ATWindsor Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Jeg har ikke 10GBE i det hele tatt, men med tanke på at TB støtter 10Gbit virker det som et åpenbart valg hvis du først skal kjøpe en ekstern enhet for å få inn LAN. Tar man i betraktning kostnaden på vanlige 10 Gbe-enheter, så tipper jeg du finner grunnen der. AtW Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 (endret) Ang. glossy vs. matt skjerm: Er så lei av alle (særlig "forstå-seg-på'ere") som tilsynelatende "objektivt" mener at matte skjermer mer bedre enn glossy. Jeg er helt uenig, og det er en smakssak. Det er faktisk mange av oss som klart foretrekker glossy skjermer, og det blir helt feil at man i anmeldelse etter anmeldelse av ulike modeller, får presentert det som "et minus" at skjermen er glossy. Glossy skjermer har klare ulemper i noen tilfeller. Derfor er det viktig å påpeke at disse ulempene kan inntreffe med denne maskinen.Matt skjerm har derimot ingen klare ulemper, og er derfor brukbar i flere tilfeller enn glossy. Hva som er "best" er selvfølgelig en smakssak, men ulemper skal påpekes i en test. Klarer du å finne noen ulemper med matt skjerm? Endret 6. september 2011 av endrebjo Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 (endret) Jeg må ikke på død og liv ha en 10/100Mbit ethernet RJ45, derimot hadde det vært hyggelig med en TB basert 10/100/1000Mbit sådan. Det kommer http://www.holdan.co...tab=description Obvious question is obvious: Hvorfor ikke 10GBE? The obvious answer is: Det kommer vel når 10GbE blir utbredt i uttakene. Mao. ikke på en god stund ennå. Endret 6. september 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Ang. glossy vs. matt skjerm: Er så lei av alle (særlig "forstå-seg-på'ere") som tilsynelatende "objektivt" mener at matte skjermer mer bedre enn glossy. Jeg er helt uenig, og det er en smakssak. Det er faktisk mange av oss som klart foretrekker glossy skjermer, og det blir helt feil at man i anmeldelse etter anmeldelse av ulike modeller, får presentert det som "et minus" at skjermen er glossy. Glossy skjermer har klare ulemper i noen tilfeller. Derfor er det viktig å påpeke at disse ulempene kan inntreffe med denne maskinen.Matt skjerm har derimot ingen klare ulemper, og er derfor brukbar i flere tilfeller enn glossy. Hva som er "best" er selvfølgelig en smakssak, men ulemper skal påpekes i en test. Klarer du å finne noen ulemper med matt skjerm? Også viktig å påpeke at denne Glossy skjermen ikke er like Glossy som andre da den ikke har glasset som skaper det meste av refleksjoner. Dette er ikke noe jeg selv visste men fortalt tidligere i tråden. Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Mens jeg var på amazon, så kom jeg også over Kensington mini usb + ethernet, 130kr inkl frakt. Koster vel rundt 450 i Norge? Note: Det følger med ac-adapter, men skal visst funke like bra uten. Kjekt å ha for de som trenger flere usb-porter og som også vil ha ethernetplugg Noen som har noen erfaring med den? Ifølge målene er den jo veldig stor, er jo nesten halve størrelsen av en MBA.... AtW Tror de målene må være for selve emballasjen; den ser jo ikke så stor ut her. Den i fra Sonnet derimot, den ser stor ut den Lenke til kommentar
arokh Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Synes også den var litt stor. Skal man først ha en sånn kloss bør det være flere utganger (fw800, hdmi, etc). Kommer nok etterhvert. Lenke til kommentar
heioghopp1 Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 Hei! Jeg har ett spørsmål, og det virker som folk her har greie på macbook! Jeg er for tiden i USA og studerer. Og jeg vurderer og kjøpe meg en macbook, men aner ikke hvilken. Jeg skal bruke den til bilderedigering, filmer, skrive oppgaver og surfe på nettet såklart. Så spørsmålet er: Skal jeg kjøpe macbook her eller i Norge når jeg kommer hjem? Hvordan er det med forsikring? Takk på forhånd! Lenke til kommentar
arokh Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Apple stiller vel med 1 års garanti, og du må nøye deg med amerikansk tastatur. Kjøper du i Norge så får du 14 dagers angrerett i tillegg til 5 års reklamasjonsrett. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Apple stiller vel med 1 års garanti, og du må nøye deg med amerikansk tastatur. Kjøper du i Norge så får du 14 dagers angrerett i tillegg til 5 års reklamasjonsrett. 14 dagers angrerett får du kun ved kjøp via postordre, hvis ikke annet er avtalt. 1 Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Eller internett, eller telefon, eller alt annet som har med fjernkjøp eller ikke-butikk-kjøp. Men ja, du har ikke det på apple retailers. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 (endret) .... Avsporing. Poenget var uanset som nevnt over :-) Endret 13. september 2011 av RattleBattle Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Da er jeg med. :> Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 (endret) Apple stiller vel med 1 års garanti, og du må nøye deg med amerikansk tastatur. Kjøper du i Norge så får du 14 dagers angrerett i tillegg til 5 års reklamasjonsrett. 14 dagers angrerett får du kun ved kjøp via postordre, hvis ikke annet er avtalt. Hvis du mener via fjernkjøp (internett, katalog, telefon) så. Endret 14. september 2011 av Twinflower Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Ellers kan man jo handle på Elkjøp via deres "30 dagers åpent kjøp". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå