Gå til innhold

Warez Rulè!!!!!!!!!!!


Anbefalte innlegg

Quote:


On 2002-02-07 00:13, Spenol skrev:

Quote:


On 2002-02-06 15:58, Sephiroth skrev:

ALLE HAR noe WAREZ.. ikke kom har å si noe annet en gang... Hvor mange av de spillene du har, har du KJØPT??.. hvor mange av de programmene du har, har DU kjøpt??...


Lenge leve det som ikke koster noe..


Må han som har KJØPT ALT kalste den første steinen...

ahomereatsand.gif

Sephiroth


 

Flott at du oppfordrer folk til å la være å kjøpe programmer.

For å vri litt på spørsmålsformuleringen: Har du noengang kjøpt ett eneste program, Sephiroth?

 

NEI. jeg har ikke kjøpt et eneste program... MEN,Jeg har kjøpt EN ting, jeg kjøpte Half-Life her for en mnd siden.. **JEG TRENGTE MIN EGEN CD-KEY** spillet koste 99kr...

 

Men ellers.... JEG HAR IKKE RÆVA FULL AV PENGER SÅ DERFOR SKAFFER JEG MEG TING PÅ ANDRE MÅTER!!!!!!

ahomereatsand.gif

sephiroth

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-02-07 03:51, Sephiroth skrev:


Men ellers.... JEG HAR IKKE RÆVA FULL AV PENGER SÅ DERFOR SKAFFER JEG MEG TING PÅ ANDRE MÅTER!!!!!!



 

Samme her. Jeg har ikke råd til en Pentium 4 CPU til 7000kr så da stjeler jeg den heller :roll:

 

Jeg møter støtt og stadig folk som virkelig slår på stortromma og pøser ut 20-30 000 for en kongemaskin. Software derimot? Neida, på det området er det så enkelt å bryte loven at det skaffer man gratis. Folk har akkurat samme holdninger som småtyver som nasker litt her og der; "har så lite penger så da skaffer jeg på andre måter".

 

Jeg er skråsikker på at dersom du hadde PRIORITERT litt anerledes så kunne du faktisk kjøpt software.

 

Hvis du seriøst ikke har penger til software så får du se deg om etter gratis programmer. Kjør Linux, Star Office osv.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-07 15:53, Anders Leipsland skrev:

Quote:


On 2002-02-07 03:51, Sephiroth skrev:


Men ellers.... JEG HAR IKKE RÆVA FULL AV PENGER SÅ DERFOR SKAFFER JEG MEG TING PÅ ANDRE MÅTER!!!!!!



 

Samme her. Jeg har ikke råd til en Pentium 4 CPU til 7000kr så da stjeler jeg den heller
:roll:

 

Jeg møter støtt og stadig folk som virkelig slår på stortromma og pøser ut 20-30 000 for en kongemaskin. Software derimot? Neida, på det området er det så enkelt å bryte loven at det skaffer man gratis. Folk har akkurat samme holdninger som småtyver som nasker litt her og der; "har så lite penger så da skaffer jeg på andre måter".

 

Jeg er skråsikker på at dersom du hadde PRIORITERT litt anerledes så kunne du faktisk kjøpt software.

 

Hvis du seriøst ikke har penger til software så får du se deg om etter gratis programmer. Kjør Linux, Star Office osv.

 

 

Akkurat! Du har skjønt det.

Cisco-kurs til 90 000 kroner har han råd til, men programmer til et par hundre kroner (eller mindre) blir for mye.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-07 16:04, Spenol skrev:

Quote:


On 2002-02-07 15:53, Anders Leipsland skrev:

Quote:


On 2002-02-07 03:51, Sephiroth skrev:


Men ellers.... JEG HAR IKKE RÆVA FULL AV PENGER SÅ DERFOR SKAFFER JEG MEG TING PÅ ANDRE MÅTER!!!!!!



 

Samme her. Jeg har ikke råd til en Pentium 4 CPU til 7000kr så da stjeler jeg den heller
:roll:

 

Jeg møter støtt og stadig folk som virkelig slår på stortromma og pøser ut 20-30 000 for en kongemaskin. Software derimot? Neida, på det området er det så enkelt å bryte loven at det skaffer man gratis. Folk har akkurat samme holdninger som småtyver som nasker litt her og der; "har så lite penger så da skaffer jeg på andre måter".

 

Jeg er skråsikker på at dersom du hadde PRIORITERT litt anerledes så kunne du faktisk kjøpt software.

 

Hvis du seriøst ikke har penger til software så får du se deg om etter gratis programmer. Kjør Linux, Star Office osv.

 

 

Akkurat! Du har skjønt det.

Cisco-kurs til 90 000 kroner har han råd til, men programmer til et par hundre kroner (eller mindre) blir for mye.

 

Det er forskjell på å ta opp lån til Utdannelse, å ta opp lån til SOFTWARE.... HALLO,, HVOR IDIOT ER DU!!!

sephiroth

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-08 21:47, Sephiroth skrev:

Å herigud... keg blir KVALM av å høre på dere,,,, dere er jo så JÆVLIG lovlydige... dere har jo IKKE ET JÆVLA PROGRAM PÅ DATAN SOM DERE IKKE HAR KJØPT... MY ASS.....,, dere TØRR **** IKKE SI NOE ANNET BARE FORDE AT HARDWARE.NO GÅR I MOT WAREZ og slike BRUTALE RAN....... jaja hvis DU bruker penger på Software, så er det ditt problem..... ** synd at folk som bruker WAREZ IKKE tør å opne KJEFTEN på dette forumet da......**


Sephiroth


 

For å si det mildt: Kan ikke bare du holde kjeft!

 

Slik som Nekroman sa det:

Quote:


Grunnen til at hardware.no ikke vil ha noe tilknytning til piratkopiering er jo rimelig klar. De kan jo faktisk bli stilt til ansvar for de diskusjonene som er her. Det er ikke kult å bli saksøkt.


 

Skjønner du ikke det, så har du ikke noe her å gjøre.

 

Ro deg ned før du svarer eller få deg et par år til på skolen med norsk-undervisning.

Lenke til kommentar

Jeg tror at pirat/kompis-kopiering er noe som kommer til å fortsette i uoverskuelig fremtid.

 

Den nærmeste løsningen på "problemet" med warez/piratkopiering, er imo holdningsendring.

 

Så kommer diskusjonen om hva slags holdningsendring er det man må skape? Ofte sammenliknes piratkopiering med tyveri, som det rent praktisk/juridisk sett faktisk er. Jeg tror imidlertid ikke det er realistisk å tro at dette er nok til å overbevise "synderne".

 

Hvorfor? Fordi brukere av piratkopier ofte har hatt hendene på software for inntil hundre tusen, noen ganger mer. Det er nettop dette som brukes av mange som moralsk brekkstang. Tanken er: "Jeg hadde aldri i livet, kjøpt for så mye peng anywayz, så de som leverer software'n taper ikke no på at jeg bruker det".

 

Personlig tror jeg det som er mest realistisk er å få folk til å innse at "software som er verdt å bruke, er verdt å kjøpe".

 

Dette har vært et slagord lenge blant "pirater", men det synes å være flere og flere som faktisk kjøper software etter å ha benyttet en kopi (fra en kompis eller liknende).

 

Det er selvfølgelig forskjell på et moralsk riktig standpunkt og et praktisk riktig standpunkt. For selskapene som tjener penger på sw vil jeg imidlertid tro det praktiske aspektet er av mye større betydning enn det moralske.

 

Noe som kanskje er grunnen til at vi ser fler og fler online-spill. Jeg tror det er lettere for sw-selskapene å tjene penger på denne typen spill.

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: b-urn på 2002-02-10 00:18 ]

Lenke til kommentar

Sephirot, hva tror du skjer hvis alle tenker som deg ? Aldri kjøper program, alle kopierer det som Warez.. Alle selskap går dårlig økonomisk og må droppe 80% av sikkerhets stab'en sin, deretter design, så de som står for stabilitet, tilslutt minner programmet mer om en beta av windows 3.11.

 

Tankegangen din er helt vrang spør du meg.

 

Og alle post'ene du har hatt her har blitt grundig motsagt og bare 40% av det du sier stemmer, så hva gjør du egentlig her ?

Lenke til kommentar

Vel, hehe jeg kom over dette forumet når jeg kikka imellom sidene, og jeg ble litt innteresert i hva slags synspunkter som ble gitt i samhold med "warez".

For og være ærlig så er det bare et parr av postene fra anti-warez mennesker som ikke er komplett uintilligente motsvar, jeg sier ikke dette for og skape 3dje verdenskrig men det er fakta, samtidig så vil jeg si at sephirot ødelegger for humm "pirater" som meg, hovedgrunnen min for og bruke piratkopierte programmer eller spill er ganske enkelt for og teste programmet/spillet på forhånd, da demoer er ganske kortet ned på, hvis jeg ikke liker det jeg ser så sletter jeg kopien, hvis jeg liker det så kjøper jeg det. Mesteparten av seriøse "pirater" driver på den måten, så ikke send oss alle under samme boks.

 

- Immortal Justice, the last kind of justice

Lenke til kommentar

Et morsomt tankeeksperiment tatt til det litt ekstreme med merker vi kjenner:

 

Om alle som ikke har betalt for Windows idag gikk over til å bruke freware Os'er som linux, hva ville da skje med Microsoft?

 

Mange vil her si "ingenting", men tenk etter, hvorfor har microsoft så stor succes uansett hvor dårlige de er til å lage stabile systemer? Fordi sjefer og ansvarlige kjenner til systemene fra før, fordi de har det hjemme, fordi de kjener folk som har det hjemme. Tenk tanken, mange millioner verden over slettet sin ulovlige kopi av windows, og gikk plutselig over til Linux, kunne vi da være så heldige at Microsoft tok hintet og begynnte å lage Os'er som var like stabile som MS-dos engang var?

 

Ville det da bli verdt pengene de nå krever?

 

Bare en ønskedrøm....

 

Lord Thaniel

 

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: thaniel på 2002-02-10 06:33 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...