Cerb89 Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 (endret) Heisann, Kjøpte meg ny maskin for en liten stund siden ny pc med kabinettet Cooler Master CM 690 II, alt fungerer supert, utenom harddisk docken som er på toppen av kabinettet. Når jeg plugger i en disk harddisk docken så kan jeg kjenne og høre at disken spinner, men jeg får ingen reaksjon av Windows og finner den ikke i verken under my computer, enhetsbehandling eller diskbehandling. Dere kan se et bilde av den øverst i høyere hjørne: Noen som har noen idéer til hvordan man kan få liv i harddisk docken? Endret 27. august 2011 av Cerb89 Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Virker som kun power kablen er tilkoblet. Du husket å koble til sata kontakten ? Det skal være to røde sata kabler på det kabinettet. Den ene er til eSata og den andre er til dockingen. En annen ting kan være defekt disk. Har du testet å koble den til pc-en med en vanlig sata kabel ? Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 27. august 2011 Forfatter Del Skrevet 27. august 2011 (endret) Den disken fungerte utmerket i min tidligere maskin så disken skal være i orden. Mener at både strøm og sata kabler skal være koblet til, men det kan jeg dobbelsjekke. Skal også se om jeg har en ekstra sata kabel liggende, men trenger den ikke å få strøm? Disken jeg skal koble til er en 500GB 3,5" sata disk. Endret 27. august 2011 av Cerb89 Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 (endret) Den trenger å få strøm jo, Det er en molex kontakt til dockingen. men det får den tydeligvis. Kun den ene sata kabelen trenger å være tilkoblet. Men kobler du til feil, virker det ikke. Den ene er til dockingen, den andre er til eSATA. Det er en kontakt i fronten av kabinettet til venstre for usb kontakten. Endret 27. august 2011 av ÜberTec Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 28. august 2011 Forfatter Del Skrevet 28. august 2011 Sjekket nå at alle kabler sitter som de skal både sata til docken og esata samt strøm. Noen idéer om hva som kan være problemet? Disken er ok, koblet den til maskin og den dukket opp med en gang. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Da er det nok en feil med kabinettet. Ta kontakt med butikken og si at alle kabler er koblet til pluss at disken virker. Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 28. august 2011 Forfatter Del Skrevet 28. august 2011 Hadde en mistanke om det, men takk for tips. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå