Gå til innhold

NVidia + Radeon i setup = ?

Vovegog

Anbefalte innlegg

Splittere du mener? Hvor skadelig vil det være for PSU'en?

Ikke skadelig, men de kan bruke tynne ledninger og vil nok ikke takle overklokking om du er interessert i dette.

560 Ti-korta mine er fabrikkoverklokka, jeg har klokka det jeg har til 950 ca. Er litt usikker på hvor mye de er klokka fra fabrikken, men det kan alltids sjekkes opp. Hvis jeg setter den til fabrikkstandard (900 MHz), vil det være "fare" ved å bruke splitterne?

Nei, ved så lite overklokk vil det nok ikke være det. Om du begynner med over 1.1V og passerer 1000MHz core har du derimot et lite problem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Splittere du mener? Hvor skadelig vil det være for PSU'en?

Ikke skadelig, men de kan bruke tynne ledninger og vil nok ikke takle overklokking om du er interessert i dette.

560 Ti-korta mine er fabrikkoverklokka, jeg har klokka det jeg har til 950 ca. Er litt usikker på hvor mye de er klokka fra fabrikken, men det kan alltids sjekkes opp. Hvis jeg setter den til fabrikkstandard (900 MHz), vil det være "fare" ved å bruke splitterne?

Nei, ved så lite overklokk vil det nok ikke være det. Om du begynner med over 1.1V og passerer 1000MHz core har du derimot et lite problem.

Er for øyeblikket på 1,012 V og 954 MHz. Vil det være nødvendig å klokke ned ved eventuell splitting og to skjermkort, eller kan jeg beholde klokken?

Lenke til kommentar

Er for øyeblikket på 1,012 V og 954 MHz. Vil det være nødvendig å klokke ned ved eventuell splitting og to skjermkort, eller kan jeg beholde klokken?

Null problem, dette er ikke en ekstrem overklokk på 560 Ti. Det du derimot kommer til å oppdage er at du vil ha så vanvittig mye ytelse i spill at du ikke trenger å overklokke for annet enn rekorder i benchmarks.

Lenke til kommentar

Null problem, dette er ikke en ekstrem overklokk på 560 Ti. Det du derimot kommer til å oppdage er at du vil ha så vanvittig mye ytelse i spill at du ikke trenger å overklokke for annet enn rekorder i benchmarks.

Det høres ganske bra ut. :)

Men kunne du hjelpe meg å finne 8-pin -> 6-pin splitter? Jeg har litt problemer med å navigere rundt på komplett :ermm:

(kommer forresten til å la være å svare på andre threaden. Er ikke interessert i noen poste-krig :) )

Endret av Vovegog
Lenke til kommentar

Men kunne du hjelpe meg å finne 8-pin -> 6-pin splitter? Jeg har litt problemer med å navigere rundt på komplett :ermm:

(kommer forresten til å la være å svare på andre threaden. Er ikke interessert i noen poste-krig :) )

Tror ikke du finner en 8-pin til 2x 6-pin adapter. Du finner derimot 2x Molex -> 6-pin, det følger alltid med minst en slik adapter med et skjermkort.

Lenke til kommentar

Tror ikke du finner en 8-pin til 2x 6-pin adapter. Du finner derimot 2x Molex -> 6-pin, det følger alltid med minst en slik adapter med et skjermkort.

Jeg har to slike medfulgt skjermkortet. Men det hjelper jo ikke meg, iom at det er 8-pin's uttak fra PSU'n til 6-pin's input i skjermkortet.

Eneste jeg kan se at det skal fungere er hvis jeg kan plugge den 6-pin' inn i PSU'n min, videre til skjermkortet via molex-splitteren. Men vil 6-pin's uttak fungere likt som 8-pin's?

Edit: Liksom, jeg har 2 ledige (tror jeg) 6-pin's uttak fra PSU'n min. Hvis jeg kan koble de gjennom til et nytt skjermkort på en måte, hvis det har samme effekt som å koble ut av 8-pin's slot av PSU'n.

Endret av Vovegog
Lenke til kommentar

Jeg har to slike medfulgt skjermkortet. Men det hjelper jo ikke meg, iom at det er 8-pin's uttak fra PSU'n til 6-pin's input i skjermkortet.

Eneste jeg kan se at det skal fungere er hvis jeg kan plugge den 6-pin' inn i PSU'n min, videre til skjermkortet via molex-splitteren. Men vil 6-pin's uttak fungere likt som 8-pin's?

Edit: Liksom, jeg har 2 ledige (tror jeg) 6-pin's uttak fra PSU'n min. Hvis jeg kan koble de gjennom til et nytt skjermkort på en måte, hvis det har samme effekt som å koble ut av 8-pin's slot av PSU'n.

/facepalm

Molex female connector, du har et par modulære kabler med PSUen som gir deg en slik molex.

Disse bruker du til å koble den svarte enden av adapteret inn i skjermkortet i de store 6-pinshullene.

Lenke til kommentar

/facepalm

Molex female connector, du har et par modulære kabler med PSUen som gir deg en slik molex.

Disse bruker du til å koble den svarte enden av adapteret inn i skjermkortet i de store 6-pinshullene.

Nei, de kablene som fulgte med PSU'en min gir meg en Male Molex Connector. :p

Edit: 6-pin -> 2x Male Molex

Endret av Vovegog
Lenke til kommentar

:dontgetit:

This.

Nei, de kablene som fulgte med PSU'en min gir meg en Male Molex Connector. :p

Edit: 6-pin -> 2x Male Molex

De kablene som følger med skjermkortet er det du snakker om her. 6-pin kobles inn i skjermkortet, 2x male molex kobles mot PSU.

Din modulære strømforsyning har kabler du kobler inn for å få female molex-kontakter.

Har du noen gang åpnet et kabinett og sett inni?

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Her har du baksiden av din PSU:

I området ved den røde sirkelen tar du en kabel som ligner på den jeg har omsirklet og stikker inn bak.

Denne kabelen skal da ha slike tilkoblinger på seg:

Disse kalles female molex connector.

Så tar du en slik adapter:

Du plugger to female molex inn i denne enden:

Så plugger du denne pluggen:

Inn i skjermkortets PCIe-innganger:

Hvis du ikke forstår dette kan du offisielt erklære deg selv for idiot.

Lenke til kommentar

Her har du baksiden av din PSU:

I området ved den røde sirkelen tar du en kabel som ligner på den jeg har omsirklet og stikker inn bak.

Denne kabelen skal da ha slike tilkoblinger på seg:

Disse kalles female molex connector.

Så tar du en slik adapter:

Du plugger to female molex inn i denne enden:

Så plugger du denne pluggen:

Inn i skjermkortets PCIe-innganger:

Hvis du ikke forstår dette kan du offisielt erklære deg selv for idiot.

Jeg forstår hva du mener, men som jeg har sagt, så har jeg bare Male Molex connector-ledninger. :p

Jeg har ikke ledning med Female for å plugge i baki. Og hvis jeg må styre med Molex-forbindelser og kjøpe nye ledninger tror jeg at jeg egentlig bare kjøper meg en ny PSU med 4xPCIe-utganger. Blir vel igrunn mye lettere. :p

Lenke til kommentar

Jeg forstår hva du mener, men som jeg har sagt, så har jeg bare Male Molex connector-ledninger. :p

Jeg har ikke ledning med Female for å plugge i baki. Og hvis jeg må styre med Molex-forbindelser og kjøpe nye ledninger tror jeg at jeg egentlig bare kjøper meg en ny PSU med 4xPCIe-utganger. Blir vel igrunn mye lettere. :p

Hvis jeg bare bruker to 560's da?

Jeg har en OCZ ModXSTREAM PRO 600 Watts PSU.

Det vil gå, men du må bruke 2stk 2x molex -> 6-pin PCIe-adaptere. Jeg vil ikke anbefale å gjøre dette til daglig.

Det med molex-kontakter ble sagt veldig tidlig...

Hvis du ikke har de modulære kablene til PSUen din er nok lite håp ja. Du får kjøpe en Corsair HX om du ønsker en modulær PSU.

Lenke til kommentar

Hvis jeg bare bruker to 560's da?

Jeg har en OCZ ModXSTREAM PRO 600 Watts PSU.

Det vil gå, men du må bruke 2stk 2x molex -> 6-pin PCIe-adaptere. Jeg vil ikke anbefale å gjøre dette til daglig.

Det med molex-kontakter ble sagt veldig tidlig...

Hvis du ikke har de modulære kablene til PSUen din er nok lite håp ja. Du får kjøpe en Corsair HX om du ønsker en modulær PSU.

Arni, du som er sånn teknofil. Jeg har et lite spørsmål. Det med molex-kontaktene kan gå, når jeg tenker meg om.

6-pin uttakene på strømforsyningen min går inn i Female Molex som brukes for å koble på viftene mine.

Kan jeg bruke Male-Molex -> 6-pin PCIe-ledningene mine på disse uttakene (hvis 6-pin uttakene på strømforsyningen er av samme spenning osv som 8-pin?)?

Edit: Så, altså...

6-pin -> Female Molex -> koble inn i Male-Molex -> 6-pin inn i skjermkort

Endret av Vovegog
Lenke til kommentar

Du må forstå at 6-pin uttakene på strømforsyningen din er spesifisert av OCZ og det finnes ingen standard på dette.

Enten kobler du opp molex-kontakter mot medfølgende modulære kabler med Molex, eller så må du finne på noe annet.

EDIT:

Hvor kom 8-pin inn i bildet?

Det er en standard på Molex, PCIe 6- og 8-pin, SATA, ATX 24-pin og 4/8-pin CPU. Det er dermed to 8-pinskontakter du kan snakke om her. Om det er en 8-pins inngang på PSU kan du glemme dette.

EDIT2:

Du har hatt haugevis av små spørsmål der jeg har gjettet meg til hva du spør om.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Du må forstå at 6-pin uttakene på strømforsyningen din er spesifisert av OCZ og det finnes ingen standard på dette.

Enten kobler du opp molex-kontakter mot medfølgende modulære kabler med Molex, eller så må du finne på noe annet.

EDIT:

Hvor kom 8-pin inn i bildet?

Det er en standard på Molex, PCIe 6- og 8-pin, SATA, ATX 24-pin og 4/8-pin CPU. Det er dermed to 8-pinskontakter du kan snakke om her. Om det er en 8-pins inngang på PSU kan du glemme dette.

EDIT2:

Du har hatt haugevis av små spørsmål der jeg har gjettet meg til hva du spør om.

Sorry, har alltid hatt en vanskelig måte å forklare ting på. :p

De to røde uttakene fra PSU'en er PCIe og går i skjermkortet.

2 av 6-pin-uttakene går i vifter, CPU osv og alt annet. De to andre 6-pins uttakene som er i PSU'n min brukes ikke i det hele tatt.

På disse ledningene som går ut av 6-pin'ene (og i vifter osv) er det Female Molex kontakter. Kan disse kobles inn i en Male Molex videre inn i skjermkortet?

Endret av Vovegog
Lenke til kommentar

2 av 6-pin-uttakene går i vifter, CPU osv og alt annet. De to andre 6-pins uttakene som er i PSU'n min brukes ikke i det hele tatt.

På disse ledningene som går ut av 6-pin'ene (og i vifter osv) er det Female Molex kontakter. Kan disse kobles inn i en Male Molex videre inn i skjermkortet?

:ohmy:

/jawdrop

...

...

...

Ja, det er jo nettopp disse du skal bruke....

...

...

...

Lenke til kommentar

:ohmy:

/jawdrop

...

...

...

Ja, det er jo nettopp disse du skal bruke....

...

...

...

Å... >.<

Sorry for at jeg er treig i hodet, haha! :D

Så dette går altså an?

Et siste spørsmål til deg, Arni. På Molex -> 6-pin ledningen er det 2 Male Molex'. Må jeg koble begge Male Molex' til strømkilde eller holder det å putte én av Molex'ene til en strømkilde?

Vanskelig forklart, men liksom. Den ledningen under, er den jeg har. Må begge molex'ene være koblet til en strømkilde for at 6-pin' gir strøm til skjermkortet?

https://www.diskusjon.no/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=456000

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...