Gå til innhold

Sykkelmotor til 12-åring? Hvor mange krefter/hvor raskt kan jeg kjøre?

Mr. Dry Ice

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er tolv år og har veldig lyst på sykkelmotor. Minw far vil ikke la meg kjøpe før jeg vwt om jeg ee gamml nok. Den jeg tenker på gÅr i 40 kmt. Noen som vet now om dette?

først: det holder med 1 tråd om emnet.

så til spørsmålet ditt.

Nei den sykkelmotoren du nevner er du ikke gammel nok for, det rett og slett fordi den ikke er lovlig i Norge som sykkelmotor. med den motoren montert vil sykkelen din bli definert som Moped, noe sykkelen din nok aldri vil kunne klare de tekniske kravene til og du ikke er gammel nok til å kjøre.

reglene for å ha en lovlig elektrisk sykkel i Norge er som følger: motoren kan ikke være på mer en 250 W (blir vel ca 0.3 hk), den kan ikke gå mer en 6 km/t uten at man trør og den kan assistere syklisten opp til 25 km/t.

Lenke til kommentar

12-åring som får bot og utsettelse på lappen ? tror nok ikke det. du får nokk mest sansynlig en advarsel og kansje inndragning av kjøretøyet, og foreldrene dine vil nok bli kontaktet, å de må kansje punge ut til en bot : )

Do'h glemte jo helt minstealderen her ja. :p

utsettelsen kan han få.

men eventuell bot gies vel til foreldra ja.

Lenke til kommentar

Er vel ikke noe mer krev til en elektrisk sykkel enn vanlig sykkel, så lenge man forstår trafikkreglene. Men ulykker skjer. Det døde en gutt på din alder rett ved her jeg bor, som syklet på en mini-motorsykkel (litt usikker på om det var elektrisk eller bensin)

Men du kan evt sjekke vegvesen sine sider for regler, men må i såfall vente til mandag. Sidene er for øyeblikket nede for service

EDIT; http://www.lovdata.no/for/sf/sd/td-19941004-0918-004.html

Endret av runerask
Lenke til kommentar

Det jEg tror er at hvis polti ser meg med sykkeln min bryr de seg ikke.. Dessutwn tror jeg ikke alle polti vet så mye om dette

OK!

Er vel ikke noe mer krev til en elektrisk sykkel enn vanlig sykkel, så lenge man forstår trafikkreglene. Men ulykker skjer. Det døde en gutt på din alder rett ved her jeg bor, som syklet på en mini-motorsykkel (litt usikker på om det var elektrisk eller bensin)

Men du kan evt sjekke vegvesen sine sider for regler, men må i såfall vente til mandag. Sidene er for øyeblikket nede for service

EDIT; http://www.lovdata.no/for/sf/sd/td-19941004-0918-004.html

Når du virkelig ikke vet å du snakker om, ja da er det greiest å ikke si no.

du burde begynt med å lese det jeg sa og så eventuelt faktasjekke det FØR du uttaler deg helt tilfeldig OG feil.

bra du legger til edit'n på slutten men too little to late i min mening.

(my two cents)

Dette må være helgens troll, lengesiden jeg har ledd så godt! :!:

God Helg!

vis du leser litt på sykkel delen så blir dette plutselig seriøst... :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg er tolv år og har veldig lyst på sykkelmotor. Minw far vil ikke la meg kjøpe før jeg vwt om jeg ee gamml nok. Den jeg tenker på gÅr i 40 kmt. Noen som vet now om dette?

Jeg har 2 stk som jeg kan selge. Det er en svart Union 40 sykkel - 2010 modell, med denne sykkelmotoren ferdigmontert.

Kjøretøyet er ulovlig, og den kan trimmes opp til ca. 60 km/h på rett vei. Motoren bråker voldsomt uten eksospotte, og vibrasjoner i hele sykkelen forekommer. Union 40 er en perfekt sykkel for denne motoren, med en sterk og tynn ramme som tåler motoren, samtidig det er fint å klamre på.

Dersom du er interessert så må du stille inn clutch og gass selv, siden vi har ikke kjørt noe særlig bortsett fra testturer på en landevei ved en bondegård. Syklene er verdt 4000kr og motoren er verdt 1700kr, og den er ferdigmontert. Du kan få de for 3000kr per/stk, og dersom du er i Hordaland da inkluderer også transport.

Det er ingen gir på motoren, og den gir skikkelig trøkk, du kan kjøre opp en åsside i terrenget uten at motoren stopper. For å starte den, da bare trør du sykkelen i gang, så slipper du clutchen, så startes den. For å stoppe motoren da holder du inne "kill switch" og motoren stopper effektivt. Bare send PM for videre instrukser.

Jeg planla å demontere motoren og installere en elektrisk motor med et bilbatteri på et bagasjebrett, denne motoren kan gå i 120 km/h. Denne motoren koster 7000kr. Ulempen er at motoren lett kan bli overopphetet.

Lenke til kommentar

WTF!!!? 120 kilometer i timen. Det fins biler som går treigere. Men uansett hvor mye selger du sykkelen med motor på for? Og jeg har alltid lurt ltt på det der med trimming, skjønner verken hvordan eller hva som virkelig skjer når du trimmern.

Det er forresten akkurat den sykkelmotorn fra sykkelmotor.cOm jeg tenkte på

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

WTF!!!? 120 kilometer i timen. Det fins biler som går treigere. Men uansett hvor mye selger du sykkelen med motor på for? Og jeg har alltid lurt ltt på det der med trimming, skjønner verken hvordan eller hva som virkelig skjer når du trimmern.

Det er forresten akkurat den sykkelmotorn fra sykkelmotor.cOm jeg tenkte på

Den kan du få for 3000kr per sykkel. Vi har 2 stk tilgjengelig, og begge er til salgs. Husk at du må stille inn clutch og tilpasse gass vaier selv. Du vil ha alt tilgjengelig. Eksospotta er ikke montert, men det er bare 2 muttere som feste.

Vi monterte ikke eksospotta, for å få mer kraft ut av motoren. Det er 2 måter å trimme sykkelen på.

1) forstørre slagvolumet ved å slipe ned topplokket.

2) forenkle eksosutslippet, ved å lage hull i potta eller å fjerne den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...