Mr.M Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Skal BIOS-klokka vise GMT (dvs. si 2 timer "feil") eller korrekt klokkeslett akuratt her og nå? Har kjørt litt Ubuntu på minnepenn, og ser ut som det forandret bios-klokka, for når jeg fyrer opp WinXP er klokkeslett feil (2 timer) Så jeg lurer på om det er BIOS klokka jeg bør rette, eller Windows? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Den skal vise din lokale tid ja. Ubuntu er vell feilinnstillt tidsmessig, stiller du klokke i Win eller Ubuntu så vil du vell straks se at de også stiller BIOS klokka for deg. Derfor er det den viser feil i Windows. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 27. august 2011 Forfatter Del Skrevet 27. august 2011 Hvis jeg justerer Windows klokka, så "retter" bios-tid seg? Vel prøver det, enklest Lenke til kommentar
007CD Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Har gjort det de gangene jeg har gjort det. Men, husk at Ubuntu om du ikke forandrer innstillingene vil sende den på bærtur igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå