Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Er det lov og lure pedofile?


-=CH=-

Anbefalte innlegg

Hva som er misbruk etter loven og hva som oppfattes som misbruk av den enkelte vil være varierende og det må håndhevelsen av loven ta hensyn til. Det er ikke nødvendigvis skadelig for samfunnet at det forekommer seksuelle forbindelser mellom barn og voksne, derimot er det viktig å fange det opp i de tilfellene det faktisk er det, dvs. at en part opplever seg selv som misbrukt. Å forhindre alle seksuelle forbindelser mellom barn og voksne er verken realistisk ressursmessig eller hensiktsmessig ift. å skape et bedre samfunn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spartapus : Så , om jeg tolker det du skriver riktig , så mener du at seksuelle handlinger mellom barn og voksne er greit så lenge barnet selv ikke opplever å bli misbrukt?

Den er jeg sterkt uenig med, barn kan enkelt bli manipulert i en tidlig alder og dermed kan man oppfatte dette som noe normalt selv om det langtifra er det.

Lenke til kommentar

Hvordan skille manipulering fra kurtise/flørting? Hvorvidt en seksuell opplevelse er positiv eller ikke må utelukkende bedømmes av de involverte. Hvis det er krefter utenfra som forteller barnet hvordan det skal føle seg ift. sexen, så er det like manipulerende enten det er i retning av fordømmelse eller oppfordring.

 

Ikke normalt? Pedofili er svært normalt og helt naturlig, ellers ville du ikke funnet det i alle samfunn på tvers av sosial status, kultur og religion. Et samfunn uten pedofili, nå det ville vært unormalt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvem som overgriper seg eller ikke av pedofile er irrelevant så lenge det finnes pedofile som stadig vekk tar steget og overgriper seg på barn i en eller annen form.

 

Nå er eg ikkje heilt sikker på om eg forstår deg rett, men dersom du meiner at alle skal skjæres under ein kamm så er eg uenig.

 

Ein kan ikkje stigmatisere alle menn fordi enkelte menn er voldtektsmenn. Hensikta med lovene er vel å beskytte samfunnet frå dei som faktisk er farlige og ikkje å straffe alle som potensiellt sett kan gjere noke som er skadelig for samfunnet.

Lenke til kommentar

Hvem som overgriper seg eller ikke av pedofile er irrelevant så lenge det finnes pedofile som stadig vekk tar steget og overgriper seg på barn i en eller annen form.

 

Nå er eg ikkje heilt sikker på om eg forstår deg rett, men dersom du meiner at alle skal skjæres under ein kamm så er eg uenig.

[/Quote]

Delvis.

Jeg er ikke for at Pedofile skal ufarligjøres , voksne menn /kvinner som ønsker å ha sexuell omgang med barn og som aktivt oppsøker dette enten via bilder , video (der andre barn er misbrukt ) eller ved å prøve selv å begå slike overgrep er farlige for barna som vi er pliktige til å forsvare mot slike overgrep.

 

Voksne personer som tenker på barn / ungdom men som ikke aktivt går inn for å skaffe seg slikt materiale og som fungerer normalt med jevnaldrende mennesker er ikke en trussel så lenge de ikke tar steget videre og begynner å prøve å komme i kontakt med barn / ungdom.

 

Ein kan ikkje stigmatisere alle menn fordi enkelte menn er voldtektsmenn. Hensikta med lovene er vel å beskytte samfunnet frå dei som faktisk er farlige og ikkje å straffe alle som potensiellt sett kan gjere noke som er skadelig for samfunnet.

 

 

Helt enig , menn / kvinner som har et normalt sexliv eller som har full kontrol på sex-driften sin og sørger for at de aldri begår overgrep eller andre handliger mot barn behøves ikke å stigmatiseres eller forfølges.

Personer som derimot ikke greier å ha kontroll på driften sin bør få den hjelpen de behøver så barn / ungdom ikke blir utsatt for overgrep.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

(Når det gjelder Øystein Sunde - Forbikjøring er det noen flere her som burde hørt sangen før de uttalte seg. Sangen begynner med "Med BMW og solbriller og befrisert bart kommer du bak meg med veddeløpsfart..." - her er lovbruddet allerede begått.)

 

Men om du tar igjen en politibil i "veddeløpsfart" så har da vel ikke de enda fått tatt noen måling på deg, å det kan vel strengt tatt ikke bevises at man har kjørt for fort?

 

 

Forøverig syntes jeg det ikke er noe i veien med å lure en pedofil slik

Lenke til kommentar

(Når det gjelder Øystein Sunde - Forbikjøring er det noen flere her som burde hørt sangen før de uttalte seg. Sangen begynner med "Med BMW og solbriller og befrisert bart kommer du bak meg med veddeløpsfart..." - her er lovbruddet allerede begått.)

 

Men om du tar igjen en politibil i "veddeløpsfart" så har da vel ikke de enda fått tatt noen måling på deg, å det kan vel strengt tatt ikke bevises at man har kjørt for fort?

 

Selvsagt kan det bevises at du har kjørt for fort. Det kan bare ikke bevises hvor mye for fort du kjørte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...