Gå til innhold

Er TV-serien "Operation Repo" falsk eller ekte?

Gjest Slettet+56132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+56132

Velkommen,

Jeg har sett en TV-serie som kalles for "Operation Repo", og nå gikk det en episode på Viasat 4.

Programmet handler om en gruppe personer som beslaglegger kjøretøy som folk ikke har betalt for, og leverer de inn for penger. De bruker gjerne en bergebil for å ta kjøretøyet med seg.

Klientene klikker og det blir mye banning og litt vold, mens de prøver å beslaglegge kjøretøyene.

Engelsk Wikipedia artikkel spekulerer om at TV-serien er en rekonstruksjon, men det er litt spekulasjon siden de bygger det på en introduserende setning; "The stories that are portrayed in this program are based on real events. The names of the characters were changed in order to protect their identities... and some honor"

Det er mulig å se video av et beslag Her

Jeg er ikke interessert i spekulasjon, men kun i dokumenterte påstander.

Søker intelligente svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er veldig usikker egentlig , Men jeg har sett alle episodene av operation repo og kamera står liksom alltid på riktig sted , og merklig nok så klarer de alltid og filme det vi vil se om det er mye som skjer ,

Jeg har også sett 1 eller 2 ganger at samme person som blir tatt av repo er med 2 ganger og da heter han noe helt annet og ser litt anderledes ut men du husker ikke det om du bare har sett dette på tv i og med at det skjer i 2 forskjelige sessonger ,

Men jeg trur at det de gjør og det de har filma HAR hvert ekte og at omtrent det samme har skjedd , Men jeg trur alt egentlig er ``stage`a`` og lagd på samme måte som de selv har fortalt

Men jeg er fortsatt usikker egentlig , det er mye som tyder på at det er ekte og mye som tyder på at det er show .

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Det er skuespill som er basert på virkelige hendelser.

Dersom det hadde vært skuespill, da kunne de ha gjort det mye bedre enn nåværende rekonstruksjon. De kunne for eksempel ikke ha sett direkte inn i kamera, og kamerafolkene kunne ha vært usynlige, men det må sikkert være slik som det er nå for at det skal virke realistisk i sanntid.

Men jeg trenger dokumenterte påstander, dette har vært noe som har gått frem og tilbake de siste 2 årene. Noen tror det er ekte, og sier at "det er sånn det er i Amerika...", mens andre som sier at det er falsk og uekte, for i virkeligheten så skal de liksom "bevare freden så lenge som mulig", og det gjør de slett ikke i TV-serien.

Noen flere innvendinger?

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Det er skuespill som er basert på virkelige hendelser.

Dersom det hadde vært skuespill, da kunne de ha gjort det mye bedre enn nåværende rekonstruksjon. De kunne for eksempel ikke ha sett direkte inn i kamera, og kamerafolkene kunne ha vært usynlige, men det må sikkert være slik som det er nå for at det skal virke realistisk i sanntid.

Men jeg trenger dokumenterte påstander, dette har vært noe som har gått frem og tilbake de siste 2 årene. Noen tror det er ekte, og sier at "det er sånn det er i Amerika...", mens andre som sier at det er falsk og uekte, for i virkeligheten så skal de liksom "bevare freden så lenge som mulig", og det gjør de slett ikke i TV-serien.

Noen flere innvendinger?

Du sier forresten selv at programmet er basert på virkelige historier som er rekonstruerte. Så påstanden min står, dem opplyser om det selv. Da er det rekonstruert. Hadde det vært 100% virkelig hadde dem ikke hatt behov for en disclaimer heller.

Endret av Nedward
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Det var vell ganske avgjørende, bortsett fra et problem; dersom det er falskt, hvorfor lot de seerne få se at politiet kom og dro uten at politiet gjorde noe? de kunne like gjerne ha droppet å vise politiet i episoden.

Dette tenkte kanskje ikke opplasteren eller TV-serien på. Beviset er derfor ikke tilstrekkelig.

Noen flere innvendinger?

Edit: liten korrigering.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...