Arve28 Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 (endret) Kjøpte en Dell XPS 17 og har hatt den i 4 dager. Var litt rart å ta på denne metallplata. Når jeg ikke har strømkabel i var det ikke der. Så jeg begynte å sjekke litt nærmere. Går jeg på kjøkkenet hvor det er jordet kontakt er det heller ikke der. Så hvorfor oppstår dette når i stua som det ikke er jordet kontakt? Er det noe produksjonsfeil på maskinen? Må jo gå ann a bruke uten jordet kontakt? Endret 27. august 2011 av Arve28 Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Er en grunn til at den kommer med støpsel med jordpinner. XPS maskinene trekker en del strøm, og de leveres med kraftige strømforsyninger. Disse er beregnet for å bruke i støpsel med jord. Å bruke noe sånt i ujordet støpsel og så klage på jordoverslag, er nesten som å skyte seg i foten og klage på at du hadde jo bare glemt å sette på sikringen, så det er våpenet sin skyld. Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 28. august 2011 Forfatter Del Skrevet 28. august 2011 Det er jo ikke mange eldre hus som har jordet noe annet sted enn på kjøkken og bad. Ble lagt opp nytt strømanlegg for 14 år siden, men er ikke jordet i stua fordet. Skal jeg på hytta osv så er det nok ikke jord der heller. Får ikke store støt, men når fingrene kommer borti aluminium dekkselet rundt tastaturet så knitrer det i fingrene. Veldig svak strøm men dog. Leste mye på google og fant ut at det var problemer i 2008. De må jo ha klart å løse dette. Må få en gummiplate mellom aluminiummen eller noe. Lenke til kommentar
arthon Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Reklamasjon!!!. At det blir borte når du kobler til Jord kontakt tyder på at det er overslag inne i maskinen. Da er det noe galt. Med mindre det bare er Statisk støt. Vær forsiktig. At det ikke er så plagsomt nå er ingen garanti for at det ikke kan være farlig når sammenfallende hendelser gjør det farlig nok til at enten du blir "stekt" eller maskinen blir "stekt". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå