Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mine personlige, subjektive erfaringer med kreatin, er at du etter cirka en snau ukes inntak rett og slett føler du har litt mer energi - du klarer liksom et par rep ekstra med vekter, holde tempoet litt lenger på tredemølla etc. Om det er placebo eller ikke, vet jeg ikke, men det er nå hvertfall slik jeg føler det. Det blir vel også i det minste delvis underbygget av vitenskap.

Det er visstnok slik at folk med nyresykdommer skal holde seg unna kreatintilskudd, ellers er det vel ingen spesielle bivirkninger såvidt jeg vet. Kreatin er naturlig i kroppen, på linje med ATP.

Lenke til kommentar

Kreatin har den effekten at den gir muskelen mer energi når den går "tom". Dermed vil du klare å løfte noen ekstra sett på trening, og gå opp i styrke relativt fortere enn uten. Kreatin får også musklene til å se større ut, fordi kreatinet binder så mye vann til muskelen. Du går også fortere opp i vekt pga vannet, noe som er helt normalt.

Anbefaler deg å ta kreatin monohydrat (i pulverform), eller Krea-bolic. Sistenevnte er et kjempebra produkt som jeg synes er best. Husk under bruk av kreatin er det viktig å drikke mye vann. Minimum 3 liter sier nå jeg, selv om du bør drikke mer!

Endret av All Day
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...