Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

BSOD under W7 64 instalasjon


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har hatt Vista 32 bit i lengre tider på maskinen jeg bestilt fra Komplett høsten 2007.

 

 

PSU Corsair Powersupply 620W, 120mm Vifte,

8xSATA, ATX/EPS, 2xPCI-E, 20/24pin

 

Hovedkort MSI P35 NEO-F, P35, Socket-775, DDR2,

1333FSB, ATX, GbLAN, PCI-Ex16

 

CPU Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz

Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte

 

RAM Corsair TWIN2X 5400 DDR2, 2048MB PC5400

Kit w/two matched CM2X1024-5400C4 Dimm's

 

HDD Seagate Barracuda 7200.10 500GB SATA2

16MB 7200RPM

 

GPU XFX GeForce 8800GTS 500M 320MB GDDR3,

Kortleser USB2 multikortleser 3.5" sort,

 

CD rom LG DVD-brenner GSA-H44N IDE Black OEM

 

Slik var maskinen da jeg bestilten, i ettertid har jeg oppgradert skjermkort til Gainward Radeon HD 4870 (2 år siden).

 

Det har fungert greit, men nå i det siste etter jeg formartert Vista 32 bit, fikk jeg en del bluescreen som denne:

 

2nhg654.jpg

 

Prøvde å sjekke drivere, og diverse uten hell. Tenkte da at jeg bestiller Windows 7 64 bit homepremium og 8 Gigabyte ram. Dette var Kingston 4 GB PC2 - 5300 CL5 240.

 

Etter jeg fikk disse varene tok jeg backup av det jeg hadde og tenkte da at jeg tok en clean install. Etter å jeg fikk montert ram brikkene i datamaskinen fant biosen alle 4 brikkene, tilsammen 8 GB ram. Tok deretter inn CD og begynte instalasjonen. Gikk veldig greit heilt til slutt av instalasjonen da ved "Fullfører instalasjon". Rett etter den hadde restartet seg en gang (kontrolert) skiftet på skjermoppløsning til korrekt, og etter 30 sekunder kom det bilde av den blåskjermen som er bilde av lengre oppe i tråden.

 

Tenkte da at kanskje jeg kunne ta ut 3 av mine ram brikker, og prøvde igjen. Akkuratt samme skjedde. Skiftet skjermkort til 8800 GTS, det samme skjedde igjen. Har satt Bios settings til default. Har prøvd å søke litt etter det uten noe løsning. Begynner å bli rådløs, men tror den blåskjerm har sammenheng med den jeg fikk i Vista kanskje 2-3 ganger daglig?

 

Har også koblet ut all unødvendig i pc, som nettverksplug, printer, høytalere etc. Kun det nødvendige.

 

Etter blåskjerm starter den på nytt og får denne beskjeded:

2nvxx74.jpg

 

Hadde virkelig satt pris på om tips/råd til å hjelpe meg.

 

Mvh Glenn-Tore

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har komt til punkt 3, der står skal oppdatere drivere til chipset, bios o.l. Men hvordan oppdatere jeg drivere uten operativsystem? Ser det er en funksjon på Windows CD der det står "reparer min datamaskin" og klikker deretter "Last opp drivere". Da kommer jeg til Windows utforsker. Hva gjør jeg da? Tips, er jeg på rett vei?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...