LMH1 Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 (endret) Kan noen si meg hvor rask dere har fått opp tilsvarende brikker: Marvell Yukon 88E8056 PCI-E Gigabit Ethernet Controller i windows vista/windows 7? Jeg lurer på om maks er 30-50 MB/s på slike nettverkkort i ASUS hovedkort, siden jeg sliter å klare en 100 MB/s, hvis ikke hovedkortene sliter eller gigabit swith. Lokalt får jeg 100 MB/s i crystal disk mark. Får dobbelt så rask overføringhastighet å kopiere en fil internt mellom 2 harddisker i maskinen en mellom 2 pcer med 3 meter kabel mellom swith. Endret 27. august 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Har sånt i maskinen jeg bruker til vanlig, og fra raid i maskin min, til disker i htpc for eksempel, ligger jeg ofte på 90-95mb i sekundet. Har akkurat den nettverkskontrolleren du har. Sjekk kabler, switch og evt. annen maskinvare (disker) som kan være med å gjøre nettet tregt. 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 28. august 2011 Forfatter Del Skrevet 28. august 2011 Da må det være Dlink switchen av typen DGS-1005D green. Kablene er det neppe burde vel klare fint 100 MB\s selv om jeg kjøpte de på biltema. Harddisken gir 100 mb\s så kan vel neppe være hdd. Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Det spørs. Har du kjøpt cat 5 kabler, støtter de bare 100Mbit = 12.5Mbyte. Du må få tak i cat 6 kabler for å få gigabit nettverk som støtter opp til 125Mbyte. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 (endret) Det spørs. Har du kjøpt cat 5 kabler, støtter de bare 100Mbit = 12.5Mbyte. Du må få tak i cat 6 kabler for å få gigabit nettverk som støtter opp til 125Mbyte. Feil. Cat5e støtter 1Gbps. Edit: Du kan muligens tjene litt ved å skru på Jumbo Frames. Drivere kan også ha mye å si. Endret 28. august 2011 av sedsberg Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 29. august 2011 Forfatter Del Skrevet 29. august 2011 Har cat 6, så de burde fint klare opp mot 125 MB/s (1 gigabit) Jumbo Frames? Hvordan slår jeg på/av den? Er windows update driverene dårlig? For den type nettverkkort? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Det er flere ting som spiller inn ved overføring over nettverk. 1000Mbit er bruttohastighet og du vil alltid få lavere nettohastighet pga overhead. Her er noen tips for å få raskere nettverk: http://www.sysprobs.com/windows-7-network-slow Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 (endret) Jumbo frames: Windows Update-driverne pleier å fungere bra. Edit: Glemte å nevne at det er ikke alt nettverksutstyr som støtter Jumbo Frames. Hvis nettet klikker må du bare prøve med lavere verdier til det fungerer. Endret 29. august 2011 av sedsberg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå