Grix Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Dette skjer noen ganger, tilsynelatende helt tilfeldig. Før kunne jeg bare restarte PC'en et par ganger og så ville det funke, men nå har det blitt en del verre. I går satt jeg 20 min. og tuklet for å få det til å funke. Det som vanligvis skjer er at når jeg starter maskinen opp så går den gjennom POST helt til den viser en blinkende "_" i et par sekunder, så står det "Loading Operating System.." og så starter windows. Men problemet er at noen ganger så henger den seg på den blinkende "_"'en, og den bare står og blinker helt til jeg slår av maskinen. Noen meget sjeldne ganger skjer det noen variasjoner slik som at den henger seg på "loading operating system" eller POST istedet. Jeg har Gigabyte GA-880GMA-USB3 hovedkort, AMD 965 CPU, Boot disken er en OCZ 60GB SSD. Jeg har allerede prøvd å resette BIOS'en til både "fail-safe" og "optimized" default instillinger flere ganger, og jeg har lekt rundt med boot-rekkefølgen etc. Men ingenting fungerer. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Prøv å boot den fra en minnepinne. Da får du utelukket hd og kontroller. Lenke til kommentar
Grix Skrevet 28. august 2011 Forfatter Del Skrevet 28. august 2011 Prøv å boot den fra en minnepinne. Da får du utelukket hd og kontroller. Jeg gjorde det når jeg installerte windows. Er ikke helt sikker, men jeg fikk samme problemet så vidt jeg husker. Husker jeg strevde lenge med installasjonen på grunn av et eller annet. Uansett er det vanskelig å vite om det funker eller ikke, fordi selv om det funker å boote 20 ganger på rad så kan det problemet plutselig komme igjen. Lenke til kommentar
Eagleizer Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Sjekket at timings på minnet er satt til det som de er beregnet på? Det kan lønne seg å alltid sette timings manuellt. (f.eks. 5-5-5-15. ikke still på de andre hvis du ikke vet hva du gjør, og ikke sett 5-5-5-15 hvis ikke det er det de er beregnet for...) Du kan også prøve å sette opp volten på minnet med 0,2-0,3v. Hvis problemet fortsetter kan du sette opp volten på CPU etpar hakk.. Hvis ikke det hjelper, kan du prøve å kjøre med en minnebrikke av gangen for å sjekke om en av dem kan være defekt. Dessverre det eneste jeg kan komme på i farten.. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå