slime mold Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Hva er egentlig X og KDE? Det er mange som snakker om det, me har aldri skjønt hva det er X-windows eller X er et GUI (graphical user interface... eller noe sånnt :wink: ) KDE er bare en versjon av X, det finnes sikkert mange GUI til Linux men jeg veit bare om KDE og Gnome. Hvorfor svare når du ikke vet svaret? KDE er ikke en versjon av X, det er bare et sett av programvare som kjører oppå X og tilbyr en vindusbehandler og fullstendig skrivebordsmiljø. Lenke til kommentar
chop Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Chop, du antar for mye En 400mhz kan jo fint brukes til dekstop. har selv kjørt Mandrake på 233mhz PentiumMMX hehe, sikkert.. men for meg, høres 400mhz ut som servermateriale.. Lenke til kommentar
Igniztion Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 400mhz holder i massevis hvis maalet er aa bli kjent med aa laere seg et *nix system. Jeg ville anbefalt aa innstallere Slackware. Det er lett aa faa opp aa kjoere, man laerer aa bruke *nix , ikke bare linux, og med icewm, blackbox/fluxbox som windowmanager i X krever det minimalt av systemet. (Jeg kjoerer blackbox wm baade paa en XP1800+ og en pentium 200 MMX) De fleste her snakker om KDE, som i og for seg er enkelt aa bruke, spesielt i RedHat eller Mandrake, der produsentene har lagt til en haug med konfigurasjonsverktoey for aa hjelpe noobs. Hvis du faktisk har lyst til aa laere deg aa bruke linux, boer du styre unna disse, for da laerer du deg kun aa bruke Mandrake eller RedHat... Ikke vaer redd for aa sette deg inn i vi (genial tekst editor) og faktisk redigere konfigurasjonsfilene for haand. Det er det du vil laere av. Bruk HOWTO's og FAQ's og spoer i forum der folk har peiling og gjerne hjelper nye brukere med aa komme i gang : http://www.justlinux.com f.eks Beklager at jeg ikke har norske bokstaver, men jeg hater aa skrive med norsk oppsett paa engelsk tastatur...[/url] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå