Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc vill ikke in i windows etter bytte av ram og cpu

Anbefalte innlegg

Hei har en gammel medion pc vet ikke hvor gammel den er men den har 2,66ghz og 760mb ram.og det amatørn altså jeg har gjort er og montert 2stk rammbrikker i denne maskinen på 1gb pr stk fyrte pcn i gang alt så helt greit ut helt til den skulle gå inn på windows da slår pcn seg av og starter på nytt? og da får jeg opp en meny om jeg vil starte pcn opp i sikkerhetsmodus eller vanlig så tror jeg det var ett par alternativ til,trykker på en av disse og pcn slår seg av igjen? da bytta jeg tilbake til de rammbrikkene som sto i maskinen og da funker pcn som den skal.så da bytta jeg cpu til 3 ghz med de orginale rammbrikkene og får samme feil som når jeg bare bytta ram.

Er det noen som kan hjelpe meg.

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt fjern eller, skodaboy? CPU eller minnebytte skal ikke føre til reinstall av windows. Bytter du til et annet hovedkort eller harddisk, er det sant, men ikke med sånt. Det du burde sjekke er om rett og slett hovedkortet støtter 3ghz cpu og mengden ram. Sjekk også samtidig i bios at de forskjellige komponentene får den spenningen de skal og har de rette innstillingene i forhold til spesifikasjoner fra produsent.

Lenke til kommentar

Takker for svar :-) dette er det jeg fant ut pcn har:

Motherboard: Medion PC MT5 MED MT 268

Property Value

Manufacturer First International Computer, Inc.

Model VC37 Series

Version PCB 3.x

North Bridge Intel i845G Revision B1

South Bridge Intel 82801DB (ICH4) Revision B1

CPU Intel® Celeron® CPU 2.66GHz

Cpu Socket Socket 478 mPGA

Prossesoren jeg skal montere er intel pentium 4 3ghz/1m/800 sl7e4.kansje jeg har kjøpt feil?

Rammen fant jeg ikke noe merke det eneste jeg vet er at det er ddr.

Takker og bukker for svar :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...