Telcontar Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Jeg vurderer å oppgradere til GF4 etter sommeren og lurer på om min CPU kanskje er litt for svak til å utnytte dette skjermkortet. CPU'en kan jo oppgraderer til Celeron Tualatin 1500MHz eller 1600MHz når disse kommer, kanskje de duger?? Noen forslag? Telcontar Lenke til kommentar
Andlier Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Tualatin er en døende rase! Kjøp den beste pentium4 cpu'en som er å få tak i. Da får du veldig bra score på 3d-mark i hvertfall. Hvis penger er et problem så vurder en Athlon XP. Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 6. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2002 Klar over at P4 og AMD XP er langt bedre valg, men jeg skal skvise det jeg kan ut min maskin før jeg bygger ny en. Har fortsatt ett gammelt BX440 HK som Tualatin via en spesial sloket som jeg kjøpte av Powerleap i USA. Håper jeg kan vente lenge nok til å bygge en monster pc når Hammer serien til AMD kommer (eller noe rått fra Intel). Telcontar Lenke til kommentar
Caveman Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Quote: On 2002-02-06 17:46, Andlier skrev:Tualatin er en døende rase!Kjøp den beste pentium4 cpu'en som er å få tak i.Da får du veldig bra score på 3d-mark i hvertfall.Hvis penger er et problem så vurder en Athlon XP. ikke hør på han, 3dmark score er ikke alt selv om det virker som om mange her syntes det. en p4 1800A er bra nok. den faller nok en del i pris til sommeren. du kan også overklokke denne veldig mye uten å miste stabilitet. En athlon xp cpu er veldig bra og en del billigere enn p4. velg det du liker best. Lenke til kommentar
pskard Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 P4 Northwood om du skal overklokke eller Athlon XP om du ikke skal overklokke. Ikke gå for Celery eller Duron (om du spør meg da). Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Ja, et slikt kort til en så "svak" PC høsrtes ut som en dårlig ide? Om du ikke skal oppgradere snart, så hadde jeg heller spart pengene og tatt det i et jafs. Sikkert billigere også da! Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 7. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2002 Høres logisk ut å vente ja. Bare å beholde det kortet jeg har nå (ikke at det er noe dårlig kort akkurat) og investere i GF4 når jeg skal bygge ny maskin en gang neste år. Akkurat nå så duger vel maskinen min til de fleste spill. Telcontar Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 En Boxed P4 1800A koster jo ikke mer enn 2500 da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå