echo_ Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Ok, som mange andre forsvinner en god slump av sommerjobb-lønna til data-utstyr. Jeg er ute etter dette: En maskin som enkelt takler masse programmer oppe på en gang, samt at den klarer å kjøre medal of honor. Det er aktuellt å kjøpe disse delene: Hovedkort, Prosessor og Minne. Har bestemt meg for følgende: Maskinen skal ha en intel-prosessor og jeg vil veldig gjerne ha muligheten til å koble til en slik en, eller en som ligner: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...&GrpID=10&s=kom Samtidig skal jeg ha et kabinett, og regner da med at et fulltower er mest akutelt. Dessuten vil jeg ha en ny skjerm. Skjermen skal være LCD, og jeg ønsker meg noe slikt som 17" eller over. Den bør også være fin og skarp, da jeg jobber en god del med webdesign og annen type grafisk design. Er det noen som har noen forslag? Lenke til kommentar
Mr-JT Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 det spør egentlig litt hvor mye penger du skal bruke. men den linken du skrev. hva er det for et kabinett ?!? Skal du ha kabinett så må du ha Chieftec. Er så utrolig genialt å bygge pc i dem. har nettopp bygd pc selv, for 13000 (se signatur) . Det enkleste for deg er nok å lage et forslag for deg selv, og f.eks sende inn til psdata.no, komplett.no e.l og høre med dem om alle delene passer osv. Når man først skal bygge ny pc, bygg den bra! så holder den ei stund ihvertfall! Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 om du vil ha mulighet for mange programmer oppe og samtidig kunne hoppe over i spill så vil du nok bli mest fornøyd med et 2-prosessors system. Men om du bare har behvo for å ha gående photoshop, illustrator, fireworks og dreamveawer så klarer du deg fint med mye minne (1GB). jeg klarer meg med 512, men av og til blir det litt tungt i lengden. et kurrant pentium system vil være sånn omtrent: Abit IC7--> ca 1250 Intel Pentium 4 2.6 GHz Boxed PC800 --> ca 2000 TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack -->1,865,- Seagate Barracuda--> her kan du velge enten s-ata eller IDE. 80GB s-ata til omtrent 1200 eller: Seagate Barracuda 7200.7 120GB IDE m 8mb cashe til 1160 diskettstasjon driter du i, men kjøper deg en usb pendrive. Har en selv på 128mb og er perfekt for småfiler osv. kan jo ta en med usb2 så går ting litt raskere skjermkort: ati ett eller annet. kanskje du kan vente på 9800 ikke pro versjonen til 2900 på komplett skjerm: stor fin 19" lcd er samsung 191T. gode farger og kjempefornøyd med min. dvd. cd brenner etter eget ønske. en dyr maskin, men du har jo et basisoppsett som sikkert vil funke Lenke til kommentar
echo_ Skrevet 6. august 2003 Forfatter Del Skrevet 6. august 2003 Vel, jeg har jo egentlig en god del av det jeg trenger. Dual CPU er ikke aktuelt, jeg er ikke lagd av penger Derimot tror jeg det hovedkortet kunne vært noe. Dvd-spiller, brenner, disker og skjermkort har jeg fra før. Samme med tastatur. 7000 for en skjerm ble litt i øverste laget, men jeg så på en som ligger på hakket under, http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...ID=&GrpID=&s=pl . Dette hovedkortet, kan det være noe? Jeg tror ikke det andre hovedkortet vil fungere med den media-boksen. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 samsung har etter det jeg har sett gode lcd skjermer og du vil sikkert ikke angre på kjøp av denne. du kan evt. kjøpe en billig 17 eller 19" crt å ha ved siden av så har du i hvert fall mye plass til programmene. uansett lykke til. har ikke lest noen tester eller erfaringer med det hovedkortet, men er sikkert bra. (ganske få hovedkort som en har stooore problemer med i dag egentlig.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå