så mange norske arbeidere nå som han trekker seg ut fra landet og ikke betaler skatt. nr.2 og 4 har hun vel aldri sagt. har du en link til dette i så fall? Nei, han tok henne på ordet. Så hun klarte egenhendig å rasere flere tusen arbeidsplasser med idiotien sin. Hun har sagt både 2 og 4 og ørten andre idiotiske ting. nå hadde han vel enten dratt eller bestemt seg før hun sa det. Og da betaler han jo ikke skatt, så hun har jo rett... nr.4 har jeg forklart. Har noen en link til nr. 2? Lenke til kommentar
coyoteulf Skrevet 11. september 2011 Forfatter Del Skrevet 11. september 2011 (endret) nå hadde han vel enten dratt eller bestemt seg før hun sa det. Og da betaler han jo ikke skatt, så hun har jo rett... nr.4 har jeg forklart. Har noen en link til nr. 2? Nei, han bestemte seg etterpå for å starte utfasing av sine firma fra Norge. Nr 2: http://www.dagsavisen.no/meninger/article286712.ece Nå skal det jo sies at det er et SV-forslag det her med feministisk selvforsvar. Så hun er ikke alene om idiotien sin. Hele det tragiske partiet støtter jo opp om tullet. Endret 11. september 2011 av 2xjohn 1 Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 nå hadde han vel enten dratt eller bestemt seg før hun sa det. Og da betaler han jo ikke skatt, så hun har jo rett... nr.4 har jeg forklart. Har noen en link til nr. 2? Nei, han bestemte seg etterpå for å starte utfasing av sine firma fra Norge. Nr 2: http://www.dagsavisen.no/meninger/article286712.ece Nå skal det jo sies at det er et SV-forslag det her med feministisk selvforsvar. Så hun er ikke alene om idiotien sin. Hele det tragiske partiet støtter jo opp om tullet. orker ikke å bla gjennom alt det der. men jeg tviler på at hun har sagt det. Jeg tviler på at det var pga Inga Marte at han gjorde det... Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Fredriksen bestemte seg for å fase ut fordi han ikke ville se imperiet han bygget opp bli hakket sønder og sammen i form av arveavgifter når tøsene de flotte døtrene en dag skal ta over. Jeg forstår ham godt. Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Nå vil neppe de mange milliardene til Fredriksen bli hakket sønder og sammen av noe som for han er et piss i havet. egoisme og liten empati kalles det. Han levner visst ikke mange tanker til de fattige her i landet... Lenke til kommentar
coyoteulf Skrevet 13. september 2011 Forfatter Del Skrevet 13. september 2011 orker ikke å bla gjennom alt det der. men jeg tviler på at hun har sagt det. For et patetisk, patetisk innlegg. "Jeg gidder ikke å sjekke fakta, for da kan det hende jeg tar feil." Du er en ekte SV'er. PATETISK! 7 Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Nå vil neppe de mange milliardene til Fredriksen bli hakket sønder og sammen av noe som for han er et piss i havet. egoisme og liten empati kalles det. Han levner visst ikke mange tanker til de fattige her i landet... Nå er det ikke slik at Fredriksen sitter med 6-7mrd på bok selv om selskapene har en anslått verdi på rundt denne summen. Arveavgiften er vel på 10 % for alt over millionen. Det tilsvarer rundt 700 millioner i arveavgift for Fredriksens døtre. "Tenke på de fattige." Om man bare skal tenke på de fattige, sitter vi snart i samme sumpen alle sammen. Noen må skape verdier for å holde hjulene i gang. Fredriksen har forøvrig donert flere hundre millioner til kreftforskning og radiumhospitalen. At han har flagget ut, betyr ikke at han ikke bidrar. Han ønsker kanskje ikke at pengene hans skal gå til terrorskoler i afrika og asia... Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 (endret) Thorkildsen, i likhet med Lysbakken, Solheim, Chaudry og andre SV-ere, slår meg som arrogant, usympatisk og kronisk humørsyk. Selv når hun smiler virker det tvungent, som om det er en kraftanstrengelse å undetrykke sinnet i noen sekunder. Jeg synes det er underlig at et parti som i så stor grad skal appellere til vår empati har en så kjølig front, og jeg tror dette er mye av grunnen til at de taper stemmer til det langt mer sympatiske AP. Som mann er det også vanskelig å ha noen særlig sympati med en person som ser ut til å brenne inne med en masse fordommer mot mitt kjønn. Jeg er i utgangspunktet tilhenger av feminismens ide i sin opprinnelige form; like rettigheter og muligheter for begge kjønn, men i dag synes jeg hele bevegelsen er blitt monopolisert av ekle mennesker som koker over av bitterhet og mindreverdighetskomplekser. Endret 13. september 2011 av Spartapus 2 Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Jeg skrev i denne tråden for en tid tilbake, og siterer det jeg skrev da: Jeg har ikke sansen for Thorkildsen heller, men jeg er overrasket over hva dere får dere til å skrive om andre mennesker. Vi er kanskje ikke enige med henne, men jeg synes vi skylder hverandre såpass at vi i det minste gidder å ta hverandre seriøst. Jeg liker henne ikke - men trenger vi virkelig en egen tråd for å gjøre narr av henne? Samme gjelder forøvrig andre politikere. Jeg anbefaler heller folk en tur inn i min politiske motstander robertaas sin glimrende tråd hvor vi oppfordres til å si noe positivt om våre politiske motstandere. 1 Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Kommer neppe mer idiotisk ut av kjeften på henne sammenlignet med Siv Jensen. Begge er gneldrete. Inga M. er i det minste attraktiv. FRP har hun Mette Hanekamhaug da. Var jo mye i aviser tidligere hvertfall. Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 orker ikke å bla gjennom alt det der. men jeg tviler på at hun har sagt det. For et patetisk, patetisk innlegg. "Jeg gidder ikke å sjekke fakta, for da kan det hende jeg tar feil." Du er en ekte SV'er. PATETISK! Hva er patetisk? jeg er ikke sv'er, men jeg orker ikke å bla igjennom alt det der. ikke sleng slike beskyldninger mot meg. Lenke til kommentar
coyoteulf Skrevet 14. september 2011 Forfatter Del Skrevet 14. september 2011 (endret) Hva er patetisk? jeg er ikke sv'er, men jeg orker ikke å bla igjennom alt det der. ikke sleng slike beskyldninger mot meg. Jeg dokumenterer at hun har sagt det du "tviler" på, men du er altså så patetisk at du ikke "orker" å sjekke. Det er ikke en beskyldning, det er konstatering av fakta. Endret 14. september 2011 av 2xjohn 1 Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Hva er patetisk? jeg er ikke sv'er, men jeg orker ikke å bla igjennom alt det der. ikke sleng slike beskyldninger mot meg. Jeg dokumenterer at hun har sagt det du "tviler" på, men du er altså så patetisk at du ikke "orker" å sjekke. Det er ikke en beskyldning, det er konstatering av fakta. det eneste som er patetisk er å drive på som du gjør(gi f... i å kalle meg patetisk)...og du kan kutte ut de hermetegnene... Lenke til kommentar
Kutler Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Noe av det hun har sagt: - Alle bør ha lik lønn - Feministisk selvforsvar bør bli et fag i skolen - Oljeutvinningen bør stanses - Formuesskatt er bra for det rammer i hovedsak menn - Vi trenger ikke folk som ikke bidrar her i landet (sagt om John Fredriksen, som har skapt flere tusen arbeidsplasser og betalt utallige milliarder i skatt) Alt det var jo gode forslag (om enn ikke gjennomførbare, men i en ideell verden...), bortsett fra det om formueskatt, som jeg mistenker du har plukket ut av sin sammenheng. Lenke til kommentar
coyoteulf Skrevet 16. september 2011 Forfatter Del Skrevet 16. september 2011 Noe av det hun har sagt: - Alle bør ha lik lønn - Feministisk selvforsvar bør bli et fag i skolen - Oljeutvinningen bør stanses - Formuesskatt er bra for det rammer i hovedsak menn - Vi trenger ikke folk som ikke bidrar her i landet (sagt om John Fredriksen, som har skapt flere tusen arbeidsplasser og betalt utallige milliarder i skatt) Alt det var jo gode forslag (om enn ikke gjennomførbare, men i en ideell verden...), bortsett fra det om formueskatt, som jeg mistenker du har plukket ut av sin sammenheng. Joda, fint med drømmer og idealisme. Alle skal få egen Ferrari, egen leilighet på Aker Brygge, ingen skal jobbe osv. Men skal man være politiker så er det fint å ha et visst begrep om hvordan verden er. Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Bra at hun ikke har sagt det der da. forutenom kanskje 1/2 punkter... Lenke til kommentar
Vice Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Ikke for å ta sider her, men kanskje er det på tide at step_up vurderer step_down? 4 Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 16. september 2011 Del Skrevet 16. september 2011 Jeg tar Vice sin side. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå