medlem-208700 Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Hei, jeg vurderer å starte med kreatin. Er det noen bivirkning med det? Eller er det noen naturlig måte å få i seg noe som tilsvarer kreatin. Funker det i det hele tatt? Lenke til kommentar
anaconda Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Funket ikke for meg. Fikk muskelsmerter. Lenke til kommentar
Distressor Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Mine personlige, subjektive erfaringer med kreatin, er at du etter cirka en snau ukes inntak rett og slett føler du har litt mer energi - du klarer liksom et par rep ekstra med vekter, holde tempoet litt lenger på tredemølla etc. Om det er placebo eller ikke, vet jeg ikke, men det er nå hvertfall slik jeg føler det. Det blir vel også i det minste delvis underbygget av vitenskap. Det er visstnok slik at folk med nyresykdommer skal holde seg unna kreatintilskudd, ellers er det vel ingen spesielle bivirkninger såvidt jeg vet. Kreatin er naturlig i kroppen, på linje med ATP. Lenke til kommentar
bigbadVuk Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Jeg har hørt følgende: Kreatin øker vannopptaket i kroppen, men man kan oppnå like god effekt ved å bare drikke mer vann om dagen, uten kreatin. True/false? Lenke til kommentar
Distressor Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 (endret) Kreatin bidrar i energiomsetningen i muskelcellene, så jeg tviler på at det å drikke vann har samme effekt. Endret 28. august 2011 av Distressor Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Eneste jeg har merket noe til er hodepine ved for lavt inntak av veske Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 (endret) Kreatin har den effekten at den gir muskelen mer energi når den går "tom". Dermed vil du klare å løfte noen ekstra sett på trening, og gå opp i styrke relativt fortere enn uten. Kreatin får også musklene til å se større ut, fordi kreatinet binder så mye vann til muskelen. Du går også fortere opp i vekt pga vannet, noe som er helt normalt. Anbefaler deg å ta kreatin monohydrat (i pulverform), eller Krea-bolic. Sistenevnte er et kjempebra produkt som jeg synes er best. Husk under bruk av kreatin er det viktig å drikke mye vann. Minimum 3 liter sier nå jeg, selv om du bør drikke mer! Endret 30. august 2011 av All Day Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå