MrLuni Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Dell Studio XPS 16. Maskinen stiller ned ytelsen noen ganger og gjør datan treeeig i spill. Jeg kan dra ut strømledning og sette den inn igjen så blir stømstyringen normal igjen. Noen råd? Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 (endret) Hva slags temperatur har laptopen når du spiller? Bruk CPU-Z til å kjøre i bakgrunnen. Kan være den klokker seg ned pga varme. EDIT: Mener såklart CPUID og ikke CPU-Z. Endret 27. august 2011 av EivindS_ Lenke til kommentar
thomit Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Windows 7? Du klikker på batterisymbolet nede til høyre på oppgavelinja, og stiller strømstyringen til "høy ytelse" (eller High Performance som det heter hos meg, med engelsk Windows). Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 27. august 2011 Forfatter Del Skrevet 27. august 2011 Windows 7? Du klikker på batterisymbolet nede til høyre på oppgavelinja, og stiller strømstyringen til "høy ytelse" (eller High Performance som det heter hos meg, med engelsk Windows). Virkelig? Hadde jeg aaaaaldri tengt på. Pc'n er normal temp, så det er de som er så rart Lenke til kommentar
thomit Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Windows 7? Du klikker på batterisymbolet nede til høyre på oppgavelinja, og stiller strømstyringen til "høy ytelse" (eller High Performance som det heter hos meg, med engelsk Windows). Virkelig? Hadde jeg aaaaaldri tengt på. Pc'n er normal temp, så det er de som er så rart Var dette en sarkastisk kommentar? Jeg kjenner ikke deg, og kan umulig vite hvor "inne" du er i sånt. Det jeg vet, er at det finnes mange som ikke kjenner til denne bestemte funksjonen, så defor mitt svar - dersom du synes det var temmelig selvfølgelig, ja, så får jeg leve med det. Dell XPS 16 - har den Optimus? Kan det være den som krangler? Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 27. august 2011 Forfatter Del Skrevet 27. august 2011 Ja det var sarkasme, har en hangover som sliter litt på meg Optimus? Ingen aning hva det er. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Optimus er en funksjon som svitsjer mellom et dedikert skjermkort, og det som er innebygd i prosessoren, for økt strømsparing. Det har vært bugs med det, at det kan svitsje over til den innebygde grafikkchip'en når det ikke er ønskelig osv. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 27. august 2011 Forfatter Del Skrevet 27. august 2011 Mulig å slå av den da? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Det er en automatisk funksjon, og kan ikke overstyres manuellt. Det er vel der min største innvending mot systemet ligger. Muligens i BIOS? Hvis man har Optimus da, selvfølgelig - jeg er ikke sikker på om XPS 16 har det .... XPS 15 har, så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 27. august 2011 Forfatter Del Skrevet 27. august 2011 Dette er min andre pc av samme sort, og begge har problemet.. Meget irriterende. Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Hva slags skjermkort og driver har du? Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 29. august 2011 Forfatter Del Skrevet 29. august 2011 Radeon HD 4670 1Gb Lenke til kommentar
Zacher Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Optimus er en Nvidia-teknologi, så det er nok utelukket med AMD skjermkort. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 29. august 2011 Forfatter Del Skrevet 29. august 2011 (endret) En ting er sikkert... Har med strømstyringen å gjøre. Hjelper noen ganger å skifte mellom høy og balansert forbruk eller å ta ut og inn kontakten. Forrige pc så va det eneste som hjalp å restarte datan. Endret 29. august 2011 av MrLuni Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå