Gå til innhold

Ryanair og oppstått endring: Noen erfaringer?


Delvis

Anbefalte innlegg

Hjemreisen gikk av en eller annen ubegripelig grunn til Gardermoen (Torp var destinasjonen), noe som selvfølgelig medførte at jeg måtte komme meg fra Gardermoen til Torp for å hente bilen, for så å kjøre halve distansen tilbake igjen for å komme hjem, og akkurat det samme skjedde faen meg andre gangen på hjemreisen.

 

Nei, Ryanair har jeg ingenting til overs for :thumbdown:

 

Om Ryanair diverter til Gardermoen, så skyldes det som regel at Torp/Rygge er stengt. Det er heller ikke Ryanair sin skyld.

 

Stengt på sommerstid med flott vær og null nedbør? Hva er oddsen for det på to turer med et års mellomrom? Var i hvertfall ikke stengt når jeg kom dit for å hente bilen. Tror heller det er noe humbug Ryanair gjør for å spare penger (selvfølgelig far fetched)

 

Ser du på flyplassene Ryanair som regel flyr til, så er det flyplasser som ligger et gost stykke unna byen de selger den som. Det er fordi det er mye billigere å fly dit. Ryanair sparer ikke penger på å fly til Gardermoen istedenfor Torp - Gardermoen er en dyrere flyplass og ta av/lande på, samt at det koster penger å frakte passasjerene til og fra Torp - så jeg tror absolutt ikke at Ryanair fløy til Gardermoen for å spare penger.

 

Og grunnen til at Torp var stengt, kan ha vært så mangt. Flyplasser stenger ikke bare pga. dårlig vær.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Så jeg tenkte hvertfall høre om noen her har tips om hva jeg bør eller kan gjøre.

 

Her vil eg tru du ikkje har utfordring, men problem, diverre.

 

Kunden kan ALDRI få att bilettpengane etter at bilett er utskrive, men kan søkja om refusjon av statlege avgifter om han/ho godtgjer KVIFOR det er "rimeleg" å ikkje nytta billetten. Billetten skal då kansellerast heilt og fullt, ikkje berre bitvis og det vert teke "serviceavgift"(!!) for handsaminga av søknaden. Ellers kan kunden søkja om endring av billetten om det er godtgjort kvifor slik endring vert naudsynt. Slik endring skal løyvast "om mogeleg" og då skal kunden dekkja meirkostnad mellom gamal og ny billett + "serviceavgift", men skal ikkje ha noko refundert om ny tur er lågare prisa enn opphaveleg. Søknaen skal fremjast av kunden via nett og innan 96 timar frå¨melding om endring vart sendt kunden, søknad på annan måte eller levert etter dette tidspunktet SKAL avvisast.

 

Jaudå, Ryanair er seg sjølv lik...

 

Heh.. Ja enten har jeg vært heldig, eller så har Ryanair endret praksis.

 

Ventet helt til siste liten (48 timer før da hotellet måtte avbestilles)

 

Var jo sikker på at flybiletten var gått i vasken. Men bare for å se om noe skjedde i det hele tatt, gikk jeg inn på linken for refusjon i endringsmailen jeg fikk for lenge siden. Et par klikk og 2 dager etter var hele beløpet( kr 1400) tilbake på konto. Så enkelt altså ..!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...