Gå til innhold

Hvordan sende pakker ved salg på Ebay ?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Prøver meg på mitt første salg på Ebay.

Er det noen som har erfaring med en rimelig og enkel metode for å sende pakker til utlandet(ved henting på døren feks.) ? Ser at det blir veldig dyrt med Posten for kjøper.

Ved salg til utlandet så er det vel bare kjøper som blir fakturert for toll, eller finnes det noen avgifter for meg som selger også ? Vet at Paypal og Ebay skal ha en liten bit av kaka.

På forhånd takk.

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For en 10kg pakke hentet på døren i norge og sendt til f.eks england så laveste quote jeg får med de speditørene jeg vanligvis booker opphending rundtom i europa for levering til norge fra 950kr og oppover.

 

For en 30x30x30cm pakke på 2kg snakker vi fortsatt 600kr.

Norge er ikke akkurat lønnsomt sted drive salg fra :(

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

For en 10kg pakke hentet på døren i norge og sendt til f.eks england så laveste quote jeg får med de speditørene jeg vanligvis booker opphending rundtom i europa for levering til norge fra 950kr og oppover.

 

Hvilket firma bruker du da ?

Min pakke kommer på ca.3kg med embalasje.

Lenke til kommentar

Er det egentlig nødvendig å sende pakken på døren?

 

USPS fra USA til Norge er da minst like dyrt som fra Norge til utlandet.

 

http://www.posten.no/produkter-og-tjenester/pakker/carryon-cash-pakker-til-utlandet

 

260 inkl emballasje til hvilket som helst land i verden, det er vel ikke så ille det?

 

Er det ikke 482 kr det står her, eller har jeg misforstått valgene : http://www.posten.no/produkter-og-tjenester/pakker/carryon-cash-pakker-til-utlandet

Lenke til kommentar

Bruker hovedsakelig Parcel2Go for booking siden de har greie priser hos de fleste speditører.

Alt under 40kg tar jeg gjennom de, ellers går jeg rett til speditører i opphentingslandet.

 

Sikkert booket en 150ish opphentinger gjennom de uten problemer

 

Hva tar dem for en 3 kg`s pakke ?

Hvordan fyller du ut valgene på shipping under Ebay salg Worldwide ?

Lenke til kommentar

selge på ebay gir ikke de beste prisene akkurat nei.

Mye mer suksess kjøpe billig på ebay og selge i norge :D

 

Er altid like morro når du vinner en palle varer på ebay til sånn 100$ som du får igjen 20 000kr for på finn.

Min rekord hittil er en 0,99$ palle som gidde 28000kr på finn, men surt betale en 400$ i porto for en 0,99$ auksjon hehe.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

selge på ebay gir ikke de beste prisene akkurat nei.

Mye mer suksess kjøpe billig på ebay og selge i norge :D

 

Er altid like morro når du vinner en palle varer på ebay til sånn 100$ som du får igjen 20 000kr for på finn.

 

Og det er noe du har gjort?

 

Edit: Hvilke varer er det snakk om?

Endret av Tastatur
Lenke til kommentar

Kunne sikkert åpnet butikk for nettverksutstyr :p

Sikkert 110-115 switcher liggende samt enda flere av fiber/kobber moduler til de.

 

Ikke ofte du finner de store "scorene" men de kommer innimellom, hovedsakelig ting til 10-30$ så en 40ish $ porto og går for 1000-2000 på finn.

 

Jeg er altid svak for nettverksutstyr siden jeg leier ut til lans, men alt av hardware er jo gøy leke litt med før selge :D

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Kunne sikkert åpnet butikk for nettverksutstyr :p

Sikkert 110-115 switcher liggende samt enda flere av fiber/kobber moduler til de.

 

Ikke ofte du finner de store "scorene" men de kommer innimellom, hovedsakelig ting til 10-30$ så en 40ish $ porto og går for 1000-2000 på finn.

 

Jeg er altid svak for nettverksutstyr siden jeg leier ut til lans, men alt av hardware er jo gøy leke litt med før selge :D

 

Oi :p

Men over til topic, spørsmål til deg lengre oppe.

Lenke til kommentar

Hvordan fyller du ut valgene på shipping under Ebay salg Worldwide ?

ingen aning tbh, jeg bare shopper på ebay :)

 

 

Altid mye morro på ebay. f.eks disse tviler jeg på går over 140£, så en 80-100£ i porto.

Rundt 2800kr med moms etc, så en 400-800kr stk på finn til noen som bygger lab.

Men i worst case kan du ende opp sitte på de i 2måneder som er kjipt med tanke på plassen det tar opp vs en 3000-5000kr profit.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Hvordan fyller du ut valgene på shipping under Ebay salg Worldwide ?

ingen aning tbh, jeg bare shopper på ebay :)

 

 

Altid mye morro på ebay. f.eks disse tviler jeg på går over 140£, så en 80-100£ i porto.

Rundt 2800kr med moms etc, så en 400-800kr stk på finn til noen som bygger lab.

Men i worst case kan du ende opp sitte på de i 2måneder som er kjipt med tanke på plassen det tar opp vs en 3000-5000kr profit.

 

Ok, jeg trodde du skrev om dine egne salg. Sjekk også ut router-switc.com på en del nytt utstyr. Russland tar Paypal i fullverdig bruk 24 september. Shop.secondlevel.ru ser ut til å ha noe grisebillig men er skeptisk da det ikke finnes noen erfaringer ved søk på Google. Sikter da til Cisco 1941w.

Noen andre her med erfaringer med på salg på Ebay og sending ?

Lenke til kommentar

Hei

 

Prøver meg på mitt første salg på Ebay.

Er det noen som har erfaring med en rimelig og enkel metode for å sende pakker til utlandet(ved henting på døren feks.) ? Ser at det blir veldig dyrt med Posten for kjøper.

Ved salg til utlandet så er det vel bare kjøper som blir fakturert for toll, eller finnes det noen avgifter for meg som selger også ? Vet at Paypal og Ebay skal ha en liten bit av kaka.

På forhånd takk.

 

Bump

Ingen med erfaringer tips ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...