stiansa Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Jeg har i dag et Sapphire Radeon HD 5750. Hovedkortet mitt er MSI P55-CD53, og kabinettet mitt rommer akkurat grafikkortet jeg har nå, så et eventuelt nytt grafikkort kan ikke være særlig mye lenger enn det. Hvilket grafikkort er å anbefale for merkbar ytelsesøkning? Jeg skjønner ikke alle disse 5770, 6750, 6970-tallene. Hva er det som er hott og relativt nytt nå? Tenker ikke på det aller nyeste; Jeg har ikke tenkt å svi av fire-fem tusen kroner på et nytt kort. Lenke til kommentar
Vovegog Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Vet ikke hvor bra kortet du har nå er, men hvis du bruker en 1700 på dette skjermkortet som jeg kjører for tiden, så kjører jeg RIFT på Ultra, BulletStorm på max, og de eneste gangene jeg har merket lagg er når det skjer veeeeldig mye på RIFT. Så det er et kort å anbefale hvis det er bedre enn hva du har nå. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 (endret) Jeg har i dag et Sapphire Radeon HD 5750. Hovedkortet mitt er MSI P55-CD53, og kabinettet mitt rommer akkurat grafikkortet jeg har nå, så et eventuelt nytt grafikkort kan ikke være særlig mye lenger enn det. Hvilket grafikkort er å anbefale for merkbar ytelsesøkning? Jeg skjønner ikke alle disse 5770, 6750, 6970-tallene. Hva er det som er hott og relativt nytt nå? Tenker ikke på det aller nyeste; Jeg har ikke tenkt å svi av fire-fem tusen kroner på et nytt kort. Hei Siden du har trangt med plass i kabinettet ditt foreslår jeg at du kanskje kjøper et lite kort. Jeg har funnet et lite og søtt GTX 560 Ti til deg, som vil gi deg ca dobbelt så bra ytelse grafikkmessig som du har nå Det er uansett såpass kort at det ikke vil gå forbi hovedkortet og derfor passer det i alle kabinetter Vet ikke hvor bra kortet du har nå er, men hvis du bruker en 1700 på dette skjermkortet som jeg kjører for tiden, så kjører jeg RIFT på Ultra, BulletStorm på max, og de eneste gangene jeg har merket lagg er når det skjer veeeeldig mye på RIFT. Så det er et kort å anbefale hvis det er bedre enn hva du har nå. I stedet for å svare på ting du ikke forstår noe av, foreslår jeg at du legger deg eller leser litt om skjermkort og hvordan de fungerer. Endret 27. august 2011 av arni90 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Tom's Hardware kjører regelmessige artikler over de "beste" skjermkortene for pengene. Selv om prisen ikke helt tilsvarer den norske så gir den i alle fall en grei pekepinn. http://www.tomshardware.com/reviews/gaming-performance-radeon-geforce,2997.html Lenke til kommentar
Vovegog Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Jeg har i dag et Sapphire Radeon HD 5750. Hovedkortet mitt er MSI P55-CD53, og kabinettet mitt rommer akkurat grafikkortet jeg har nå, så et eventuelt nytt grafikkort kan ikke være særlig mye lenger enn det. Hvilket grafikkort er å anbefale for merkbar ytelsesøkning? Jeg skjønner ikke alle disse 5770, 6750, 6970-tallene. Hva er det som er hott og relativt nytt nå? Tenker ikke på det aller nyeste; Jeg har ikke tenkt å svi av fire-fem tusen kroner på et nytt kort. Hei Siden du har trangt med plass i kabinettet ditt foreslår jeg at du kanskje kjøper et lite kort. Jeg har funnet et lite og søtt GTX 560 Ti til deg, som vil gi deg ca dobbelt så bra ytelse grafikkmessig som du har nå Vet ikke hvor bra kortet du har nå er, men hvis du bruker en 1700 på dette skjermkortet som jeg kjører for tiden, så kjører jeg RIFT på Ultra, BulletStorm på max, og de eneste gangene jeg har merket lagg er når det skjer veeeeldig mye på RIFT. Så det er et kort å anbefale hvis det er bedre enn hva du har nå. I stedet for å svare på ting du ikke forstår noe av, foreslår jeg at du legger deg eller leser litt om skjermkort og hvordan de fungerer. Jeg syns du burde slutte å klage og hakke på folk som bare prøver å hjelpe. Du kommer ikke til å oppnå noe i livet ditt ved å være nedlatende på folk som prøver å hjelpe andre skjønner du. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Jeg syns du burde slutte å klage og hakke på folk som bare prøver å hjelpe. Du kommer ikke til å oppnå noe i livet ditt ved å være nedlatende på folk som prøver å hjelpe andre skjønner du. Du trekker fram "life"-cardet... Klokka er 00:58... Jeg klager og hakker ikke, jeg kommer med seriøse forslag som jeg foreslår du tenker litt over og gjør noe med. Du har ærlig talt ikke peiling på skjermkort, dette kommer bare ekstra bra frem når du argumenterer mot meg. 2 Lenke til kommentar
Vovegog Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Jeg syns du burde slutte å klage og hakke på folk som bare prøver å hjelpe. Du kommer ikke til å oppnå noe i livet ditt ved å være nedlatende på folk som prøver å hjelpe andre skjønner du. Du trekker fram "life"-cardet... Klokka er 00:58... Jeg klager og hakker ikke, jeg kommer med seriøse forslag som jeg foreslår du tenker litt over og gjør noe med. Du har ærlig talt ikke peiling på skjermkort, dette kommer bare ekstra bra frem når du argumenterer mot meg. Jeg har nok mer peiling enn du tror. Men det irriterer meg når folk klager når jeg bare vil hjelpe. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Jeg har nok mer peiling enn du tror. Men det irriterer meg når folk klager når jeg bare vil hjelpe. Jeg gjentar igjen at jeg aldri har klaget på deg, jeg har gitt deg 100% seriøse forslag om at du burde lære deg litt mer før du begynner å "hjelpe" andre. Angående peiling, og hjelp: Jeg har nesten 3500 poster her på diskusjon.no, ryktet mitt er på 248 nå, jeg har hjulpet hundrevis av mennesker her i over et år. Jeg kan praktisk talt alle tallene rundt grafikkort fra ytelse i spesifikke spill til strømforbruk, jeg vet hvilke spill som er harde på CPU og hvilke som er harde på grafikkort, jeg vet nok om strømforsyninger og deres anliggender til å vite når man trenger mer effekt og når man ikke gjør det. Av dine poster her på Diskusjon.no har du ikke vist til store kunnskaper, når du ikke engang klarer å lete opp benchmarks som sammenligner 560 Ti (som du anbefaler TS her) mot 5750 vil jeg påstå at du ikke har så veldig mye peiling omkring grafikkort. Jeg har ingenting mot folk som hjelper, men jeg har et problem når folk spør om hjelp, ikke vil høre på informasjonen de får tilbake, for så å sprøyte sine "kunnskaper" omkring seg. 2 Lenke til kommentar
bekimc Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Støtter Arni90 her. Han har mer enn nok kunnskap om dette, og har hjulpet meg i så og si alle tråder jeg har startet her. Til trådstarter: Ta Arni90 sitt forslag. 1 Lenke til kommentar
stiansa Skrevet 27. august 2011 Forfatter Del Skrevet 27. august 2011 (endret) Takk for bra svar. Kortet ser bra ut, både størrelsesmessig og spek-messig. Forresten rart at det ikke ligger inne på prisguide.no. edit: Jo, det ligger på prisguide.no. Det heter bare ikke PhysX der. Ser jo at dette og dette er samme kort. Endret 28. august 2011 av stiansa 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå