Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

3 Nye Komplett PCer er ustabile

Anbefalte innlegg

Hei, kjøpte 3 ferdigbyggede Pc fra komplett, å har nå hatt Pcene i 10 dager.

Speccs:

Corsair Graphite 600T Midi Tower Sort

Corsair TX V2 850W PSU

Gigabyte GA-Z68X-UD7, Socket-1155

Intel® Core? i7-2600K Processor

Antec Kuhler H2O 920 CPU Kjøler

Corsair Vengeance? DDR3 1600MHz 16GB CL9

PowerColor Radeon HD 6970 2GB GDDR5 x2(crossfire)

Corsair SSD Force Series? 3, 120GB x2

Seagate Barracuda® XT 2TB

Har installert alle driverne, oppdatert skjermkort fra amd sin hjemmeside.

Synes ikke de lever opp til forventningene, på de få dagene vi har hatt dem, har de fått BSOD/fryst flere ganger, på alle 3 maskinene både i spilling og bare fra og stå i idle.

Er ikke veldig interessert i og betale 20500kr for en ustabil datamaskin. så vi lurer litt på hva dere synes, noen tips etc eller om vi burde sende de inn før 14dager og kreve pengene tilbake?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg føler meg 95 % sikker på at det er relatert til SSD'ene dine.

Alle nye SSD'er med SF 22xx kontrolleren , sliter med det samme.

Corsair har en RMA sak om dette.

For å sjekke dette , kan du jo klone OS'et til en egen partisjon , på en vanlig snurredisk.

Boot så opp med den , og sjekk om du får flere BSOD.

Napp ut SATA kabelen til SSD'en , slik at du er sikker på at den ikke er tilkoblet , mens du kjører OS'et.

Er det SSD'en som er skyld i dette, råder jeg deg til å bytte ut til Crucial m4 , som ikke har Sand Force kontrolleren.

Den har fått et kraftig ytelseshopp etter nyeste firmware 009 , som kom ut for noen dager siden.

Link til Komplett.

Der står det at den er god for 415/175 MB/s

Med nyeste firmware , er den god for 540/205 MB/s

Endret av johome
Lenke til kommentar

har ikke hatt kontakt med komplett etter at vi fikk de, sendte en mail til support dagen etter vi fikk dem pga at de hadde satt skjerkorta helt intill hverandre og gradene på skjermkortene steig og steig, så vi flyttet på dem, og senket temp med over 20*C men de svarte aldri. måtte også kontakte de fordi de hadde glemt av dem, sto som plukket i 10 dager.

Skal sjekke minidump folderen når vi kommer hjem

Lenke til kommentar

Vet ikke hvordan det er med garantier etc når du har flytta på noe som helst inni der, sitter crossfire-bridgen som den skal? Visste ikke engang at crossfire-bridgen var lang nok til en slot imellom engang jeg ass, måtte skaffe meg en ekstra lang bridge. Selvom kortene sitter helt inntil hverandre hos meg var tempen ganske naturlig, dog noe støy pga høy rpm på vifta.

Kan jeg få lov til å spørre hvordan du formulerte deg i mailen? Og når du skrev den? Jeg har skrevet mail til komplett kanskje 7 ganger og har fått en seriøs mail som svar få timer etterpå hver eneste gang...

Endret av Audun0505
Lenke til kommentar

Skjermkorta sto i port 1 og 3, men kunne ikke flytte kort i port 3 til 4,fordi crossfire kabelen var for kort. måtte også flytte kort 1 til slot 2, så da sitter de i port 2 og 4, der er det litt Mer plass enn port 1 og 3.

tempen var 93*C etter 1 min før jeg avslutta world of warcraft, og den steig og steig.

Jeg spurte litt om hvor varmt det kan gå før det er noe fare, men siden vi ikke har fått noe svar så beholdte vi forandringen intill videre.(sendte den onsdag 17.på kvelden tror jeg, eller dagen etterpå.)

Endret av Zetho13
Lenke til kommentar

Joda, men la oss si at de har flyttet grafikkortet og skadet noe/koblet noe feil eller whatever, og at bsod skyldes det, er det vel dems egen feil?

Nå vet jeg ikke om hovedkortet har innebygd skjermutgang/kan bruke den innebygde grafikkprosessoren, men om - prøv å ta ut begge grafikkortene og kjør pcen uten grafikkort. Om den ikke kan det, ta ut det bakerste grafikkortet og crossfirebridgen og bruk bare et grafikkort.

Lenke til kommentar

Skjermkorta sto i port 1 og 3, men kunne ikke flytte kort i port 3 til 4,fordi crossfire kabelen var for kort. måtte også flytte kort 1 til slot 2, så da sitter de i port 2 og 4, der er det litt Mer plass enn port 1 og 3.

tempen var 93*C etter 1 min før jeg avslutta world of warcraft, og den steig og steig.

Jeg spurte litt om hvor varmt det kan gå før det er noe fare, men siden vi ikke har fått noe svar så beholdte vi forandringen intill videre.

1 x PCI Express 2.0 x16 ( x16/x8-modus )

1 x PCI Express 2.0 x16 ( x8-modus )

1 x PCI Express 2.0 x16 ( x4-modus )

Kortene sitter i x8 og x4 modus siden de er i port 2 og 4? Skjønner ikke helt infoen hos komplett.no, men det kan ha noe med det å gjøre?

Sett kortene tilbake i de sporene du fikk de i, sett opp viftehastigheten til 50% på begge kortene (noe jeg har de på) og se hva tempen blir da. 93 grader er ikke veldig farlig, tror temp i faresonen er noe sånt som 107-110

Endret av Audun0505
Lenke til kommentar

vi flyttet korta på en av pcene først, og det var de vi ikke flyttet på som fikk BSOD og hengte seg først. den ene hadde en defekt ssd veit vi, fordi den ville ikke kjøre programmer som wow ordentlig, lagget som fy/frøys hele tiden. så den sluttet vi og bruke, sendte det til den 2TB disken, og det hjalp hvertfall i world of warcraft.

Lenke til kommentar

Ser ut som om det er skjerm-driveren.

Kjørte minidumpen gjennom WhoCrashed som sier:

crash dump file: C:\Windows\Minidump\082511-11637-01.dmp

This was probably caused by the following module: atikmpag.sys (atikmpag+0x7A48)

Bugcheck code: 0x116 (0xFFFFFA80114144E0, 0xFFFFF88004081A48, 0x0, 0x2)

Error: VIDEO_TDR_ERROR

file path: C:\Windows\system32\drivers\atikmpag.sys

product: AMD driver

company: Advanced Micro Devices, Inc.

description: AMD multi-vendor Miniport Driver

Bug check description: This indicates that an attempt to reset the display driver and recover from a timeout failed.

A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: atikmpag.sys (AMD multi-vendor Miniport Driver, Advanced Micro Devices, Inc.).

Google query: atikmpag.sys Advanced Micro Devices, Inc. VIDEO_TDR_ERROR

Lenke til kommentar

kjører den nyeste drivern fra Amd, tok og Kjørte den gjennom 3DMark11 basic edition og fikk en score på P9300 ca, mens den andre maskinen fikk P9550. på drivern vi har står at den ikke er FM approved(regner med det står for Futuremark approved) på 3DMark siden når testen er ferdig, og at scoren er lavere enn den burde være.

Endret av Zetho13
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...