Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vennetur - Hvordan deler dere regninga?


Wisd0m

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis noen sitter på til meg og jeg skal samme plassen så tar jeg ikke betaling, men skal jeg kjøre de til en spes plass bruker jeg å spørre om hvor mye de betaler. Enkelt og greit.

Om vi skal på en felles langtur så betaler kun de som sitter på til meg. Jeg betaler jo tross alt forsikring og vedlikehold på bilen (Bilen bruker mere drivstoff og slites fortere hvis det er 400kg ekstra med folk og baggasje) og har de ikke råd til det så har de heller ikke råd til å bli med på tur. Kjører heller turen alene istedet for at jeg skal betale hundrevis av kroner i bensin og andre utgifter alene med bilen full av folk som ikke har "råd". Jeg blakker meg ikke på at de andre skal ha mere å bruke på andre ting.

Kan også være litt fleksibel, er det med noen som ikke har all verden med gryn så kan jeg godt betale en del av kaka jeg også. Oftes er det de som er mest villig til å betale for seg.

 

Gå aldri på at noen sier at de skylder deg en tur, når de har kjørt opp selv (Fuglene vite når det blir) det blir glemt lenge før det skjer.

 

Har godtatt det noen ganger og 60% fortsatt fotgjengere og resten har glemt det eller skylder på andre ting som full bil, har ikke tid i dag, gidder ikke, skal ta tidlig kveld.

 

Var fotgjenger selv i 5 mnd å klarte til slutt å få 1 stk til å kjøre meg en plass 1 gang

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...