Ferdizz Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Hei, har nettop satt sammen min første stasjonære pc, og håpte alt skulle virke, men det gjorde det desverre ikke Det som skjer er at jeg skrur på pcen og alle viftene funker fint, skjermkortet gir fra seg to grønne lys (ett fra hver strøminngang), hovedkortet gir fra seg et grønt lys der nede med Sata inngangene, ssd disken gir fra seg et grønt lys og det er et rødt lys der med ram-brikkene (rett med siden av "MemOK"-knappen(?). Jeg har prøvd både HDMI og DVI kabel fra både hovedkortet og skjermkortet, men skjer ingenting på de to skjermene jeg har prøvd. Har prøvd å resette BIOSen, men til ingen nytte... Noen som har peiling på hva som kan være galt? Noe viktig jeg har glemt å gjøre da jeg bygde pcen? (Jeg har brukt sånn statisk-bånd-greie igjennom hele byggingen, eneste "feilen" jeg vet om at jeg har gjort er at jeg brukte feil skruer til å skru fast hovedkortet, men ser ikke ut som om det er det som er problemet. Slik er pc oppsettet: - Fractal design R3 - Prosessor: INTEL CORE I7 2600K 3.40GHZ 8MB S-1155 - Skjermkort: ASUS GEFORCE GTX 570 DIRECTCU II 1280MB - Hovedkort: ASUS P8Z68-V LE Z68 S-1155 ATX - Ram: CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 VENGEANCE PC3-12800 1600MHZ - HDD: SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB SATA/300 7200RPM 32MB - SSD: OCZ AGILITY 3 2.5" 60GB SSD SATA/600 MLC - PSU: CORSAIR HX 750W ATX12V 2.2 / EPS12V - DVD: SAMSUNG DVD±R/RW/RAM DL 22X SATA Håper virkelig noen vet hva feilen kan være. Spør gjerne om bilde av "innmaten" til pcen hvis noen trenger det. Lenke til kommentar
Iexo Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Har du satt minnebrikkene i riktig spor ? Dem skall sitte i dem blå slottene. Iexo. Lenke til kommentar
Ferdizz Skrevet 28. august 2011 Forfatter Del Skrevet 28. august 2011 Har du satt minnebrikkene i riktig spor ? Dem skall sitte i dem blå slottene. Iexo. Ja, har satt de i de to blå slottene, men hva er forskjellen? Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Du har satt i P4 på hovedkortet? Strøm til skjermkortet er koblet i? Prøvd med kun 1 ram brikke, i det sære tilfelle at 1 av dem er ødelagt? Lenke til kommentar
Ferdizz Skrevet 28. august 2011 Forfatter Del Skrevet 28. august 2011 (endret) Du har satt i P4 på hovedkortet? Strøm til skjermkortet er koblet i? Prøvd med kun 1 ram brikke, i det sære tilfelle at 1 av dem er ødelagt? Har satt i P4 og strøm til skjermkortet, men er litt usikker på om jeg har koblet strømmen riktig til skjermkortet... Det er to innganger den ene er 6pin, den andre er 6+2pin, skal jeg koble til begge? Skal prøve med kun en ram-brikke nå... Endret 28. august 2011 av Ferd!s Lenke til kommentar
vhaarr Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Du vet hvordan den MemOK-knappen fungerer, sant? Du bør lese manualen til hovedkortet. Lenke til kommentar
Ferdizz Skrevet 28. august 2011 Forfatter Del Skrevet 28. august 2011 Du vet hvordan den MemOK-knappen fungerer, sant? Du bør lese manualen til hovedkortet. Hvordan funker den? Har prøvd å forstå manualen, men skjønner ikke alt som står der... Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Opplevde det samme når jeg bygget min for noen uker siden. Problemet mitt ble løst av å holde inn Memory OK knappen Prøv det du. Lenke til kommentar
Ferdizz Skrevet 28. august 2011 Forfatter Del Skrevet 28. august 2011 Opplevde det samme når jeg bygget min for noen uker siden. Problemet mitt ble løst av å holde inn Memory OK knappen Prøv det du. Holdt du den inne mens pcen sto på eller mens den var skrudd av? Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Jeg holdt den inne til PCn restartet seg, og slapp knappen når lyset begynte å blinke etter RS. Lenke til kommentar
Ferdizz Skrevet 28. august 2011 Forfatter Del Skrevet 28. august 2011 Jeg holdt den inne til PCn restartet seg, og slapp knappen når lyset begynte å blinke etter RS. Ok takk! Skal prøve dette når jeg kommer hjem Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 Løste det seg? :-) Lenke til kommentar
Ferdizz Skrevet 3. september 2011 Forfatter Del Skrevet 3. september 2011 Løste det seg? :-) Ja jeg bygde pcen fra begynnelsen igjen og fant ut at jeg ikke hadde satt ram brikkene skikkelig i Men nå har jeg litt andre småfeil som f.eks at pcen skrur seg helt uventet av og har litt problemer med å boote noen ganger. Har også fått bluescreen to ganger på denne uken... Lenke til kommentar
Den Ukjente Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Kjedelig når slike ting skjer... Fixa på min PC rimelig mange ganger, og bygd et par PCer for kammerater... Kjenner alltid panikken komme snikende hvis PCen ikke starter på første trykk... Skjedd et par ganger at jeg har glemt å skrudd på knappen på PSU, før jeg prøver å starte den... Til topic: Bluescreen tyder ofte på at det er noe feil med RAM... Spørr du meg, er antistatisk armbånd bare i veien, og ikke nødvendig... Ta på noe som er jorda FØR du begynner å bygge... Så starter du med å sette i PSU (hvis den er modulær), og sett i kontakten... Da holder det å ta på kabinettet for å jorde seg.. Gjør dette selv, og kun ødelagt noe en gang, og det var faktisk da jeg brukte arm-lenke-greia.. Håper du får fixa problemene dine, men ALDRI gjør som jeg har en tendens til å gjøre, gi opp hvis du ikke får til.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå