Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Oblaten har falt av

rolvs

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville også tatt turen til en traffikkstasjon får å få ny. Men hele oblat-greiene er jo på vei bort nå med dette nye automatiske video systemet til Biltilsynet. Så oblat greiene er ikke like nøye nå som før. Men men. Finnes andre mer alvorlige ting i livet å bekymre seg for!

Avskiltning er fortsatt avskiltning, uansett om det er nye systemer på vei inn eller ut.

Lenke til kommentar

Finnes andre mer alvorlige ting i livet å bekymre seg for!

Nettopp, dette er en liten filleting. Og derfor blir det ekstra surt når trådstarter blir stoppet og får en heftig bot/blir avskiltet når han kunne ha skaffet seg en ny oblat å få minutter.

Lenke til kommentar

Omg, man blir da ikke avskiltet for å ikke ha oblatet hvis det har falt av, de sjekker jo uansett om alt er i orden med årsavgift osv, og er det det så er det ingen problemer.

Så det er nok ingen fare å kjøre sånn, men du risikerer å bli stoppet i hytt og gevær, så du burde få tak i nye ja ;)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke hatt oblater det siste året pga. en fillefeil fra biltilsynet, men når jeg for en liten stund tilbake blei rygga på og skiltet forran knakk (plastskilt) så dro jeg ut, bestilte nye og får nye oblater i samme slengen..

Nå har jeg kjørt rundt i omtrent 2 måneder uten skilt forran og har blitt stoppa et par-tre ganger, så tviler på at oblater er det værste, men joda, kjipt er det jo å ikke ha ting i orden vet jeg..

@ PerB: Hvem etater har mulighet til å ta fra deg skiltene, men IKKE mulighet til å få sjekka nummeret ditt først?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...