Gå til innhold

Test: Apple MacBook Air 11"

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ang. glossy vs. matt skjerm:

Er så lei av alle (særlig "forstå-seg-på'ere") som tilsynelatende "objektivt" mener at matte skjermer mer bedre enn glossy. Jeg er helt uenig, og det er en smakssak. Det er faktisk mange av oss som klart foretrekker glossy skjermer, og det blir helt feil at man i anmeldelse etter anmeldelse av ulike modeller, får presentert det som "et minus" at skjermen er glossy.

Glossy skjermer har klare ulemper i noen tilfeller. Derfor er det viktig å påpeke at disse ulempene kan inntreffe med denne maskinen.

Matt skjerm har derimot ingen klare ulemper, og er derfor brukbar i flere tilfeller enn glossy. Hva som er "best" er selvfølgelig en smakssak, men ulemper skal påpekes i en test. Klarer du å finne noen ulemper med matt skjerm?

Endret av endrebjo
Lenke til kommentar

Jeg må ikke på død og liv ha en 10/100Mbit ethernet RJ45, derimot hadde det vært hyggelig med en TB basert 10/100/1000Mbit sådan.

Det kommer :)

http://www.holdan.co...tab=description

Obvious question is obvious: Hvorfor ikke 10GBE? :D

The obvious answer is:

Det kommer vel når 10GbE blir utbredt i uttakene. Mao. ikke på en god stund ennå.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ang. glossy vs. matt skjerm:

Er så lei av alle (særlig "forstå-seg-på'ere") som tilsynelatende "objektivt" mener at matte skjermer mer bedre enn glossy. Jeg er helt uenig, og det er en smakssak. Det er faktisk mange av oss som klart foretrekker glossy skjermer, og det blir helt feil at man i anmeldelse etter anmeldelse av ulike modeller, får presentert det som "et minus" at skjermen er glossy.

Glossy skjermer har klare ulemper i noen tilfeller. Derfor er det viktig å påpeke at disse ulempene kan inntreffe med denne maskinen.

Matt skjerm har derimot ingen klare ulemper, og er derfor brukbar i flere tilfeller enn glossy. Hva som er "best" er selvfølgelig en smakssak, men ulemper skal påpekes i en test. Klarer du å finne noen ulemper med matt skjerm?

Også viktig å påpeke at denne Glossy skjermen ikke er like Glossy som andre da den ikke har glasset som skaper det meste av refleksjoner. Dette er ikke noe jeg selv visste men fortalt tidligere i tråden.

Lenke til kommentar

Mens jeg var på amazon, så kom jeg også over Kensington mini usb + ethernet, 130kr inkl frakt. Koster vel rundt 450 i Norge?

Note: Det følger med ac-adapter, men skal visst funke like bra uten.

Kjekt å ha for de som trenger flere usb-porter og som også vil ha ethernetplugg :)

Noen som har noen erfaring med den? Ifølge målene er den jo veldig stor, er jo nesten halve størrelsen av en MBA....

AtW

Tror de målene må være for selve emballasjen; den ser jo ikke så stor ut her.

Den i fra Sonnet derimot, den ser stor ut den :p

Lenke til kommentar

Hei! Jeg har ett spørsmål, og det virker som folk her har greie på macbook! Jeg er for tiden i USA og studerer. Og jeg vurderer og kjøpe meg en macbook, men aner ikke hvilken. Jeg skal bruke den til bilderedigering, filmer, skrive oppgaver og surfe på nettet såklart. Så spørsmålet er: Skal jeg kjøpe macbook her eller i Norge når jeg kommer hjem? Hvordan er det med forsikring?

Takk på forhånd! :)

Lenke til kommentar

Apple stiller vel med 1 års garanti, og du må nøye deg med amerikansk tastatur. Kjøper du i Norge så får du 14 dagers angrerett i tillegg til 5 års reklamasjonsrett.

14 dagers angrerett får du kun ved kjøp via postordre, hvis ikke annet er avtalt.

Hvis du mener via fjernkjøp (internett, katalog, telefon) så.

Endret av Twinflower
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...