Gå til innhold

NVidia + Radeon i setup = ?

Vovegog

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på å kjøpe meg enda et NVidia GTX 560 Ti DCII Top til å kjøre i SLI slik at spill osv går glattere. Så har jeg en kompis som kjører tre kort, hvor to kort går i SLI, og det siste kortet er dedikert renderer til PhysX.

Faren min har et Radeon Sapphire HD-noe liggende hjemme, og jeg lurte på om det er mulig at jeg bestiller NVidia-kortet til å ha i SLI, og legge Radeon-kortet inn som dedikert PhysX-kort.

Jeg vet at PhysX er hovedsakelig i NVidia-kort, men lurer på om det er mulig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okey, takker for raskt svar :)

Men jeg vil fremdeles ha et kort som kjører PhysX, for har på følelsen av at det kommer til å komme mange flere spill som bruker PhysX.

Noen som vet om et billig NVidia-kort som jeg kan bruke som PhysX-renderer?

Lenke til kommentar

Med to GTX 560 Ti?

Det tregeste kortet det er et poeng i å kjøpe som dedikert PhysX blir et GTX 460, alt annet er det bedre å kjøre direkte på et av kortene i SLI.

Du har på følelsen av at det kommer flere spill ut i fremtiden med PhysX? Sorry, men jeg kan fortelle deg at det kommer tre spill i 2011 som kan bruke GPU-PhysX, Alice: Madness Returns, Batman og Deep Black. Wikipedia.

PhysX er en døende teknologi på PC-plattformen, og alle med fornuft har forstått dette for lengst.

Lenke til kommentar

Da tenker jeg at jeg kanskje går for det.

Jeg spiller gjerne spill som bruker PhysX for tiden, som Batman og BulletStorm osv, og jeg er desverre i en annen oppfatning av deg om at det er utdøende. Men det får være opp til vær enkelte persons meninger.

Uansett, takker for svar. ;)

Forresten, med dette skjermkortet og to av disse skjermkortene, vil det holde med en PSU på 600 watt tror dere?

Endret av Vovegog
Lenke til kommentar

Bulletstorm bruker ikke GPU-PhysX

"PhysX technology is used by the game engines Unreal Engine 3, Unity 3D, Gamebryo, Vision, Instinct, Diesel, Torque, Hero and BigWorld[21] and is the physics platform of more than 300 video games,[2] such as Bulletstorm, Need for Speed: Shift or Castlevania: Lords of Shadow. Most of these games use the CPU to process the physics simulations."

Hentet fra Wikipedia-siden din, så jo.

Lenke til kommentar

"PhysX technology is used by the game engines Unreal Engine 3, Unity 3D, Gamebryo, Vision, Instinct, Diesel, Torque, Hero and BigWorld[21] and is the physics platform of more than 300 video games,[2] such as Bulletstorm, Need for Speed: Shift or Castlevania: Lords of Shadow. Most of these games use the CPU to process the physics simulations."

Unreal Engine 3 støtter PhysX som fysikkmotor, den støtter også Havok.

Bulletstorm bruker PhysX til fysikk, ikke GPU-physX, men vanlig PhysX på CPU.

EDIT:

Hvis det ikke var klart, så kjører da Bulletstorm PhysX-delen på prosessoren din, og vil ikke dra nytte av en dedikert GPU til PhysX.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Skal du seriøst kjøpe et ekstra grafikkort for 1300 så du kan rendre physx? Det var ille sløsing med penger i mine øyne ass... PhysX er garantert den funskjonen jeg har hatt mest problemer med opp igjennom åra, masse errors og umulig å avinstallere - you name it. Tror helt ærlig at i de spillene som bruker physx vil du ikke ha mye forbedring fra 2x560 om du slenger på et 460.

Jeg ville heller ikke gått for en psu på 600 watt for 3 grafikkort

Lenke til kommentar

Unreal Engine 3 støtter PhysX som fysikkmotor, den støtter også Havok.

Bulletstorm bruker PhysX til fysikk, ikke GPU-physX, men vanlig PhysX på CPU.

Det er fremdeles PhysX. :)

Og hvis jeg dedikerer PhysX til skjermkortet så tar jeg vekk load fra CPU'en, så det er en vinn/vinn-situasjon likevel.

Men, over til spørsmålet mitt igjen. Kan jeg kjøre de tre kortene med en 600 Watts PSU?

Skal du seriøst kjøpe et ekstra grafikkort for 1300 så du kan rendre physx? Det var ille sløsing med penger i mine øyne ass... PhysX er garantert den funskjonen jeg har hatt mest problemer med opp igjennom åra, masse errors og umulig å avinstallere - you name it. Tror helt ærlig at i de spillene som bruker physx vil du ikke ha mye forbedring fra 2x560 om du slenger på et 460.

Jeg ville heller ikke gått for en psu på 600 watt for 3 grafikkort

Vil jeg kunne dra de to 560-ene med en PSU på 600 watt da?

Lenke til kommentar

Og hvis jeg dedikerer PhysX til skjermkortet så tar jeg vekk load fra CPU'en, så det er en vinn/vinn-situasjon likevel.

Men, over til spørsmålet mitt igjen. Kan jeg kjøre de tre kortene med en 600 Watts PSU?

spillet støtter ikke GPU-physX, du fjerner altså ikke load fra CPU.

600W PSU blir for lite. Prøv en AX850W

EDIT: Hvilken PSU har du?

Endret av arni90
Lenke til kommentar

spillet støtter ikke GPU-physX, du fjerner altså ikke load fra CPU.

600W PSU blir for lite. Prøv en AX850W

EDIT: Hvilken PSU har du?

Hvis jeg bare bruker to 560's da?

Jeg har en OCZ ModXSTREAM PRO 600 Watts PSU.

Lenke til kommentar

Nei, den holder nok ikke. For to 560 må du ha fire 6pin kabler, ocz modstream har bare to.

Kan vel bare kjøpe to 6-pins løst?

Hvor har du tenkt til å plugge de? Det pleier vel å følge med 2x molex -> 6pin med grafikkortet, mulig du kan bruke de om du har 4 ledige molexutganger

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, den holder nok ikke. For to 560 må du ha fire 6pin kabler, ocz modstream har bare to.

Kan vel bare kjøpe to 6-pins løst?

Hvor har du tenkt til å plugge de? Det pleier vel å følge med 2x molex -> 6pin med grafikkortet, mulig du kan bruke de om du har 4 ledige molexutganger

Splittere du mener? Hvor skadelig vil det være for PSU'en?

Lenke til kommentar

Splittere du mener? Hvor skadelig vil det være for PSU'en?

Ikke skadelig, men de kan bruke tynne ledninger og vil nok ikke takle overklokking om du er interessert i dette.

560 Ti-korta mine er fabrikkoverklokka, jeg har klokka det jeg har til 950 ca. Er litt usikker på hvor mye de er klokka fra fabrikken, men det kan alltids sjekkes opp. Hvis jeg setter den til fabrikkstandard (900 MHz), vil det være "fare" ved å bruke splitterne?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...