burndrinker Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 (endret) Hei! Som tittelen sier; kan jeg printe på kontaktpapir? Det er det fra Clas Ohlson jeg har. Takker for svat Endret 27. august 2011 av burndrinker Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Da skal du nok ha kontaktpapir med spesiell overflate som er laget for å printes på. Prøv! Lenke til kommentar
burndrinker Skrevet 27. august 2011 Forfatter Del Skrevet 27. august 2011 Man kan vel ikke ødelegge printeren om det ikke går? Men det burde vel nesten være laserprinter og ikke blekk, right? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 (endret) Tror jeg først ville hørt i en kontorrekvisita-butikk. Det finnes i alle fall ark med overheadfolie som er laget for trykk med enten laser eller blekk - mulig det også finnes kontaktpapir. I utgangspunktet vil jeg tro at vanlig kontaktpapir er laget for å være avvisende - kan være problematisk å få blekk/lasertoner til å sitte.. Prøv i så fall først å trykke et bittelite bilde, så det eventuelt ikke blir så mye søl.. Endret 27. august 2011 av Trondster Lenke til kommentar
burndrinker Skrevet 27. august 2011 Forfatter Del Skrevet 27. august 2011 Det var akkurat det jeg lurte litt på, om det er for blank overflate:S Men om jeg prøver et lite bilde så kan jeg ikke på noen måte "ødelegge" printeren?Oo Har ikke noen printer her, så jeg stikker bortom en å prøver om det ikke er noen store problemer Lenke til kommentar
PerB Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Hvis det er dette produktet du tenker på: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=163205031 tror jeg det er samme type kontaktpapir som har vært i handelen en årrekek. Dette er i tilfelle plastikk. Brukt i en laserskriver vil det ødelegge skriveren (smelte). I en blekkskriver vil blekket ikke feste seg og renne av. Lenke til kommentar
burndrinker Skrevet 27. august 2011 Forfatter Del Skrevet 27. august 2011 Ahh! Da skal jeg ikke prøve det Men er det en type kontaktpapir som kan skrives på? Lenke til kommentar
world wide weird Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Kanskje du kan bruke dekalfolie? Lenke til kommentar
burndrinker Skrevet 28. august 2011 Forfatter Del Skrevet 28. august 2011 Det så jo ut som akkurat det jeg trengte! Takk!! :D :D Ellers takk for alle som gadd å svare, da må jeg bare innom clas i mårra da Lenke til kommentar
burndrinker Skrevet 28. august 2011 Forfatter Del Skrevet 28. august 2011 Forresten, når jeg skal skrive ut vil jeg brukie så mye som mulig av arket, er det slik med gimp 2 (har det på pc'n) at det fylle hele arket? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Det gjør du når du skriver ut. Lenke til kommentar
burndrinker Skrevet 28. august 2011 Forfatter Del Skrevet 28. august 2011 Åja, hvilken oppløsning må jeg da bruke for å få ett fullt A4 ark? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 Den oppløsningen du vil. Du kan printe et fire piksler stort bilde over hele arket, eller du kan printe et med flere piksler. Det kommer an på hva som er maks oppløsning på printeren du kommer til å bruke. Skal du bruke "fotokvalitet", som typisk er 300ppi (piksler per tomme), så skal du til et 210 x 297mm A4-ark bruke 2480 x 3508 piksler. Lenke til kommentar
burndrinker Skrevet 29. august 2011 Forfatter Del Skrevet 29. august 2011 Åja, så jeg trenger bare rett lengde og bredde? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Du skal ha de riktige proporsjonene, ja. Lenke til kommentar
arthon Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Bruk printerens eget program til å skalere bildet til riktig proporsjon på arket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå