Gå til innhold

Cooler Master CM 690 II og problem med harddisk docken

Anbefalte innlegg

Heisann,

Kjøpte meg ny maskin for en liten stund siden ny pc med kabinettet Cooler Master CM 690 II, alt fungerer supert, utenom harddisk docken som er på toppen av kabinettet. Når jeg plugger i en disk harddisk docken så kan jeg kjenne og høre at disken spinner, men jeg får ingen reaksjon av Windows og finner den ikke i verken under my computer, enhetsbehandling eller diskbehandling.

Dere kan se et bilde av den øverst i høyere hjørne:

579816.jpg

Noen som har noen idéer til hvordan man kan få liv i harddisk docken? :)

Endret av Cerb89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som kun power kablen er tilkoblet. Du husket å koble til sata kontakten ? Det skal være to røde sata kabler på det kabinettet. Den ene er til eSata og den andre er til dockingen.

En annen ting kan være defekt disk. Har du testet å koble den til pc-en med en vanlig sata kabel ?

Lenke til kommentar

Den disken fungerte utmerket i min tidligere maskin så disken skal være i orden. Mener at både strøm og sata kabler skal være koblet til, men det kan jeg dobbelsjekke. Skal også se om jeg har en ekstra sata kabel liggende, men trenger den ikke å få strøm? Disken jeg skal koble til er en 500GB 3,5" sata disk.

Endret av Cerb89
Lenke til kommentar

Den trenger å få strøm jo, Det er en molex kontakt til dockingen. men det får den tydeligvis. Kun den ene sata kabelen trenger å være tilkoblet. Men kobler du til feil, virker det ikke. Den ene er til dockingen, den andre er til eSATA. Det er en kontakt i fronten av kabinettet til venstre for usb kontakten.

Endret av ÜberTec
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...