Mojo Pin Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Hei! Har kjøpt en Toshiba mini-pc med følgende specs: - 1 GHz AMD Fusion Dual-Core C-50 APU - AMD Radeon™ HD 6250M med 374 MB delt minne - 2 GB minne (1.6 kan brukes) Den ble levert med Win 7 Starter, og jeg ble fortalt at pc'en ikke vil kunne kjøre Win 7 Home/Professional i særlig imponerende hastighet. Hvor mye ressurser krever Ubuntu sammenlignet med Win 7 Starter? Sagt på en annen måte, vil pc'en bli raskere med Ubuntu? Takker for alle svar Lenke til kommentar
Rockna Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 (endret) Ubuntu Desktop Edition 1 GHz x86 processor (Pentium 4 or better) 512 MiB of system memory (RAM) 5 GB of hard-drive space Graphics card and monitor capable of 800x600 Either a CD/DVD drive or a USB port (or both) Internet access is helpful Tror det blir endel raskere ja Edit: Dette var desktop versjonen. Til en netbook trenger du dette: Intel Atom processor @ 1.6 GHz 386 MiB of system memory (RAM) 4 GB of disk space Screen of 1024x600 resolution Graphics chipset with support for visual effects Endret 27. august 2011 av Rockna Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 27. august 2011 Forfatter Del Skrevet 27. august 2011 Jeg tester ubuntu 11.04 først. har hørt om andre som har kjørt den på notebooks. Men bør jeg kjøre 32-bit eller 64-bit? Jeg har jo en tokjernet prosessor, selv om den ikke er stå kraftig Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Easy Peasy 1.6 er jo et godt alternativ , kjører mye bedre en både Xp og Win7 på min netbook Mine Specs : 1.6 Ghz 2gb ram 160 GB hd Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Jeg tester ubuntu 11.04 først. har hørt om andre som har kjørt den på notebooks. Men bør jeg kjøre 32-bit eller 64-bit? Jeg har jo en tokjernet prosessor, selv om den ikke er stå kraftig ville gått for 32. ER ikke alle minipc'r som støtter 64, og 32 er støttet av så og si alle maskiner. Kjører selv ubuntu, dog 11.04 desktop på en mye svakere minipc enn det der uten problemer Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 (endret) Anbefaler EasyPeasy. Det krever ikke mye av maskinen, men har et godt brukergrensesnitt for små maskiner. Jeg har brukt EasyPeasy på en Acer Aspire One og en Asus eee, og det gikk helt fint. http://www.geteasypeasy.com/ Endret 27. august 2011 av Mannen med ljåen 1 Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Lubuntu er et godt valg http://lubuntu.net/ Eventuelt Peppermint OS http://peppermintos.com/ Begge er basert på Ubuntu med LXDE, og krever svært lite ressurser. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Er egentlig Starter noe "tyngre" enn Home Premium? Har hørt lignende historier fra ansatte på Lefdal og Elkjøp, men sånne folk er gjerne både litt...enkle, samt opplært til å lyve så det renner av dem. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 w7starter har noen mindre funksjoner enn homepremium, så det bør vel være lettere og kjøre det os'e? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Ingen automatikk i det, nei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå