siggii Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Hei! I dag fikk jeg nettopp en ganske kjip opplevelse på maskinen min. Dette skjedde i sammenheng med at jeg flyttet på hybel, og ikke lenger hadde mulighet til kablet nett, så jeg tenkte å løse dette ved å putte inn et gammelt (tre-fire år) trådløst nettverkskort som går i PCI-inngangen. Jeg ante fred go ingen fare, da jeg bootet maskinen. Den startet som vanlig, kom inn i Win 7 Ultimate, da det plutselig kom til det fatastiske bluescreen of death. Jeg klarte ikke å få med meg informasjonen på denne, da den bare stod i tre-fire sekunder før alt ble svart. Det eneste jeg klarte å oppfatte var denne setningen: "Windows has been shut down to prevent damage to your computer." Etter denne forsvant er det ingen annen respons av maskinen når jeg prøver å skru den på enn at vifter og HDD begynner å spinne. Det kommer ingenting på skjermen, og jeg har sjekket at den virker. Har prøvd å demontere det meste av maskinvare, for å sjekke at det ikke var noe som hadde løsnet under bilturen. Det eneste jeg ikke har tatt av er CPU-en. Tok selvfølgelig også ut det trådløse nettverkskortet. Maskinen kjører da som dere sikkert fikk med dere Win 7, Intel C2D, MSI K9N Neo MB. Kjører også to disker i den, en SSD som systemdisk og en god gammaldags HDD til storage. Har også prøvd å koble fra HDD-en og bare kjøre fra SSD, da jeg tenkte at det jo kunne være skade på disken. Veien over Hardangervidda er jo humpete, men det skjedde fortsatt ingen ting. Hadde vært fantastisk hvis noen her klarte å hjelpe meg litt på vei til hva som kan ha gått galt. Hadde vært greit å hatt maskinen oppe å går da skolen begynner på mandag! Lenke til kommentar
greenman Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 hvis du har flere rambrikker (som jeg regner med du har) prøv og ta ut en og start uten. gjør det samme med den andre brikken. hvis ikke dette funker, så prøv å bruk andre ramslots på brikken(e) hvis ikke dette funker, si ifra Lenke til kommentar
siggii Skrevet 27. august 2011 Forfatter Del Skrevet 27. august 2011 (endret) VÆRRE VAR DET IKKE! Du er en reddende engel, jammen lønner det seg å tenke enkelt en gang i mellom også. Tusen takk! Da blir det rett på komplett for å bestille en ny RAM-brikke. Edit: Er det noen grunn til at dette skjedde akkuratt når jeg prøvde å sette inn nettverkskortet? Er det noe i veien for at jeg prøver å sette det inn igjen på nytt? Endret 27. august 2011 av siggii Lenke til kommentar
greenman Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Bare hyggelig du! tja, personlig ville jeg ikke tatt sjangsen på å sette det inn igjen. det kan ha skjedd en liten kortslutning når du satt det i. de er vel ikke så alt for dyre de kortene der, så du kan vel bare bestille et nytt samtidig med nye rambrikker =) Lenke til kommentar
siggii Skrevet 27. august 2011 Forfatter Del Skrevet 27. august 2011 Ja, da velger jeg å høre på rådet ditt der også jeg da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå