andnet Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Kjøpte i går en ny TV som jeg hooket opp til PC`en via en enkel DVI kabel (med overgang til HDMI på TV siden) til skjermkortet. HDMI utgang på TV <-- DVI-HDMI adapter <-- DVI kabel -> Skjermkort i PC Startet opp en episode av Arrested Development på PC`n, og førte bildet over til TV skjermen. Tilhørende lyd kom ut av TV`en, og kunne justeres med volumknappen på fjernkontrollen. Er jeg feilskolert på egenskapene til en DVI kabel, eller er dette rett og slett et mirakel? PC`n jeg har er sikkert 4 år gammel, kan ikke tro at skjermkortet støtter lyd ut fra DVI-utgangen. Har bare 3 kabler koblet til TV`en - stømkabel - antennekabel (analog) - HDMI-kabel (via DVI adapter koblet til PC) Skal da ikke vere mulig å få PC lyd ut på TV`en her?! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Mange skjermkort kan sende lyd via DVI. Tre av mine kan det. Lenke til kommentar
andnet Skrevet 27. august 2011 Forfatter Del Skrevet 27. august 2011 "Smil til verden og verden ler av deg." haha knallbra takk for svar, jeg har visst bare gått glipp av litt utvikling på det området da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå