Gå til innhold

ASUS E35M1-I DELUXE ekstern skjermkort?

LMH1

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer litt på ASUS E35M1-I DELUXE igjen.

Hvis jeg kjøper seperat skjermkort f.eks http://www.netshop.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=146889 (Må være LP low profile).

Får jeg bedre ytelse da under bluerayspilling? Og TV2 sumo?

Siden jeg merker etter lenge perioder av blueray avspilling så faller maskinen i ytelse, så det må være enten skjermkortet eller prosessoren som blir flaskehalsen.

Så for min del er det samme hva slags skjermkort jeg går for hvis det har noe effekt slik at prosessoren blir mindre avlastet, ram et neppe problem siden jeg har 4 GB ram.

Bruker foreløpig windows 7 som operativsystem har også SSD disk, så er neppe denne som er problemet.

X1300HMDualDVI3D_S_1600%281%29.jpg

Hvorfor finnes ikke slike skjermkort? Altså dualslot? (Vet at braketten ikke er LP)

Eneste dette skjermkortet er veldig utdatert, siden jeg ser etter HDMI 1.4 og displayport på skjermkortet DVI/VGA er ikke så farlig.

Hva kreves det å spille av en 4096×2160p24 film i blueray formatet?

Ville skjermkortet over klart det uten problemer?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Tror jeg tar sjangsen på: HIS Radeon HD 6570 1GB DDR3

PCI-Express 2.1, "Silence", DVI, native-HDMI, VGA

Med sitt effektforbruk på 64 watt, bør det nesten være dobbelt så bra som, Radeon HD 6310.

Nå tror jeg neppe er noe vits å satse på noe bedre en det, E350 blir nok flaskehalsen.

Så jeg hadde håpet det fysisk er mulig å spille av en 1600p videofilm uten for treg ytelse.

Men 1080p bør gå glatt i så fall, er usikker på webtv basert på flash/silverlight avspilling for det går helt elendig nå, men fjernet den gamle driveren, så da venter jeg med spenning.

Antar jeg får hakket bedre ytelse. Når prosessoren/ram er mindre belastet.

Så er det noen folk som vet om silverlight eller flash ikke tar i bruk prosessoren ved koding?

Samme med intel skjermkort at man får ikke rask bildefremvisning i film?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

HIS Radeon HD 6570 fungerte utmerket, får både spillet av de fleste filmene og langt mindre etterslep.

Skjermkortet blir varmt etter 10 minutters, bruk så den er neppe anbefalt til overklokking.

Kabinettet burde være stort nok til dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...