Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Merkerlige virus/driver problemer med ny pc

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg ny laptop (Asus) og brukt den et par uker. Det er Windows 7 Home Premium.

Her om dagen fikk jeg en svart skjerm mens jeg spilte hvor alt låste seg. Når jeg restartet gikk maskinen inn i repair-modus og sto slik lenge. Boote i sikkerhetsmodus funka heller ikke.

Eneste jeg fikk til å funke var å disable driver verification, da ville den starte, men nå var pcen rimelig ustabil og ga meg blue-screens titt og ofte med vilt varierende errorer.

Jeg har søkt igjennom driverne mine og alle er registrerte, men jeg får fremdeles ikke startet pcen uten å disable driver verfication.

Jeg fant ut at jeg nok hadde fått noe virus av noe slag. Antivirusen min (Trend) oppførte seg merkerlig og trodde plutselig halvparten av programmene mine (utorrent, skype, etc) var en trojaner. Jeg fant også et program som het Defender.exe liggende i den skjulte programdata mappa. Fikk slettet dette og har ikke fått bluescreen siden da, selv om jeg får blackscreen i blant.

I tilegg til alt dette sliter jeg samtidig med å laste ned normalt. Hastigheten begynner ekstremt høyt og slutter ekstremt lavt før den gir opp. Dette skjer i alle nettlesere. uTorrent derimot og andre måter å laste ned funker fint.

Noen som har peiling hva som skjer? Noen programmer jeg kan bruke som kan hjelpe her? Jeg tenkte jeg skulle prøve et nytt Antivirus, men de fleste har vanskelig for å funke helt siden jeg ikke får restarta maskinen min på normal måte.

Jeg er en ellers rimelig kompetent databruker, men trenger virkerlig hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kjørt en scan der og den fant en del trojanere. Har fjernet de, men jeg får fremdeles ikke startet pcen min uten å disable driver signaturene. Har ikke fått blåskjermer og sånt tull på en stund dog, så virker som den biten er litt bedre da.

Noen fler tips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...