bogg Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 (endret) Hei. Eg spiller av og til Rift og Bloodline Champions, ganske kule spill men er veldig irriterenes med lagspikes der skjermen freezer i 1-2 sec. Eg spiller på ein laptop. Specs: Operating System: Windows 7 Ultimate 64-bit Language: Norwegian (Bokmål) (Regional Setting: Norwegian (Bokmål)) System Manufacturer: Compal System Model: PBL2021 BIOS: InsydeH2O Version 03.60.471.70 Processor: Intel® Core i7-2720QM CPU @ 2.20GHz (8 CPUs), ~2.2GHz Memory: 8192MB RAM Available OS Memory: 8174MB RAM Page File: 1736MB used, 14609MB available Windows Dir: C:\Windows DirectX Version: DirectX 11 Card name: NVIDIA GeForce GT 540M Hadde vert greit vist noen hadde gidd meg noen tips til denne feilen. Endret 27. august 2011 av bogg Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Hei, Vanligvis er sånn type freeze enten knyttet til software som stjeler CPU'en unødvendig. For eksempel antivirus eller lignende. Prøv å deaktiver slike programmer for å se om problemet vedvarer. Et annet alternativ, som spesielt er aktuelt siden du spiller på en bærbar er at skjermkortet blir for varmt. Ofte gjør dette at PC'en kræsjer til slutt. Ser dog ingen grunn til at det mankerer noe på ytelsen. Sånn helt til slutt, når vi snakker om lag spikes, du mener at spillet fryser? Eller at du "disconnecter" fra spillet i noen sekunder? Dersom du bruker trådløst internett kan da dette være et problem. Test eventuelt med kabel for å avkrefte dette. Lenke til kommentar
bogg Skrevet 27. august 2011 Forfatter Del Skrevet 27. august 2011 Det er nok ikke skjermkortet som er for varmt, det begynner med en gang eg går på spillet. og angående antivirus programmer, kan ikke gå av Avast, det går ikke ann og lukke det men gikk nettopp inn på css nå og det kom små freeze's da også, eg kan prøve å skru av firewallen visst det kansje kan hjelpe Takk for respond Lenke til kommentar
bogg Skrevet 27. august 2011 Forfatter Del Skrevet 27. august 2011 Tusen takk for tipset, prøvde med kabel og fekk ikke lagspikes på Bloodline Champions men eg prøvde rift me kabel også, fynket ikke like bra På rift får eg barre FPS Drops, fps'en faller fra 40-55fps til 10-20 fps og rett opp igjen til 40+ . lurer på hvorfor :O Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Antakeligvis har det med variasjoner i antall elementer du ser, sånn at det faktisk har litt med hvor kraftig systemet ditt er. For å redusere lagspikes som det bør du kanskje redusere grafikken litt. Det man oftest får best fps økning er å skru ned kvaliteten på skygger. Eventuelt redusere oppløsningen du kjører på. Lenke til kommentar
bogg Skrevet 28. august 2011 Forfatter Del Skrevet 28. august 2011 Antakeligvis har det med variasjoner i antall elementer du ser, sånn at det faktisk har litt med hvor kraftig systemet ditt er. For å redusere lagspikes som det bør du kanskje redusere grafikken litt. Det man oftest får best fps økning er å skru ned kvaliteten på skygger. Eventuelt redusere oppløsningen du kjører på. Eg trudde nå eg hadde en data med ganske gode speccs... Men fps'en ligger jo på 50 som eg sa, den dropper barre ner og rett opp igjen .. Men takk for at du svarer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå