Tastatur Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Hei. Begynte i 8-ende nå etter sommerferien, og jeg har hatt 1-time fransk. Jeg likte språket godt, og jeg har veldig lyst til å gjøre det bra, og lære språket. Vi har egentlig ikke hatt noe Fransk, vi ble egentlig bare kjent med læreren, men han viste oss ord som Jeg heter ... (Je m`apelle), hei (salut / bonjour). Det som fikk meg til å like språket var vel i ettertid at jeg så litt videoer på nettet om enkle ord og setninger. Er det noen metoder (sider/program, whatever) som kan hjelpe meg å bli god i Fransk? Dette ble muligens et ganske teit innlegg, men kom gjerne med anbefalinger. Lenke til kommentar
runerask Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Lureste er vel å reise til Frankrike slik at du "må" bruke språket. Annen måte er å få tak i chatte-venner som prater Fransk, evt bestemme deg for å prate fransk med dine elever i fra fransktimen. lykke til Lenke til kommentar
jaakervik Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 vet ikke om noen sider/programmer, men mitt tips er å følge med fra starten av, lære gloser og bruke språket. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Bruk språket og lær deg gramatikken, er nok det som er viktigst i faget om du vil gjøre det bra. Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Når du gjør lekser, les fransken du skriver høyt for deg selv. Det er en god måte å øve inn ord og uttrykk på. Da blir det lettere å ta dem fram når du trenger dem. Slik opplevde jeg det i alle fall. Lenke til kommentar
Tastatur Skrevet 28. august 2011 Forfatter Del Skrevet 28. august 2011 Tusen takk for alle svar <3 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Bruk Fransk mye i media sammenheng (les fransk, chat, se franske filmer osv) ordforrådet blir bra du lærer også den franske kulturen osv En tv kanal som du muligens har er TV5 er en fransk talende europeisk kanal som du nok har om du har altibox. Lenke til kommentar
joke4joker Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Hello, Jeg er Fransk ( ja ja veldig =) ) Og jeg laerer norsk. So, søker jeg noen for å snakke med. (Unnskyld Jeg er ikke god i norsk). Jeg er 18 år og jeg elsker Musikk ! Jeg spiller guitar og bass, ovs ^^ (We don t care ^^). So, hvis du vil, kunne vi snakke sammen =) Ha det bra, Charlie. Ps= Je suis vraiment francais ^^ Ce n est pas une blague ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå