Gå til innhold

zyxel modem får ikke ip fra isp

Anbefalte innlegg

Hei.

Lurer på om det muligens er noen av dere her på forumet som har erfaring med at Telenor sitt modem Zyxel P2812 ikke får tildelt ip fra Telenor?

Jeg fikk nemlig installert dette modemet (montør) i går, men 5 minutter etter at montør dro falt internett ut. Etter en nærmere titt ser jeg at modemet ikke mottar ip fra isp, til tross for at dsl-lampa på modemet lyser.

Telenor kundeservice sier alt ser bra ut, og anbefalte meg Telenoreksperten som sa det var en feil som rammet alle i mitt område som sørget for dette. Derimot tror jeg ikke helt på det, fordi at dersom en feil i mitt område, som er temmelig sentralt i Bergen, ville jeg tro at dem ville prioritere å fikse den høyt. Men siden dem ikke regnet med å fikse den før Mandag tenker jeg altså at noe ikke var helt sant med at en slik feil er der.

På forhånd, takk for svar =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har holdt på med samme problem et par uker midt i Oslo etter at vi bestilte en VDSL linje fra Telenor. De har flere ganger hevdet at alt så bra ut.

Vi har også prøvd å bytte modem uten at det hjalp.

Etter å ha fått mast meg til tekniker 2 ganger som har endret noe i sentralen vi er tilkoblet har det nå bedret seg en god del, men er enda ikke 100%.

Hos oss hjalp det og slå modemet av og på for å få linjen opp igjen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kjedelige greier. Etter å ha ventet en måned på internettet er det alltid like moro at slike ting som dette skjer. Er igrunn ikke mye annet å gjøre enn på bare smøre seg med tålmodighet da, og fortsette med det lynraske mobile nettet med sine 100kbi/s.

Hehe, men takk for svaret. Jeg velger å tro at en tekniker ikke blir sendt til sentralen før i morgen jeg, så får jeg håpe på det beste og forvente det verste.

Lenke til kommentar

På dette modemet blir veiviseren for oppsett av internett deaktivert med den url. Siden veiviseren ikke klarer å opprette en bredbåndsforbindelse til tross for at dsl-lampa lyser gikk jeg til den urlen, og satte inn de korrekte innstillingene manuelt på 10.0.0.138.

Jeg har også forsøkt å sette modemet i bridge-modus og kople gjennom en trådløs router, men ikke overraskende fungerte ikke det heller. Skal forsøke med et annet modem i dag, selv om jeg ikke har noen stor tro på at det fungerer. =(

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...