L-T Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Lillesøsteren min på 11 år vil gjerne lese et dikt til begravelsen til bestefar. Noen som har noen ikke så alt for lange forslag å komme med? Må også forsåvidt passe at det er en 11 åring som leser det 1 Lenke til kommentar
TotalVarsling Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 (endret) Vi saknar Det regnar och hela världen gråter Över ett liv som inte längre finns Den människa vi aldrig får se åter Den människa som våra hjärtan minns Hans liv var bara ett i mängden Det liv han skulle ha levt än Kanske förstår jag det i längden Varför jag förlorat en vän Nu står hans livsklocka ändlöst still Den som inte ens gått i tjugosex år Men jag behöver minst tjugosex år till Om någonsin jag förstår Den guldröda sjunkande solen Är hans odödliga själ Den kämpar sig upp över bergen Lyser på mig, tar farväl /Lasse aka "Darkis" Endret 28. august 2011 av Nyhetsfoto Lenke til kommentar
youlookslashy Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 En Davids-salme. Herren er min hyrde, jeg mangler ingen ting. 2 Han lar meg ligge i grønne enger; han fører meg tila vann der jeg finner hvile, 3 og gir meg ny kraft. Han leder meg på de rette stier for sitt navns skyld. 4 Selv om jeg går i dødsskyggens dal, frykter jeg ikke for noe vondt. For du er med meg. Din kjepp og din stav, de trøster meg. 5 Du dekker bord b for meg like for øynene på mine fiender. Du salver mitt hode med olje, mitt beger flyter over. 6 Bare godhet og miskunn skal følgec meg alle mine dager, og jeg får bo i Herrens hus gjennom lange tider. Dette diktet ble også lest i min bestefars begravelse, og han mors begravelse der igjen, og oppover i familien... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå