N o r e n g Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 (endret) Det var da et bastant svar... Ingen som vet helt sikkert, men det er jo mulig. Men hvor mye som cpu eventuelt vil holde tilbake vet vi jo ikkje. får man 120fps i gjennomsnitt med 2x 580 i sli og 75 fps med ett 580 kort, så gjør det jo ikkje noe om cpu blir littegranne flaskehals. Selv om cpu blir litt flaskehals, så betyr det jo ikkje at det blir helt skandale og fps faller helt i buns Det er vel heller fra 100 fps til 130 fps det er snakk om, med mindre vi snakker oppløsning =>2560x1440 eller de få spillene som klarer å pushe et GTX 580 på 1080p, som kanskje er 0.1% av spillene på markedet. Jeg vurderer og gå opp til 2x570 2.5GB, Tror at kraften til 2 570 kort og 2.5GB VRAM er en god kombo til og kunne kjøre BF veldig pent. 2600k @ 4.5Ghz burde kunne holde følge. Du vet at SLI speiler VRAM mellom kortene? Innholdet må være likt på begge kortenes VRAM. Med mindre du kjøper to nye 2.5GB GTX 570 vil du derfor kun få 1.25GB VRAM. 2.5GB VRAM er forøvrig lite nyttig i annet enn enn trippelskjermsoppsett med 2560x1600 x3 Endret 2. september 2011 av arni90 1 Lenke til kommentar
AMDBunny Skrevet 2. september 2011 Forfatter Del Skrevet 2. september 2011 Noe som var litt kult med Bf3 alfa,var at spillet brukte 6 kjerner på cpu Hvis AMD Bulldozer blir bra så hadde det ikkje vært dumt med en åtte kjerner av den Jeg håper ryktene om at den kommer 19. september stemmer. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Jeg vurderer og gå opp til 2x570 2.5GB, Tror at kraften til 2 570 kort og 2.5GB VRAM er en god kombo til og kunne kjøre BF veldig pent. 2600k @ 4.5Ghz burde kunne holde følge. Bare FYI så er det litt meningsløst å si 2.5Gb VRAM. I SLI kan du bare bruke halvparten uansett. Kortene kan ikke dele minne mellom seg og må dermed ha alt lagret dobbelt, så det er ingen fordel å snakke om. Samme gjelder dobbel-GPU kort. Et enkelt 570kort regner jeg med vil ha mer enn nok videominne dog. -Stigma Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Du vet at SLI speiler VRAM mellom kortene? Innholdet må være likt på begge kortenes VRAM. Med mindre du kjøper to nye 2.5GB GTX 570 vil du derfor kun få 1.25GB VRAM. 2.5GB VRAM er forøvrig lite nyttig i annet enn enn trippelskjermsoppsett med 2560x1600 x3 I know, tenker seff på 2.5Gb utgaven av 570. Bare FYI så er det litt meningsløst å si 2.5Gb VRAM. I SLI kan du bare bruke halvparten uansett. Kortene kan ikke dele minne mellom seg og må dermed ha alt lagret dobbelt, så det er ingen fordel å snakke om. Samme gjelder dobbel-GPU kort. Et enkelt 570kort regner jeg med vil ha mer enn nok videominne dog. -Stigma I know,(Se over, snakker om 2.5GB utgaven av GTX570) grunnen er at det ikke er stort imellom 1.5Gb og 2.5Gb fra Nvidia. Merket i Alpha'en at jeg slet litt med 1.2Gb det uten AA og AF, blir litt pointless og gå opp til 1.5Gb (GTX580) så neste på lista da blir 2.5Gb utgaven av GTX570. Jeg tenker at selv på 1920*1080 med "mye" AA og AF så vil det lett tippe opp mot 1.5GB, 2x GTX570 2.5GB blir da det neste og er langt mer fremtidsrettet også ettersom de har plenty av kraft og VRAM. Merk at dette er kunn spekulasjoner, vil ofc prøve sluttspillet på nåværende maskin før jeg evt går og kjøper nye kort. Lenke til kommentar
FBI21 Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Tror jeg hadde gått for 4 580 i SLI. Eller samme antall 6990'er. Better safe than sorry. Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Venter på penger på fra lånekassen så blir det evt. GTX560TI SLI. Lenke til kommentar
FBI21 Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Venter på penger på fra lånekassen så blir det evt. GTX560TI SLI. Ville ikke gjort det, flere spill sliter med SLI. Hadde personlig kjøpt ett av det kortet, men ikke flere. Har selv 560Ti, funker bra. Men noe i7-ish CPU, burde du fint klare BF3. Bedre med flere små oppgraderinger enn å alltid ha det beste. 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Venter på penger på fra lånekassen så blir det evt. GTX560TI SLI. Bytt til en i5-2500k før du kjøper et 560 Ti ekstra. BF3 vil nok være mer glad i CPU-ytelse enn de fleste spill. Lenke til kommentar
FBI21 Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Venter på penger på fra lånekassen så blir det evt. GTX560TI SLI. Bytt til en i5-2500k før du kjøper et 560 Ti ekstra. BF3 vil nok være mer glad i CPU-ytelse enn de fleste spill. Nesten alle nyere spill sutrer om de får mindre enn quad nå for tiden. Tror ikke BF3 blir så mye forskjellig. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Venter på penger på fra lånekassen så blir det evt. GTX560TI SLI. Bytt til en i5-2500k før du kjøper et 560 Ti ekstra. BF3 vil nok være mer glad i CPU-ytelse enn de fleste spill. Nesten alle nyere spill sutrer om de får mindre enn quad nå for tiden. Tror ikke BF3 blir så mye forskjellig. Du vet forskjellen i ytelse på en Phenom II X4 og en i5-2500k? Det er også få nye spill som sutrer uten firekjernere. De siste CPU-tunge spillene har vært The Witcher 2 og Deus Ex:HR, begge er RPG. Det finnes haugevis med Indie-spill som nesten ikke krever CPU i det hele tatt. Super Street Fighter IV, From Dust og Section 8 er bare noen titler jeg fant raskt som ikke krever firekjernere. Så å si at nesten alle nye spill sutrer uten firekjernere blir ikke bare dumt, men det oser uvitenhet. Videre har vi hatt firekjernere i fem år, det skulle bare mangle at man kan få bedre opplevelse med firekjernere i enkelte spill i dag. Lenke til kommentar
FBI21 Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Venter på penger på fra lånekassen så blir det evt. GTX560TI SLI. Bytt til en i5-2500k før du kjøper et 560 Ti ekstra. BF3 vil nok være mer glad i CPU-ytelse enn de fleste spill. Nesten alle nyere spill sutrer om de får mindre enn quad nå for tiden. Tror ikke BF3 blir så mye forskjellig. Du vet forskjellen i ytelse på en Phenom II X4 og en i5-2500k? Det er også få nye spill som sutrer uten firekjernere. De siste CPU-tunge spillene har vært The Witcher 2 og Deus Ex:HR, begge er RPG. Det finnes haugevis med Indie-spill som nesten ikke krever CPU i det hele tatt. Super Street Fighter IV, From Dust og Section 8 er bare noen titler jeg fant raskt som ikke krever firekjernere. Så å si at nesten alle nye spill sutrer uten firekjernere blir ikke bare dumt, men det oser uvitenhet. Videre har vi hatt firekjernere i fem år, det skulle bare mangle at man kan få bedre opplevelse med firekjernere i enkelte spill i dag. Ohhh, U so smart. Siden dette er om BF3, tok jeg "high-end" spill som eksempel. Men det burde jeg jo ikke forventet at du skulle forstå. Beklager det. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Du vet forskjellen i ytelse på en Phenom II X4 og en i5-2500k? Det er også få nye spill som sutrer uten firekjernere. De siste CPU-tunge spillene har vært The Witcher 2 og Deus Ex:HR, begge er RPG. Det finnes haugevis med Indie-spill som nesten ikke krever CPU i det hele tatt. Super Street Fighter IV, From Dust og Section 8 er bare noen titler jeg fant raskt som ikke krever firekjernere. Så å si at nesten alle nye spill sutrer uten firekjernere blir ikke bare dumt, men det oser uvitenhet. Videre har vi hatt firekjernere i fem år, det skulle bare mangle at man kan få bedre opplevelse med firekjernere i enkelte spill i dag. Ohhh, U so smart. Siden dette er om BF3, tok jeg "high-end" spill som eksempel. Men det burde jeg jo ikke forventet at du skulle forstå. Beklager det. Hva med å stoppe å angripe meg og heller svare på argumentene mine? Hvor mange nyere spill krever firekjerner for god ytelse? Jeg kan nevne et spill som virkelig er avhengig av firekjerner: GTA IV Starcraft 2 er et spill som er voldsomt hardt på CPU, men det bruker bare to kjerner som de aller fleste spill ute nå. Spill er fortsatt ikke så avhengige av mange kjerner at du ikke kan spille bra på en rask tokjerner. Lenke til kommentar
FBI21 Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Du vet forskjellen i ytelse på en Phenom II X4 og en i5-2500k? Det er også få nye spill som sutrer uten firekjernere. De siste CPU-tunge spillene har vært The Witcher 2 og Deus Ex:HR, begge er RPG. Det finnes haugevis med Indie-spill som nesten ikke krever CPU i det hele tatt. Super Street Fighter IV, From Dust og Section 8 er bare noen titler jeg fant raskt som ikke krever firekjernere. Så å si at nesten alle nye spill sutrer uten firekjernere blir ikke bare dumt, men det oser uvitenhet. Videre har vi hatt firekjernere i fem år, det skulle bare mangle at man kan få bedre opplevelse med firekjernere i enkelte spill i dag. Ohhh, U so smart. Siden dette er om BF3, tok jeg "high-end" spill som eksempel. Men det burde jeg jo ikke forventet at du skulle forstå. Beklager det. Hva med å stoppe å angripe meg og heller svare på argumentene mine? Hvor mange nyere spill krever firekjerner for god ytelse? Jeg kan nevne et spill som virkelig er avhengig av firekjerner: GTA IV Starcraft 2 er et spill som er voldsomt hardt på CPU, men det bruker bare to kjerner som de aller fleste spill ute nå. Spill er fortsatt ikke så avhengige av mange kjerner at du ikke kan spille bra på en rask tokjerner. Hvorfor skal jeg det? Begynner jeg å faktisk diskutere, blir vi aldri ferdige her. Dette er tidsfordriv for meg. Medal of Honor BFBC2 Begge spill er noe likt BF3. SC2 har da virkelig ikke noe her å gjøre.. ikke GTA IV heller. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Hvorfor skal jeg det? Begynner jeg å faktisk diskutere, blir vi aldri ferdige her. Dette er tidsfordriv for meg. Medal of Honor BFBC2 Begge spill er noe likt BF3. SC2 har da virkelig ikke noe her å gjøre.. ikke GTA IV heller. Nesten alle nyere spill sutrer om de får mindre enn quad nå for tiden. Tror ikke BF3 blir så mye forskjellig. Jeg tror jeg svarte på dette sitatet. Hvis dette er tidsfordriv for deg burde du for det første ikke bli personlig, og for det andre kan du droppe å komme med slikt vås som at firekjernere er nødvendige for spill. Verken MoH eller BF:BC2 kjører dårlig på en dobbelkjerne som E8400. Jeg nevnte Starcraft 2 fordi det er sannsynligvis det spillet som krever mest CPU-ytelse, og det er totrådet. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Whatevs. Her er det BF3 som diskuterers og når devs (eller var det community manager) for BF3 spør etter råd for ny hardware på twitter, og samtidig nevner at han har bestemt seg for en Intel Quad core med Hyperthreading fordi ett snart forekommende spill kommer til å kjøre veldig godt med flere kjerner/tråder, så kan man bare anta at BF3 kommer til å utnytte det godt... Og det var vel det som var poenget, hva som er best til BF3..? Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Tror jeg hadde gått for 4 580 i SLI. Eller samme antall 6990'er. Better safe than sorry. Saken er den at selv med 4x580 så vil du ikke få utnyttet mer en 1.5GB VRAM. Slenger du på full AA, AF og resten på BF3 er jeg sikker du maxer ut selv 1.5GB på 1920*1080. 6990 er bare pointless, hvertfall mtp at det koster 5k per kort. Må også ha det under vann og da snakker vi fort 6-7k per kort. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Du får 6990 med påmontert vannkjøler for 5990. Men da må du jo ha pumpe, raddis og vanntank (og slanger++). Skjønt om man allerede har vannkjølingssett... Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Du får 6990 med påmontert vannkjøler for 5990. Men da må du jo ha pumpe, raddis og vanntank (og slanger++). Skjønt om man allerede har vannkjølingssett... Fortsatt er det 6k per kort. Har allerede en 360+240 rad så kapasiteten er der. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 (endret) ... Endret 6. september 2011 av MistaPi Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Så å investere i en i7-2600k er ikke dumt mtp. at spill i fremtiden, BF3 f.eks, vil få støtte til hypethreadinga eller hva det kalles? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå