Gå til innhold

[Løst] Hvordan er amd X6 1100T Black mot intel 2500k og 2600k?

Magneten

Anbefalte innlegg

Følger ikke så mye med for tiden, men har hørt rykter om at amd sliter på spill fronten vs intel sine 2500k og 2600k, stemmer dette?

Tenker på å ha en prosessor som skal kunne kjøre høstens titler på fult (bf3,mw3 og skyrim) Jo grafikk har mye å gjøre på spill...

Klarer AMD Phenom II X6 1100T Black Edition dette tro? prisen er jo forsovet hyggelig så!

Tror jeg har 570 eller 580GTX skjermkort, måtte jo kjøpt evt minst 4GB 3ddr ram i tilegg da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil få bedre opplevelse med i5-2500k, forskjellen på i5-2500k og i7-2600k er hyperthreading som er ubrukelig i spill.

En i5-2500k er vel ca 45% raskere per MHz enn en Phenom II X6 kjerne for kjerne, siden i5-2500k lett klokkes 500MHz høyere enn Phenom II X6 med integrert overklokking fra hovedkortet og få spill bruker fire kjerner eller mer er i5-2500k en god del bedre enn Phenom II X6.

Lenke til kommentar

Så i5 er et bedre kjøp ja :), var forsovet rimiligere en jeg hadde husket også, men et annet spørsmål jeg kan kanskje lure meg inn her istendenfor å starte ny tråd.

Hovedkort støtte av hastighet med ddr3 ram, ser at de "billigere" støtter opp til 1333mhz ddr3 ram? mens dyrere støtter 16xxmhz? har dette mye for seg? også har jeg sett flere tilfeller hvor folk har 16xxmhz ram på sitt 1333mhz hovedkort, dette er vell unødvendig fordi at hovedkortet deres ikke støtter full hastighet alikevell? eller er det noe der jeg ikke har fått med meg? hehe

Takker for svar

Endret av Magneten
Lenke til kommentar

Så i5 er et bedre kjøp ja :), var forsovet rimiligere en jeg hadde husket også, men et annet spørsmål jeg kan kanskje lure meg inn her istendenfor å starte ny tråd.

Hovedkort støtte av hastighet med ddr3 ram, ser at de "billigere" støtter opp til 1333mhz ddr3 ram? mens dyrere støtter 16xxmhz? har dette mye for seg? også har jeg sett flere tilfeller hvor folk har 16xxmhz ram på sitt 1333mhz hovedkort, dette er vell unødvendig fordi at hovedkortet deres ikke støtter full hastighet alikevell? eller er det noe der jeg ikke har fått med meg? hehe

Takker for svar

Ethvert P67-hovedkort som støtter overklokking vil støtte 1600MHz DDR3 og høyere. Det viktigste er å kjøre 1600MHz for å forhindre det "store" tapet på en prosent eller noe slikt med 1333MHz CL9.

Lenke til kommentar

Så da foreslår du at jeg burde gå for intel i5 og 1600Mhz til høsten spill? :)

Du har ikke et bra forslag på et hovedkort som er rimelig men funker greit? kommer nok ikke til å ønske å overclocke noe særlig med det første, som sikkert har en del å si på et priser på hovedkort?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...