Gå til innhold

Word 2010 "henger etter" og registrerer ikke bokstaver

Anbefalte innlegg

Hei!

Er litt desperat, så tenkte jeg skulle lage meg en profil og spørre dere som har peiling på data og programvare om hjelp :) (sjekket Microsoft sine sider, og der kosta det visst 500,- siden produkt-IDen min var utgått :p) Satser på at dette er riktige plassen å spørre!

Jeg er student og prøver for tiden å skrive en obligatorisk oppgave i Word 2010. Problemet mitt er at den ofte hopper over bokstaver, ikke registrerer bokstaver i ord og at bokstavene noen ganger ikke kommer opp på skjermen før jeg er halvveis ut i setningen. Den har også problemer med å registrere space-tasten og backspace. Word har stort sett problemer med å registrere alt jeg prøver å gjøre skrivemessing i dokumentene mine.

Jeg har ingen av disse problemene i andre programmer, slik som Chrome, Wordpad eller Open Office (jeg kunne alltids skrevet i OP, men jeg har alltid foretrukket Word så hadde vert kjekt om jeg kunne fått fikset dette).

Det er fryktelig irriterende å ikke kunne skrive ordentlig, og måtte gå tilbake etter hver setning og rette på diverse skrivefeil som ikke registreres i dokumentet.

Tastaturet har jeg sjekket og det er helt i orden, og operativsystemet er Win7 om det er nødvendig å vite det.

På forhånd, stor takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden problemet åpenbart er begrenset til MS Office, så ville jeg har forsøkt følgende:

1. Sjekk at det ikke er makroer som er aktivert (ref. skadeprogrammer rettet mot office-programmer). Søk etter "Microsoft Office deactivate macro" eller liknende på nettet.
  2. Avinstallere og installere office-pakken på nytt.

Før du går til det steget å prøve å avinstallere, så bør du forsikre deg at lisensen er fyldig i den forstand at du får installert office igjen etterpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...