Gå til innhold

Når får jeg stipend?

Pin up

Anbefalte innlegg

I dag sendte jeg brevet med stipend-greiene... Så når er det jeg får pengene inn på konto? (Går vgs)

Hvor lang tid tok det før dere fikk pengene inn på konto etter dere sendte brevet, og hvor mye fikk dere?

En ting til... jeg har jo selvsagt Visa electron - vil dette begrense for hvor mye jeg kan bruke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har electron selv og jeg mener da og huske at det var 10k i uka man kunne bruke. Har ikke testet ut da jeg ikke har brukt så mye på en gang med kortet.. :p

Tar vel 1-2 uker før stipendet er på konto.

Men, om du får mye i stipend, så får du ikke alt på en gang. En i klassen min fikk det delt opp, altså litt hver måned.

Endret av Crazyjoey
Lenke til kommentar

Jeg har electron selv og jeg mener da og huske at det var 10k i uka man kunne bruke. Har ikke testet ut da jeg ikke har brukt så mye på en gang med kortet.. :p

Men, om du får mye i stipend, så får du ikke alt på en gang. En i klassen min fikk det delt opp, altså litt hver måned.

Ehh... det står jo på brevet at jeg får stipendet med en gang etter de fra lånekassen har fått brevet mitt, da? :S Så det burde ikke ta mere enn et par dager! Men jeg vet ikke...

Lenke til kommentar

Ehh... det står jo på brevet at jeg får stipendet med en gang etter de fra lånekassen har fått brevet mitt, da? :S Så det burde ikke ta mere enn et par dager! Men jeg vet ikke...

Åja, du sender brev du ja. Søkte om det på nettet jeg, og vi får det ikke før det har gått ca en uke.

Lenke til kommentar

Åja, du sender brev du ja. Søkte om det på nettet jeg, og vi får det ikke før det har gått ca en uke.

Man kan bare søke på nett, så henter man gjeldsbrev på skolen som skal underskrives og sendes tilbake til lånekassen før man får pengene.

Lenke til kommentar

Som sagt tidligere så søker du om stipend på nett, og henter gjeldsbrev fra skolen og sender det inn, og når lånekassen har fått gjeldsbrevet får du stipend.

Hvis du har fullt stipend er det 19500kr/10mnd hvis jeg ikke husker feil.

Så da får du 1950kr/mnd :thumbup:

Endret av Pius
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg skal bare rette opp litt her i feilinformasjon:

Med Visa Electron kan du ikke ta ut med enn 3500 i uken fra minibank. Beløpsgrensen for varekjøp er 300 000 kr for en 4-dagers periode.

Jeg bor i Finnmark, det tok akkurat en uke fra jeg sendte brevet og til jeg fikk melding på telefonen av Lånekassen at de hadde motatt brevet. I den meldinga stod det at det kunne ta 2-4 virkedager før jeg fikk pengene, men jeg fikk de samme dagen.

og du får, som andre har sagt, beløpet delt opp. Du får mest stipend i starten av hvert semester, og deretter et fast månedsbeløp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...