Gå til innhold

BK Arktisk terne

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Godt gjort å få kort nok lukkertid til å fryse bevegelsen uten å få synlig bildestøy. Vanligvis blir det for stor kontrast mellom undersiden av fuglen og himmelen bak på slike bilder, men har har du fått det bra til. Fin komposisjon og tøff bruk av ramme.

Så til kritikken. "Kontakten" mellom vingetuppen oppe og skyen er litt forstyrrende. Jeg ville redigert bort den øverste delen av skyen. Jeg savner litt mer rødfarge i nebb og føtter.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Godt gjort å få kort nok lukkertid til å fryse bevegelsen uten å få synlig bildestøy. Vanligvis blir det for stor kontrast mellom undersiden av fuglen og himmelen bak på slike bilder, men har har du fått det bra til. Fin komposisjon og tøff bruk av ramme.

Så til kritikken. "Kontakten" mellom vingetuppen oppe og skyen er litt forstyrrende. Jeg ville redigert bort den øverste delen av skyen. Jeg savner litt mer rødfarge i nebb og føtter.

Takk, jeg er enig i alle dine kloke ord. Grunnen til at jeg ikke gjorde noe med rødfargen var at jeg ville beholde fuglens naturlige uttrykk, men ja jeg tror kanskje at bildet hadde blitt bedre med mer rødfarge.

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg ikke gjorde noe med rødfargen var at jeg ville beholde fuglens naturlige uttrykk, men ja jeg tror kanskje at bildet hadde blitt bedre med mer rødfarge.

Du kan prøve å gjøre nebb og føtter litt lysere. Klarer du det uten å endre for mye av andre områder i bildet vil du sannynligvis få litt mer farge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...