Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc henger seg i spill

Anbefalte innlegg

Hei:)

Formaterte pcen min for noen dager siden fordi den begynte å bli treg.

Legger nå merke til i Team fortress 2 og Leauge of legends at det cirka per 4 minutt (eller tidligere) oppstår et halvt sekund der bildet "henger seg", og så fortsetter det. Personen jeg spiller i Team fortress 2 beveger seg i retningen før spillet henger seg, alle personer rundt meg beveger seg i retningen før det henger, og så etter det halve sekundet er alle på de "egentlige" plassene sine. Det samme skjer i Leauge of Legends.

Jeg har nyeste windows og skjermkort oppdateringer. Har prøvt å mixe på videoinstillingene på team fortress 2 uten suksess.

skjermkort : PointOfView GeForce 8800GTS 320MB PCI-E

skjermdriver: nvidia 280.25

Alt fungerte ok i spill før jeg formaterte.

Kunne noen hjulpet meg med dette?

Hvis forklaringen min er dårlig så si ifra;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei:)

Formaterte pcen min for noen dager siden fordi den begynte å bli treg.

Legger nå merke til i Team fortress 2 og Leauge of legends at det cirka per 4 minutt (eller tidligere) oppstår et halvt sekund der bildet "henger seg", og så fortsetter det. Personen jeg spiller i Team fortress 2 beveger seg i retningen før spillet henger seg, alle personer rundt meg beveger seg i retningen før det henger, og så etter det halve sekundet er alle på de "egentlige" plassene sine. Det samme skjer i Leauge of Legends.

Jeg har nyeste windows og skjermkort oppdateringer. Har prøvt å mixe på videoinstillingene på team fortress 2 uten suksess.

skjermkort : PointOfView GeForce 8800GTS 320MB PCI-E

skjermdriver: nvidia 280.25

Alt fungerte ok i spill før jeg formaterte.

Kunne noen hjulpet meg med dette?

Hvis forklaringen min er dårlig så si ifra;)

Prøv og sett ned grafikk og evt oppløsning i team fortress 2/Leauge of legends

Hva ligger CPU din når du kjører en av spillan?

Lenke til kommentar

Web: Jeg har prøvt å stille på videoinstillingene på TF2, men den "fryser" enda.

CPU ligger på 30%-60% når jeg spiller. Jeg har forresten windows XP home. Det som er litt merkelig er at alt fungerte fint før jeg formaterte:/ Jeg prøvte i dag å avinstallere Norton antivirus fordi jeg hadde ikke det før formateringen, men det hjalp ikke.

Vizla: hvor finner jeg "system"? Har sjekket at jeg har siste skjermkortdriver hvertfall.

Jeg er sikker på at jeg ikke har for dårlig pc til å kjøre det, men poster delene uansett:

INTEL Core 2 Duo E6600 2,40Ghz

2x KINGSTON 1GB DDR2 667MHZ

PointOfView GeForce 8800GTS 320MB PCI-E

Samsung Syncmaster P2450H

15/15 MBIT internett.

Lenke til kommentar

Web: Jeg har prøvt å stille på videoinstillingene på TF2, men den "fryser" enda.

CPU ligger på 30%-60% når jeg spiller. Jeg har forresten windows XP home. Det som er litt merkelig er at alt fungerte fint før jeg formaterte:/ Jeg prøvte i dag å avinstallere Norton antivirus fordi jeg hadde ikke det før formateringen, men det hjalp ikke.

Vizla: hvor finner jeg "system"? Har sjekket at jeg har siste skjermkortdriver hvertfall.

Jeg er sikker på at jeg ikke har for dårlig pc til å kjøre det, men poster delene uansett:

INTEL Core 2 Duo E6600 2,40Ghz

2x KINGSTON 1GB DDR2 667MHZ

PointOfView GeForce 8800GTS 320MB PCI-E

Samsung Syncmaster P2450H

15/15 MBIT internett.

Hei. Legger ved en link til driver sjekker for pc-en din. Programmet er egnet til XP. Så det er nok dette du trenger for å skjekke om "du" mangler noen drivere til pc-en din. :)

Klikk her

Lenke til kommentar

Er det forresten en litt eldre Hd du har?

I noen tilfeller så kan ytelsen synke betraktelig pga at harddisken rett og slett ikke greier å jobbe hurtig nok , noe som kan føre til at systemet føles relativt tregt ut.

Windows Xp er jo også relativt gammelt også , så om du har vært ekstra uheldig så kan jo det teoretisk ha blitt utnyttet noen av sikkerhetshullene på xp og datamaskinen din kan da risikere å være en skjult bot , spesielt kan dette gjelde "ymse" piratversjoner av xp som har vært tilgjengelig på nettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...