spetwols Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Hei. Har en Philips 221EL2SB led skjerm som jeg ikke kjøpte for lenge siden. Denne her.! Problemet er når jeg skal redigere bilder. Det er 3 forkjellige modus på skjermen, det er - Standar - Internet - Game. Når den står på standar så er alt veldig svakt og dårlig. dårlig kontraster, og svake farger. internet er litt bedre, men game er best for meg. da blir alt riktig av farger og kontroaster som det skal være. så jeg kjører skjermen på game, selvom jeg aldri gamer lol. men det som erv anseklig da er bilde redigering. fordi jeg vet ikke egentlig hvordan bilde ser ut. fordi det blir veldig forkjellige på alle 3 modusene, og jeg vet ikke hvilket jeg skal gå ut fra? det er litt krise. selvom jeg bruker game, og redigerer så kan det hende bilde blir helt ødealgt. vist jeg printer det ut da kan det blir helt annerldes enn det er her eller på noen andre skjmer. og kjører jeg standar så må jeg ha det hele tiden men det blir feil. det er alt for svakt. fordi jeg har game til vanlig og når jeg bytter tilbake da blir bildene helt anerldes enn når jeg redigerte dem på standar. eller omvendt. vist dere skjønner. er jevli vanskelig å vite dette. noen som kan hjelpe meg?? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Du må nok stille litt på skjermen din enten manuelt eller ved hjelp av verktøy. Verktøy som hjelper : Spyder 3 Hjelper ikke kalibreringa kan det være at du behøver en ny skjerm. Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 27. august 2011 Forfatter Del Skrevet 27. august 2011 Du må nok stille litt på skjermen din enten manuelt eller ved hjelp av verktøy. Verktøy som hjelper : Spyder 3 Hjelper ikke kalibreringa kan det være at du behøver en ny skjerm. Ny skjerm for faen? Den er jo splitter ny ffs. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 (endret) Er ikke alle skjermer som egner seg like godt til bilder. Kommer litt an på panel typen. Ser at din skjerm har TN panel, som ikke er spesielt godt egnet for og gjengi farver osv. Har selv to skjermer en med S-IPS og en med TN panel og klarer ikke kalibrere TN panelet i nerheten av S-IPS skjermen. Men det beste du kan gjøre er og kjøpe kalibreringsverktøy for og justere skjermen. Endret 27. august 2011 av Itw Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 13. september 2011 Forfatter Del Skrevet 13. september 2011 Hei igjen. Nå har jeg redigert et bilde jeg tok og prøvde og skape så naturlig som mulig på denne skjermen. er dette ille, eller ser det bra ut? jeg sammenlginet det med en annen skjerm og jeg klarer ikke se forkjell. Fordi nå står panelet på "game" vist jeg setter over på "standar" så blir bilde skikkelig blaft, svakt og dårlig!! for dere som har gode kaliberte skjermer lol. hvordan er dette bilde da? på game ser det veldig bra ut, men på standar ser det forferdelig ut. nå er dette bilde redigert via game på panelet! takk for svar! jeg vet at det ikke kan bli perfekt uansett men hadde hjulpet med svar på dette hvertfll Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 13. september 2011 Forfatter Del Skrevet 13. september 2011 btw her er et til med flere farger; Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 19. november 2011 Forfatter Del Skrevet 19. november 2011 Hei.. Jeg har fått tilgang til en annen skjerm nå her i huset, og er DENNE bedre til bilde redigering enn min skjerm?? Det står også på komplett; Senseye+Photo Image teknologi gir deg de optimale bildene BenQ's eksklusive Senseye teknologi gir deg flere ferdige innstillinger, Standard, Dynamic, Movie og Photo. Disse gir deg optimale innstillinger for forskjellig bruk. Senseye+Photo er en forbedret utgave som har støtte for industristandarden sRGB color space, denne gir deg like resultater når du ser på og redigerer bilder. Takk for svar! Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 Jeg vil anbefale deg å følge rådet til Malvado om et kalibreringsverktøy, f.eks Spyder express 3. Jeg kjøpte denne for noen måneder siden, og forskjellen mellom ukalibrert skjerm kontra kalibrert skjerm var enorm. Men det skal sier at dette var på en Acer minibærbar, men også på min stasjonære pc ble det merkbare forskjeller. Det koster ikke så mange kronene, kjenner du noen andre som driver med bilderedigering er det jo også mulig å spleise hvis man er gnien... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå