linser Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Jeg har den nyeste og største Vapochill kjøleren til min cpu, men i en artikkel fra Toms Hardware leste eg at de hadde craka firmwaren til chillkonntrollen, hvordan gjøres dette? det sto ikke noe om hvordan de hadde gjort det. opprinnelig får man max ca 31,5 grader ut av den men de hadde klart og få over 50 minus.Noen som hvet hvordan det er mulig? Lenke til kommentar
Snatch Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 50 minus? det er jo helt sykt, må ha rimelig god isolering da tenker jeg Lenke til kommentar
linser Skrevet 6. august 2003 Forfatter Del Skrevet 6. august 2003 Det har ikke noe med isolering å gjøre, jeg tror de klokka eller la til en hack som økte kompresjonen i kompressoren. det er oprinnelig på 160 watt, men gansje de har klart å få runt 200 watt ut av den Lenke til kommentar
Citizenx Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Tror nok ikke det går an å overklokke eller hax0re vapoen :wink: Men tror det var vapo SE det gikk an å bytte gass på til en bedre gass, også kjent som R404..? Da vil man kunne oppnå bedre kjøleeffekt, men 50- høres da veldig drøyt ut! Lenke til kommentar
Tammaz Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 -50*C... lukter kondens lang vei. Lenke til kommentar
drbass Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Det de har gjort er å bytte gassen til r406 gass eller hva den het Lenke til kommentar
linser Skrevet 8. august 2003 Forfatter Del Skrevet 8. august 2003 det er Vapochill se jeg haar., jeg viste ikke at det hadde kommet ut en ny xr ,x etteller annet.husker ikke hva den het. Vet dere hvem som byttet gassen? hvis dere hvet om en som kan gjøre det så si et nummer eller en mail jeg kan nå personen på.Hvet dere eventuelt prisen det koster og bytte gassen? Lenke til kommentar
Bateman26 Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Bytte gassen gjør de vel på de fleste firmaer som driver med service og rep av kjøleskap klimaanlegg kjølerom o.l. Lenke til kommentar
linser Skrevet 8. august 2003 Forfatter Del Skrevet 8. august 2003 Kjenner du noen som har bytta gass? hvor mange minus tror du da at jeg kan få siden jeg nå har max-31,5? Lenke til kommentar
Electron Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 bytter du gass på en SE, vil den yte likt som den nye: XE (Xtreme edition). Din kompressor fjerner IKKE 160w, det er det PE som gjør.. SE bruker BD35F som fjerner 140w m/R134a eller 180w m/R404a. Skal du bytte gass må du huske på å montere en vifte på elektronikken også, så du ikke griller alt som er.. Husk også at kompressoren blir mye varmere og må kjøre på 100% hele tiden.. = bråk! "vil du vite mer? stikk innom forum.vapochill.com for mer informasjon 8) ") Nå kan man også bytte gass på PE til R404a, denne får da temp. rundt -50 - -45°C men det resulterer i oppstartsproblemer i kompressoren. Lenke til kommentar
linser Skrevet 9. august 2003 Forfatter Del Skrevet 9. august 2003 Hhehe.. jeg vet at at min kompressor yter 160 watt.så da er det pe jeg har.(dreit meg lit ut der).hva mener du med oppstarts problemer? Lenke til kommentar
Electron Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 at du får EO22 hvis du prøver å starte den, skru den av, så starte den igjen fort. Dvs, du må vente ca 30 min før du kan powre på igjen.. Det kalles oppstarts problemer Ta en titt på kompressoren din da, står det BD50F, er det PE, BD35F er SE Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå