Gå til innhold

Skjermkort for 4skjermer

cruzader

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter nytt skjermkort da det gamle (4870) starter bli noen år nå.

Men jeg har 4skjermer som skal brukes i 4x1680/1050 (2x2 oppsett), de fleste kort virker ikke noe happy for mer enn 3skjermer.

Er det noe brukbare skjermkort som tar 4skjermer direkte(vga/dvi) samt spilling? vil helst slippe bruke 2kort som jeg har nå.

Helst under i området 1500-2000kr ish, men kan gå over om nødvendig.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor vil du ikke bruke to kort? Da kan du kjøpe (Dog kommer an på hva det skal brukes til) kort ned i 3-400 kr klassen.. I mitt første pc-prosjekt på skolen brukte jeg gammel hardware + et visiontek 5570-kort til 4 skjermer. Vet ikke om kortet er til salgs i norge, jeg bestilte fra ebay for ca 1000 kr.

edit: fant link

Endret av Audun0505
Lenke til kommentar

Ønsker meg ned i et skjermkort så jeg får et ledig pci-e spor til raidkontroller, har bare 3stk pci-e og tredje er allerede brukt til 2gbit fiberkort.

Synest at kjøpe nytt 1366hk når hk+cpu mest sannsynlig blir byttet igjen innen et år blir teit.

Har funnet mye skjermkort ment for kontorbruk nede i 500-700kr som har 4x dvi men det går heller dårlig til spilling.

Ser ati har et HD4850x2 med 4x dvi til 150$ på ebay, men det blir vel ikke så mye opp fra 4870.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Skjermene har bare dvi/vgs, kan vel brukes adaptere fra displayport til dvi.

Men spørsmålet blir vel om det takler 4skjermer inviduelt da jeg ikke ønsker eyefinity, ser det på specsene oppgir maks 6 skjermer.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...