Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermen blir svart under oppstart

Anbefalte innlegg

Oppsett:

PSU: Chieftec Super Series 750W PSU

CPU: Intel Core? i5 Quad Processor i5-750

GPU: XFX Radeon HD 5870 1GB GDDR5

RAM: Crucial DDR3 1333MHz 4GB KIT, CL9 (x2)

HK: Gigabyte GA-P55-UD3, P55, Socket-1156

Jeg får opp hovedkortet sitt oppstartsbilde hvor det står "Press F12 for boot menu, del for BIOS setup" etc. men der stopper det. Skjermen blir svart, men går ikke i standby. Jeg får ikke bootet fra CD og kommer heller ikke inn i BIOS, skjermen blir svart uavhengig av om jeg trykker på noe eller ikke.

Det kan virke som om PC-en fortsetter oppstartsprosessen uten bilde fordi da jeg forsøkte å trykke for å boote via CD i blinde fyrte den opp CD-romen.

Så langt har jeg forsøkt å teste ut alle RAM-brikkene i alle mulige forskjellge kombinasjoner (2 av dem er splitter nye, så at noe er feil med begge de nye og de gamle virker usannsynlig).

Har også forsøkt å ta ut batteriet på hovedkortet for å resette uten hell. Et annet skjermkort har blitt prøvd, men det hendte nøyaktig det samme.

Håper noen kan hjelpe, jeg er lost =p

Edit: Etter litt testing (demontering av hele PC-en) fant jeg ut at jeg får bilde hvis jeg kobler den til TV-en via HDMI. Fant også ut at hvis jeg skrur skjermen av og på får jeg bilde i 2 sekunder før det forsvinner igjen.

Endret av Sati
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...